You are currently viewing ارزش های شخصی من – درک خود

ارزش های شخصی من – درک خود


  • می توانید توصیف کنید که چه چیزی شما را به کسی که هستید می سازد؟
  • وقتی در مورد چیزی یا کسی احساس ناراحتی می کنید، می دانید چرا؟
  • آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا واکنش شما به رویدادهای روزمره و زندگی با دیگران متفاوت است؟
  • آیا تا به حال به کسی توهین کرده اید که منظور شما برعکس است؟
  • آیا تا به حال از کسی که فکر می کردید باید شما را بهتر بشناسد به شدت ناراحت شده اید؟
  • آیا تصمیماتی گرفته اید که واقعاً دوست ندارید؟

خوش آمدید، شما اکنون شروع به کشف ارزش های شخصی خود کرده اید. ارزش‌های اصلی شما در قلب پاسخ‌های شما به هر یک از این سؤالات است.

ارزش های شخصی من چیست و چرا مهم هستند؟

تصور کنید شما یک درخت هستید. ارزش های شما ریشه های درختی هستند که شما را محکم در زمین نگه می دارند. آنها به شما اجازه می دهند تاب بخورید و خم شوید. آنها به شما کمک می کنند. آنها به شما کمک می کنند تا قوی و صادق باشید. آنها در مواقع سخت به شما کمک می کنند.

حالا تصور کنید که شما یک سنگ هستید. ارزش های شما کلماتی هستند که روی بدن شما نقش بسته است. ارزش های شما تصمیم گیری شما را هدایت می کند.

درک اینکه “صداقت” یک ارزش اصلی من است به من کمک می کند تصمیماتی بگیرم که با آنها راحت باشم. اگر با کاری که انجام می‌دهم احساس ناراحتی کنم، به احتمال زیاد یکی از ارزش‌های من سیگنال‌های هشدار دهنده برای من ارسال می‌کند!

دو نفر ممکن است ارزش یکسانی داشته باشند، اما معنای آن ارزش در عمل برای هر دو بعید است که دقیقاً یکسان باشد. به عنوان مثال، “شجاعت” یکی دیگر از ارزش های اصلی من است. برای من، این روشی است که من با یک مشتری کار می کنم، هنجارها را به چالش می کشم و مرزها را برای تسریع تغییرات شخصی و سازمانی پیش می برم. برای شخص دیگری، شجاعت ممکن است در مورد چگونگی پایان یک فعالیت ورزشی باشد.

هر یک از ما منحصربه‌فرد هستیم، اما تصور می‌کنیم که مردم مانند ما واکنش نشان می‌دهند. اما چرا باید؟ ارزش های آنها و معنای هر یک برای آنها متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال دوست عزیزی را در نظر بگیرید که او نیز چیزی را که به نظر می رسد همان ارزش من است را به اشتراک می گذارد. صداقت برای او به این معنی بود که وقتی او تغییراتی بیش از حد انتظار داشت، تمام شب را صرف نگرانی در مورد آن کرد. صبح روز بعد اولین کاری که کرد این بود که سکه ها و رسید را در پاکتی گذاشت و با یک یادداشت مناسب زیر درب مغازه گذاشت. بله، من نگران بودم و امیدوارم در حالی که در صندوق بودم متوجه آن می شدم. نه، تمام شب را نگران نمی‌کردم و سحر از خواب بیدار می‌شدم تا آن را زیر در بگذارم. دفعه بعد که داشتم از آنجا رد می شدم وارد می شدم.

خوب این به چه معنا است؟ در نگاه اول ممکن است ارزش‌های مشابهی داشته باشید، در حقیقت ممکن است معنای شما با دیگران متفاوت باشد.

تعریف ارزش های خود:

  • به لیست زیر نگاهی بیندازید و آنهایی را که به بهترین شکل شما را توصیف می کنند علامت بزنید. این لیست کامل نیست، بنابراین لطفا لیست ما را اضافه کنید

  • با این سوال که از خودتان بپرسید: اگر این دیگر بخشی از وجود من نیست، هدف خود را به چهار گزینه محدود کنید:

چه چیزی در مورد من متفاوت خواهد بود؟

چقدر ناراحت کننده خواهد بود؟

آیا می توانم به طور عادی کار کنم؟

تصمیمات زندگی قبلی/حالی چگونه متفاوت خواهد بود؟

آیا بدون او با خودم صادق بودم؟

وفاداری به ارزش های خود:

شما اکنون ارزش های اصلی خود را شناسایی کرده اید. آنها جوهر شما و آنچه شما هستید هستند. آنها شما را تعریف می کنند. آنها به شما کمک می کنند تا تصمیماتی را بگیرید که برای شما مناسب است. آنها به شما کمک می کنند تا با خودتان صادق باشید. آنها به شما کمک می کنند از انجام کارهایی که نمی خواهید انجام دهید، مانند کار در مکان هایی که ناراضی هستید یا داشتن روابط مشکوک، اجتناب کنید. ارزش های اصلی شما به شما کمک می کند تا فردی باشید که می خواهید باشید.

اکنون که ارزش های اصلی خود را می دانید:

نکته 1: سوالات ابتدای این مقاله را در نظر بگیرید.

  • برای هر سوال مثال های واقعی خود را مشخص کنید.
  • با آگاهی از چهار ارزش خود، آنچه ممکن است متفاوت باشد را کشف کنید.

نکته 2: هنگامی که با یک تصمیم بزرگ یا دشوار روبرو می شوید، ارزش های خود را وارد تفکر آگاهانه خود کنید. گزینه های خود را با هر یک از مقادیر خود آزمایش کنید. تصمیم خود را بر اساس گزینه ای که بیشتر با آن راحت هستید، بگیرید. یا، دست نگه دارید و به خودتان زمان بیشتری بدهید تا نتایج بالقوه را بر اساس ارزش‌هایتان کشف کنید.

نکته 3: وقتی خودتان را می بینید: از کاری که از شما خواسته می شود ناراضی یا ناراحت هستید، یا از کارهای کسی ناراحت هستید – سپس بررسی کنید که کدام یک از ارزش های شما متزلزل است و در نظر بگیرید که در نتیجه چگونه می توانید بهترین پاسخ را بدهید.

نکته 4: ارزش های خود را با عزیزانتان به اشتراک بگذارید. برای درک آنها تلاش کنید. با تعمیق درک خود از یکدیگر، کمتر احتمال دارد که خودتان را به همان اندازه در تضاد یا ناراحتی و عصبانیت با یکدیگر بیابید.

نکته 5: منظور من این است که در طول زندگی مان بعید است ارزش های اصلی خود را تغییر دهیم. ممکن است یکی در زمان های مختلف زندگی ما از دیگری مهم تر شود. با درک ارزش های خود، بعید است که از خود واقعی خود دور شویم. در نتیجه، ما با زندگی خود، نحوه زندگی و اینکه چه کسی برای ما مهم است، آرام تر و راحت تر خواهیم بود.

می خواهید بیشتر کاوش کنید؟ سپس لطفاً با ما تماس بگیرید تا بررسی کنیم که چگونه کوچینگ می‌تواند به شما در تعریف و زندگی ارزش‌هایتان کمک کند.

می خواهید بیشتر کاوش کنید؟ سپس لطفا با ما تماس بگیرید [email protected]



Source link