You are currently viewing از جمعیت شناسی جدیدترین کارگران چه انتظاری باید داشت

از جمعیت شناسی جدیدترین کارگران چه انتظاری باید داشت


توسط Laura Stack، MBA، CSP، CPAE

“…آ نسل جدید در حال رشد است و اولین قدم برای برقراری ارتباط با آنها درک این موضوع است که آنها فقط یک هزاره دیگر نیستند.” – پاملا لا جویا، آمریکایی نویسنده کسب و کار

نسل کارگران پس از هزاره که بین سال‌های 1995 تا 2010 متولد شده‌اند، به طور جدی وارد محل کار آمریکا شده‌اند. با حدود 74 میلیون نفر، این گروه متنوع حدود یک چهارم جمعیت ما و تقریباً 40 درصد از نیروی کار را تشکیل می دهد. آنها بیش از هر نسل قبل از خود به دنیای دیجیتال متصل هستند و هرگز روش دیگری از زندگی را نمی شناسند.

اگرچه قدیمی‌ترین اعضای نسل Z به مدت یک دهه به طور پیوسته کار می‌کنند، برخی از حرفه‌ای‌های کسب‌وکار هنوز نمی‌دانند در مورد آنها چه فکری داشته باشند یا چگونه با آنها برخورد کنند. و مانند Millennials، بسیاری از انتظارات کارشناسان از Gen Z اغلب اشتباه بوده است.

منصرف قانون

گاهی اوقات دیدن نظرات اولیه در مورد تغییر پارادایم های کسب و کار سرگرم کننده است. از آنجایی که هزاره‌ها هنوز در حال تثبیت خود بودند، نسل‌های قدیمی‌تر کسب‌وکار اغلب استقلال و عدم وفاداری شرکتی خود را – که ناشی از رفتار کسب‌وکارها با والدینشان در طول رکود دات‌کام و رکود بزرگ بود – به عنوان عدم تمرکز و تنبلی تعبیر می‌کردند. برخی از ناظران در ابتدا تصور می‌کردند که جدیدترین نسل کارگران حتی بیشتر از آنچه که هزاره‌ها فکر می‌کردند، خودپسندتر، خود شیفته‌تر و خود محورتر رفتار می‌کنند.

به سرعت در حدود ده سال به جلو بروید و هنوز اتفاق نظر کمی در مورد آنچه از Gen Z به عنوان یک کل انتظار می رود وجود دارد. با این حال، وجود دارد هستند چند چیز که اکثر ناظران با آن موافق هستند. ژنرال Z نسبت به Millennials محافظه‌کارتر است و به ایده کسب و کار Baby Boomer/Gen X برمی‌گردد، حتی اگر آنها هنوز ذهنیت کارآفرینی داشته باشند. برخی از کارشناسان از این تصور که دستگاه های Gen Z در دستان آنها پیوند زده شده اند، ناراحت هستند و معتقدند که این مطمئناً عملکرد را کاهش می دهد، اما به نظر نمی رسد که چنین باشد.

در اینجا چیزی است که می توانید از کارگران Gen Z از نظر بهره وری انتظار داشته باشید:

  1. آنها فقط یک دسته از گیک ها نیستند. آنها به سادگی نسبت به نسل‌های قدیمی‌تر از فناوری آگاه‌تر هستند، زیرا با فناوری بزرگ شده‌اند. برخی وابستگی خود به رسانه های اجتماعی را منحرف کننده و منزوی می دانند، اگرچه خود اعضای Gen Z آن را راهی برای ارتباط با مردم در سراسر جهان می دانند. برای آن‌ها، این شکلی از شبکه‌سازی جهانی است – شبکه‌ای که می‌تواند با برقراری ارتباط با شرکای تجاری بالقوه، مخاطبان جهانی و نیروی کار جهانی، واقعاً سازنده شود. آن‌ها اغلب دستگاه‌هایشان را به‌عنوان پسوند خودشان می‌بینند. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که این روندهای مرتبط با یکدیگر را مهار و به سمت استفاده مولد هدایت کنند. آنها همچنین با داده های دیجیتال و تجزیه و تحلیل راحت هستند و تمایل به خلاقیت و طراحی دارند. در بیشتر موارد، شایستگی دیجیتال آنها به عنوان یک نقطه قوت عمل می کند. و مدیران باهوش، صرف نظر از نسلشان، این را در نظر خواهند گرفت.
  1. آنها برای کمک به جهان انگیزه دارند، و به طور گسترده، به سازمان های خود. اگر بازخوردی را که می خواهند دریافت کنند، آزادانه وقت و انرژی خود را در اختیار خواهند گذاشت. آنها دوست دارند به عنوان داوطلب کار کنند و در یک فعالیت اجتماعی که شرکت پشت سر آن است شرکت کنند.
  1. آنها محافظه کارتر از هزاره ها هستند. کارگران ژنرال Z بیشتر از هزاره ها از ایده آل های نسل قدیمی تر در مورد کار ساختاریافته و سلسله مراتب پیروی می کنند. آنها علیرغم جهت گیری دیجیتالی خود، برای ارتباط انسانی با تیم خود ارزش قائل هستند و زمان حضوری با رهبران خود را با بازخوردهای مکرر ترجیح می دهند. به عنوان یک گروه، آنها کمتر انتظار اعتبار دارند و شکست را فرصتی برای یادگیری می بینند – مفهوم قدیمی “شکست به جلو” نسل های قدیمی کار آشنا خواهند بود. آنها همچنین بسیار رقابتی هستند و با اهداف مالی و شغلی هدایت می شوند.
  1. آنها تجربیات کاری شخصی را ترجیح می دهند. در این، کارگران ژنرال Z واقعاً شبیه هزاره ها هستند. بیش از یک سوم آنها (تا کنون کمتر از هزاره ها) تعادل کار و زندگی را در اولویت قرار می دهند و هنگام انتخاب شغل آن را در نظر می گیرند. اگرچه آنها بیشتر به کارفرمایان خود وفادار هستند، اما هنوز هم چیزها را به روش خود می خواهند – و در بسیاری از موارد می توانند با کار از راه دور و استفاده از اقتصاد گیگ به این مهم دست یابند. آن‌ها همچنین کاملاً کارآفرین هستند و «هست‌های جانبی» خود را دوست دارند، هرچند شاید کمتر از هزاره‌ها. آنها برای استقلال ارزش قائل هستند اما امنیت شغلی را بیشتر از هزاره ها ترجیح می دهند.

درگیر شدن، درگیر شدن، درگیر شدن!

در آینده قابل پیش بینی، نسل Z بخش قابل توجهی از نیروی کار را تشکیل خواهد داد و ممکن است ظرف یک دهه بر آن تسلط یابد. اگر بتوانید انگیزه آنها را برای دستیابی و مشارکت درگیر کنید، از عملکرد فوق العاده آنها لذت خواهید برد… اما آیا این در مورد هر نسلی صادق نیست؟ خودی‌های کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنند که هزاره‌ها را راهنمایی و مدیریت کنید و به آن‌ها اجازه دهید در صورت نیاز تلاش کنند و شکست بخورند و آنها را تشویق کنید که روی پای خود فکر کنند. به آن‌ها اجازه دهید از دستگاه‌های خود برای کاوش و اتصال استفاده کنند و دانش خود را از فناوری به هر طریقی غیر از آنچه برای کسب‌وکار شما سودمند است، استفاده کنند.


© 2023 لورا استک. Laura Stack، MBA، CSP، CPAE به عنوان The Productivity Pro شناخته می شود. او یک سخنران کلیدی برنده جایزه، نویسنده پرفروش و مرجع مشهور در زمینه بهره وری شخصی است. به مدت 30 سال، او سخنرانی ها و سمینارهای کلیدی در مورد افزایش بهره وری در محیط کار در محیط های پر استرس ارائه کرده است. استک نویسنده هشت کتاب از جمله کتاب پرفروش است وقتی کار زیاد است چه باید کرد. او رئیس سابق انجمن ملی سخنرانان و عضو تالار مشاهیر سخنرانان برجسته است. برای رزرو لورا برای صحبت در یک جلسه یا رویداد آینده، با او تماس بگیرید www.TheProductivityPro.com.



Source link