You are currently viewing برای غلبه بر تاخیر از ابزار پودری ما استفاده کنید

برای غلبه بر تاخیر از ابزار پودری ما استفاده کنید


همه ما در زندگی کاری خود با تعلل مواجه هستیم. این یک تجربه کاملاً طبیعی و انسانی است، هرچند گاهی ناامیدکننده. اول، بهترین اقدامی که می توانید انجام دهید این است که خود را از احساس گناه دور کنید.

سپس می توانیم به سمت استفاده از آن برویم گرد و خاک ابزاری برای شناسایی اینکه چرا در حالت اهمال کاری گیر کرده اید، با مغز مارمولک خود گفتگو کنید، به احساساتی که برای شما در راه است ضربه بزنید و قدم عملی بعدی خود را شناسایی کنید.

مغز مارمولک

مغز ما از زمانی که میمون بودیم بسیار تکامل یافته است، اما یک چیز به سختی تغییر کرده است: مغز مارمولک.

اصطلاحی که توسط ست گودین در کتاب درخشانش Linchpin رایج شده است، این بخش از مغز ما هنوز به یاد می آورد که نیاز به زنده ماندن، ترکیب شدن و سر و صدا نکردن چیست. در واقع، بدترین چیزی که یک مغز مارمولک می تواند فکر کند این است که هر کاری که انجام می دهیم ما را متمایز می کند.

جدا شدن از جمعیت از دیدگاه تکاملی به معنای بلند شدن توسط یک شکارچی بود و مغز مارمولک دقیقاً اینگونه فکر می کند! درک و آرام کردن این بخش از مغز ما برای رهایی از تعلل و شناسایی قدم عملی بعدی شما کلیدی است.

تکنیک پودر

DUST مخفف:

  • هسخت
  • Uتعریف شده است
  • اسادویه کاری
  • تیمزاحم

DUST به عنوان یک ابزار تشخیصی عمل می کند تا تشخیص دهد که کدام احساسات و/یا مسائل عملی شما را از انجام وظیفه باز می دارد.

D برای مشکل است

سوال: آیا کار مشکل است؟

شروع یک چیز جدید سفری به ناشناخته است و ناشناخته ها می تواند طاقت فرسا باشد. آیا احساس غرق شدن می کنید؟ آیا منابع موجود را از دست داده اید؟

با این سوال شروع کنید که آیا قبلاً کار مشابهی انجام داده اید یا خیر. اگر پاسخ منفی است، در نظر بگیرید که از کجا می توانید اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل کار را دریافت کنید.

آیا کسی را می شناسید که قبلا این کار را انجام داده باشد؟ با آن ها تماس بگیر. آیا قبل از شروع کار به اطلاعات یا فرآیند دیگری نیاز است؟ وارد حالت تحقیق شوید. شاید لازم باشد قبل از انجام کار، مهارت های خود را ارتقا دهید؟ شروع به خواندن کنید یا در یک دوره آموزشی شرکت کنید.

تصمیم بگیرید که چگونه الزامات کار را برآورده کنید و آن را تکمیل کنید.

U برای تعریف نشده است

سوال: آیا محدوده این کار تعریف نشده است؟

اغلب، فعالیت‌ها و وظایفی با مدت‌زمان، سطح مهارت و شدت‌های مختلف در فهرست کارهای شما ظاهر می‌شوند و دانستن اینکه از کجا شروع کنید دشوار است.

شما نیاز به درک دقیقی دارید که از کجا شروع کنید. با این سوال شروع کنید که معیارهای موفقیت برای این کار یا پروژه چیست. تعریف و نام ببرید که نتیجه موفقیت آمیز پروژه چه خواهد بود (این بدان معناست که شما هم می دانید که چه زمانی جشن بگیرید!)

اگر پروژه بزرگی دارید، آن را به چند پروژه فرعی تقسیم کنید تا اینقدر دلهره آور نباشد.

در حالی که این به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که مشکل فنی در ابتدای کار چه بوده است، همچنین مهم است که از خود بپرسید مشکل عاطفی کار چیست. واقعا در مورد چیست؟ توجه کنید که چه داستان هایی در مورد اینکه چه کسی هستید و چگونه کارها را انجام می دهید، در اینجا به شما می رسد.

S برای ترسناک است

س: آیا این کار ترسناک است؟

مغز مارمولک ترسناک را دوست دارد! یا بهتر است بگوییم از قضاوت شدن و در کانون توجه بودن متنفر است. این دقیقاً برعکس این است که مجبور شوید با هم ترکیب شوید.

ترسی که مغز مارمولک شما در اینجا ثبت می کند، افکار منطقی را غرق می کند و شما را به فکر بدترین سناریوی ممکن سوق می دهد، مارپیچی از احساسات طاقت فرسا و طاقت فرسا که کاملاً تخیلی هستند.

شما باید مغز مارمولک خود را به حالت دیگری فریب دهید تا انگیزه خود را تقویت کنید. سه راه عالی برای انجام این کار وجود دارد:

  • مغز مارمولک خود را فریب دهید تا ترس بیشتری ایجاد کند – یک ضرب الاجل در دنیای دیگری ایجاد کنید و با آن ارتباط برقرار کنید. ناگهان، عدم تحویل به ترس بزرگتر تبدیل می شود
  • مغز مارمولک خود را مسخره کنید – “بدترین سناریوهایی که ممکن است اتفاق بیفتد” را برای کار یادداشت کنید و از مغز منطقی خود دعوت کنید تا این سناریوها را تشریح کند و نتایج را رد کند.
  • مغز مارمولک خود را ایمن کنید – فقط ده دقیقه اول یک کار مشخص را کامل کنید. حرکتی که این ایجاد می کند اغلب مغز مارمولک شما را ساکت می کند.

T برای تکالیف است

س: آیا این کار خسته کننده است؟

گاهی اوقات وظایف فقط خسته کننده هستند. خیلی ساده است.

باید کمی کار را چاشنی کار کنید تا به مغزتان کاری بدهید که روی آن کار کند. از خود بپرسید چگونه می توانید این کار را سرگرم کننده کنید؟ در اینجا پیشنهادات ما وجود دارد:

  • آهنگی با صدای بلند و مضحک پخش کنید تا مسخره و به یاد ماندنی شود
  • برای کارهای بی فکر، چند کار را انجام دهید – یک فیلم آشنا، پادکست یا کتاب صوتی پخش کنید تا در حین کار به آن گوش دهید
  • آن را اجتماعی کنید – با بهترین دوست خود تماس بگیرید یا از همکاران دعوت کنید تا وظایف خود را در کنار شما انجام دهند
  • همچنین می‌توانید کار را گیمیفی کنید و رگه‌های مسابقه‌ای خود را به میز دعوت کنید – اندازه‌گیری ایجاد کنید و خودتان را به چالش بکشید، آیا می‌توانید آن را سریع‌تر از دفعه قبل انجام دهید؟ یا سعی کنید یک محدودیت زمانی برای کار تعیین کنید.

برای تو!

صرف نظر از اینکه اهمال کاری شما در کدام بخش قرار می گیرد، مهم ترین کاری که می توانید پس از شناسایی مشکل انجام دهید این است که رها شوید و اقداماتی انجام دهید.

اقدام احتمالی بعدی خود را انتخاب کنید و آن را انجام دهید. دیگر هیچ احساسی برای شما گیر نمی کند!

هر زمان که نیاز به غلبه بر تعلل و استفاده از انگیزه دارید، از DUST دیدن کنید. برای دسترسی سریع، این پست وبلاگ را نشانه گذاری کنید.





Source link