You are currently viewing بهترین راه طبیعی برای خلاص شدن از شر شته ها

بهترین راه طبیعی برای خلاص شدن از شر شته ها


شته ها ممکن است یکی از مخرب ترین آفات باغ باشند که به راحتی می توانند برای مدت طولانی در باغ مورد توجه قرار نگیرند، اما راه های طبیعی برای خلاص شدن از شر شته ها وجود دارد. خلاص شدن از شر آنها شامل یک راه حل بسیار ساده و هوشمندانه است که ممکن است به آن فکر نکرده باشید. در این پست توضیح خواهم داد که چگونه جمعیت شته خود را به طور طبیعی و بدون هیچ مداخله ای کم نگه داریم و کنترل کنیم.

بهترین راه طبیعی برای از بین بردن شته ها

اگرچه شته‌ها می‌توانند باغ را ویران کنند، اما این حشرات کوچک اما قدرتمند نیز می‌توانند با چند راه‌حل ساده و هوشمند راحت‌ترین راه برای مدیریت باشند. شته ها با نام های شپش گیاهی، مگس سبز یا شپش باغی نیز شناخته می شوند. آنها به صورت دسته‌ای رشد می‌کنند که معمولاً توسط مورچه‌هایی مدیریت می‌شوند که آنها را به اطراف حرکت می‌دهند و مانند ما انسان‌ها با گاوها از آنها مراقبت می‌کنند. مورچه ها عاشق ترشحات شیرین خود و کار با هم در باغ هستند.

همه آفات باغ از جمله شته ها روشی برای کنترل آنها با طبیعت دارند و امروز به نحوه یادگیری نقاط ضعف آنها و پرورش آن در باغ می پردازیم.

یکی از چیزهایی که باید در مورد شته ها فهمید این است که آنها همچنین زنگ های خوبی هستند یا نشان می دهند که چیزی در باغ خوب پیش نمی رود. آنها تمایل دارند روی گیاهانی که در اثر گرمای بیش از حد، کمبود آب و غیره تحت فشار هستند جمع شوند. گیاهان سالم بدون تنش کمتر مورد توجه شته ها هستند. دانستن این موضوع می تواند به ما کمک کند تا آنها را از دید جدیدی ببینیم و شروع به درک چگونگی ایجاد تعادل در باغ برای کاهش جمعیت آنها کنیم.

دارم گوش میدم پادکست من همه چیز در مورد شته ها اگر می خواهید بیشتر بدانید

برای درک همه اینها، در این پست بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

شته ها روی ساقه گیاه

شته چیست؟

شته ها حشرات کوچک و نرمی هستند که از آفات گیاهی شیره خوار هستند. آنها در سراسر جهان یافت می شوند و می توانند یک مشکل جدی برای باغداران و کشاورزان باشند. شته ها در رنگ های مختلفی از جمله سبز، سیاه، قرمز، زرد، قهوه ای و خاکستری وجود دارند. آنها معمولاً حدود 1/16 تا 1/8 اینچ طول دارند.

شته ها از شیره گیاهان تغذیه می کنند و آنها را ضعیف و مستعد ابتلا به بیماری می کنند. آنها همچنین می توانند ویروس های گیاهی را منتقل کنند. شته ها به سرعت تکثیر می شوند و جمعیت آنها می تواند به سرعت رشد کند. شته ها می توانند هم به صورت جنسی و هم غیرجنسی تولید مثل کنند. آنها معمولاً به صورت غیرجنسی تولید مثل می کنند، به این معنی که برای تولید فرزندان نیازی به شریک ندارند. به این نوع تولید مثل، پارتنوژنز می گویند.

شته های سیاه روی ساقه گیاه

چرا این همه شته در باغ خود دارید؟

از آنجایی که شته ها می توانند هم به صورت غیرجنسی و هم از نظر جنسی تولید مثل کنند، به نظر می رسد که به سرعت از باغ شما پیشی می گیرند. یک ماده غیر مولد می تواند بیش از 100 فرزند در طول زندگی خود تولید کند. در پاییز، آنها از طریق جنسی تولید مثل می کنند و به آنها اجازه می دهد تا به سرعت تخم هایی را ذخیره کنند که زمستان گذرانی می کنند و در اوایل بهار باز می شوند.

پاشیدن آب در باغ

چرا از راه های طبیعی برای از بین بردن شته ها استفاده کنیم؟

در برخی موارد، طبیعی همیشه به اندازه مواد شیمیایی موثر نیست، اما در این شرایط شته ها به بهترین وجه با محلول های طبیعی کنترل می شوند. دلایل متعددی وجود دارد که چرا محلول های طبیعی برای شته ها بهتر از آفت کش ها عمل می کنند:

  • آفت کش ها می توانند به حشرات مفید آسیب برسانند. بسیاری از آفت کش ها آفات هدف و حشرات مفید مانند کفشدوزک ها و بندکش ها را از بین می برند. این حشرات مفید به کنترل طبیعی جمعیت شته ها کمک می کنند، بنابراین کشتن آنها با آفت کش ها می تواند مشکل شته را بدتر کند.
  • راه حل های طبیعی اغلب موثرتر هستند. آفت کش ها می توانند به طور موثر شته ها را از بین ببرند، اما اغلب فقط بزرگسالان را می کشند. شته‌ها خیلی سریع تکثیر می‌شوند، بنابراین نسل جدیدی از شته‌ها حتی پس از کشته شدن بزرگسالان می‌توانند به سرعت رشد کنند. محلول‌های طبیعی، مانند صابون حشره‌کش و روغن چریش، اغلب در از بین بردن شته‌ها، از جمله تخم‌ها و پوره‌ها مؤثرتر هستند.
  • راه حل های طبیعی برای محیط زیست ایمن تر هستند. آفت کش ها می توانند آبراه ها را آلوده کرده و به سایر حیات وحش آسیب برسانند. محلول های طبیعی معمولا برای محیط زیست ایمن تر هستند.

بسیاری از راه‌ها برای جلوگیری یا از بین بردن شته‌ها نیز برای اکوسیستم بزرگ‌تر مفید است. این بدان معنی است که در حالی که شما از یک آفت نسبتاً مضر جلوگیری می کنید، به طور طبیعی یک اکوسیستم بزرگتر در اطراف خود ایجاد می کنید.

کفشدوزک در حال خوردن شته روی گیاه

بهترین راه های طبیعی برای از بین بردن شته ها چیست؟

راه های طبیعی زیادی برای جلوگیری از شته ها با وسایل خانه وجود دارد. ما از اینجا شروع می کنیم، اما من به اندازه کافی جمعیت شته هایمان را کنترل کرده ام که از هیچ یک از این محلول های طبیعی شته استفاده نکنم.

  • حذف فیزیکی: شته ها را می توان به صورت فیزیکی با یک جت آب تیز یا با استفاده از یک سواب پنبه ای آغشته به الکل از گیاهان جدا کرد. این می تواند آزار دهنده باشد، اما آبیاری منظم مهم است.
  • جذب شکارچیان: شته ها تعدادی شکارچی طبیعی دارند، از جمله کفشدوزک ها، بند بند و زنبورهای انگلی. شما می توانید با کاشت گل هایی این شکارچیان را به باغ خود جذب کنید آنها دوست دارند، مانند گل همیشه بهار، بومادران و شوید. این کاری است که ما در باغ خود انجام می دهیم. در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد.
  • از مایع ظرفشویی استفاده کنید: استفاده از مایع ظرفشویی یا محلول صابون (حدس می زنم به دکتر برونر صابون) یک راه عالی برای خلاص شدن از شر بدن نرم پوره ها به ویژه است.
  • یک اسپری سرکه درست کنید: اسپری سرکه نیز می تواند در برابر شته ها موثر باشد. مقدار مساوی سرکه و آب را در یک بطری اسپری مخلوط کنید، سپس گیاهان آلوده به شته را اسپری کنید. مواظب سرکه باشید زیرا اگر زیاد باشد به گیاهان آسیب می رساند!
  • روغن ضروری: از روغن های ضروری مانند نعناع نیز می توان برای دفع شته ها استفاده کرد. چند قطره اسانس را به یک بطری اسپری پر از آب اضافه کنید و سپس گیاهان را اسپری کنید.
  • دارچین بهاره: این مورد بحث کمی است، اما مورچه ها شته ها را به گیاهان حمل می کنند، بنابراین اولین کار بازدارندگی یا حذف مورچه ها ممکن است راه حلی بهتر از هر یک از موارد بالا باشد. پاشیدن سیر یا دارچین در اطراف گیاهان نیز می تواند مورچه ها را از گیاهان دور نگه دارد.
  • رشد گیاهان سالم: شته ها غیرمعمول نیستند، بنابراین اطمینان از سالم بودن گیاهان شما با کودی که سیستم ایمنی طبیعی آنها را تقویت می کند، مانند این کود کلپ/ جلبک دریایی، آنها را در برابر هر گونه آسیب ناشی از هجوم شته مقاوم نگه می دارد.

شته ها چه می خورند؟

مهمترین چیز این است که بدانید چگونه از حشرات مفید در باغ خود برای کنترل و نگهداری جمعیت شته ها استفاده کنید. حیوانات و حشرات مفید زیر جمعیت شته های شما را تحت کنترل، سالم و طبیعی نگه می دارند. در زیر شکارچیان اصلی شته ها و نکاتی در مورد نحوه جذب آنها را خواهید دید:

  • کفشدوزک ها: معروف ترین شکارچی شته ها کفشدوزک است، به ویژه لاروهای آن ها که می توانند صدها لارو را در طول زندگی خود بخورند، شبیه به توری. با پرورش گشنیز، شوید، رازیانه، زیره، بومادران، برنزه، گلپر، گل شمعدانی معطر، کوریوپسیس، کیهان و بسیاری از گیاهان دیگر می توانید آنها را به راحتی جذب کنید.
    کفشدوزک روی گل گشنیز

  • توری: لاروها در طول زندگی خود صدها شته را می خورند، بنابراین مطمئن شوید که شوید، پونه کوهی، کیهان، کورئوپسیس، آسترها، آلیسوم شیرین، گیلاس، بابونه و غیره بکارید.
    توری سبز روی ساقه گیاه

  • زنبورهای انگلی: لارو زنبور انگلی از شته ها تغذیه می کند و به طور طبیعی به کنترل جمعیت شته ها در باغ شما کمک می کند. می توانید با پرورش توری، رازیانه، گشنیز یا رازیانه ملکه آن، آنها را جذب کنید.
    زنبور انگلی روی برگ

  • سوسک های سرباز: هم بزرگسالان و هم پوره ها عاشق شته هستند. پرورش زینیا، گل همیشه بهار و آفتابگردان شما به راحتی می توانید آنها را به باغ خود حمل کنید.
    سوسک سرباز روی یک گل سفید

  • پرواز مگس: این زنبورهای کوچک مگس مانند به شما کمک می کنند تا جمعیت شته ها را کاهش دهید. لاروهای آنها عاشق شته ها هستند. می‌توانید با پرورش گل‌های وحشی مانند توری ملکه آن در اطراف باغتان، گشنیز و شوید که به دانه می‌روند، آنها را جذب کنید.
    گل بنفش با مگس

  • پرنده ها: اگرچه گزنه و مگس طلایی تأثیر کمتری دارند، اما از شته ها لذت می برند. برای جذب آنها، مطمئن شوید که پرچین ها و گیاهان بومی در نزدیکی منطقه خود دارید. فنچ عاشق اکیناسه، دانه های کورئوپسیس و رودبکیا است.
    فنچ طلایی روی ساقه گل

رشد بسیاری از گیاهان فوق منجر به شکارچیان زیادی می شود که به طور طبیعی از شته ها تغذیه می کنند، بنابراین می توانید به طور طبیعی بدون سمپاشی یا فکر زیاد از شر شته ها خلاص شوید. این نیز به طور طبیعی یک باغ دوست داشتنی و پربار ایجاد می کند.

کفشدوزک در حال خوردن شته روی گیاه

بهترین راه طبیعی برای از بین بردن شته ها

بهترین راه طبیعی برای از بین بردن شته ها، ساخت یک اکوسیستم قوی و سالم برای کنترل جمعیت شته ها است. با پرورش یک اکوسیستم کامل از بسیاری از گیاهان گلدار و چند ساله، گیاهان بومی و گل های چند ساله، متوجه می شوید که جمعیت شته ها سالم می مانند. شته ها غذای عالی برای برخی از مهم ترین حشرات و پرندگان باغ ما هستند. یک شبکه غذایی کامل این است که چگونه می توانیم یک باغ عالی را بدون مداخله پرورش دهیم.

شته ها تقریبا بخشی از هر باغی هستند. این بدان معنی است که ما باید با ساختن یک اکوسیستم قوی تر و سالم تر، راه حل های طبیعی برای کنترل و پیشگیری از آنها پیدا کنیم، زیرا این بهترین راه طبیعی برای خلاص شدن از شر شته ها در باغ ما در طول زمان خواهد بود.

در این میان، راه‌حل‌های طبیعی زیادی وجود دارد که می‌توانید در خانه انجام دهید تا تأثیر آن‌ها بر باغ خود را کاهش دهید و در عین حال یک اکوسیستم سالم بسازید و حشرات مفیدی را که عاشق خوردن شته‌ها هستند، جذب کنید.

اگر این پست وبلاگ را مفید یافتید، ممکن است بخواهید این پست های دیگر را برای ایده های باغبانی طبیعی تر بررسی کنید:



Source link