You are currently viewing تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید [PMP #288]

تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید [PMP #288]


امروز می خواستم داستانی را به اشتراک بگذارم که به خوبی نشان می دهد که چرا نباید همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار دهید. به خصوص وقتی صحبت از درآمد شما باشد.

چه صاحب کسب و کار یا یک کارمند حقوق بگیر هستید، همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید. این بدان معناست که تمام درآمد خود را از یک منبع دریافت نکنید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است اتفاقی بیفتد و فرش از زیر شما بیرون کشیده شود. با داشتن منابع درآمدی متعدد یا یک شغل جانبی، تنوع کلیدی برای محافظت از شما است.

نمی خواهید متن را بخوانید، به جای آن به پادکست گوش دهید:

در کسب و کارم از مشاوره درآمد کسب می کنم. من همچنین از بازاریابی وابسته به دست می‌آورم، از مشتریان برای نرم‌افزاری که توصیه می‌کنم کمیسیون دریافت می‌کنم، می‌توانم اشتراک Pipedrive و Asana را بفروشم، دوره‌هایی را در وب‌سایت خود دارم، گاهی اوقات ویدیوهایی با حمایت حامیان مالی می‌سازم و موارد دیگر. بنابراین من در واقع از منابع مختلف درآمد کسب می کنم. بدیهی است که محرک اصلی درآمد در کسب و کار من درآمد مشاوره است، اما اگر به هر دلیلی این درآمد خشک شود یا به طور ناگهانی کاهش یابد، از منابع دیگر درآمد کسب می کنم که خوب است.

اما حتی اگر شما یک کارمند حقوق بگیر باشید، من نیز فکر می کنم؛ آیا دریافت تمام درآمد از حقوق خود حرکت درستی است، آیا می توانید یک شغل جانبی یا راه دیگری برای کسب درآمد ایجاد کنید که فقط از شما محافظت کند تا اگر اتفاقی افتاد چیز دیگری داشته باشید؟

امیدوارم داستان امروز من توضیح دهد که چرا…

از ابتدای ماه اوت، متوجه شدم که درآمد تبلیغاتی من در یوتیوب حدود 80 درصد یک شبه کاهش یافته است. من احتمالاً حدود 1500 تا 2000 دلار در ماه از YouTube تولید می کنم. و سپس یک شبه حدود 80 درصد کاهش یافت. همه شاخص های دیگر خوب بودند. ویدیوهای من هنوز هم عملکرد خوبی داشتند. حجم جستجو برای ویدیوهای من، افراد، مدت زمانی که مردم برای ویدیوها صرف می‌کنند، نمی‌توانم چیزی ببینم که دلیل کاهش ناگهانی درآمد را توضیح دهد.

اولین فکر من در واقع این بود که یک تبلیغ‌کننده بزرگ به‌تازگی از این کار خارج شده بود و حالا من آن درآمد تبلیغاتی را دریافت نمی‌کردم. این برای من بعید به نظر می رسید، زیرا فکر نمی کنم از یک تبلیغ کننده آنقدر درآمد YouTube داشته باشم، اما می تواند یک عامل باشد.

و من در واقع با چند نفری که می‌شناسم تماس گرفتم تا بپرسم آیا قبلاً چنین چیزی را دیده‌اند یا خیر. هیچ ایده ای چرا؟ هیچ کس نتوانست دقیقاً آنچه را که اتفاق افتاده است مشخص کند. فکر می کنم آن موقع بود… در اوایل سپتامبر، متوجه شدم که یکی از دوستانم، فرانچسکو دالسیو، از Keep Productive، در توییتر گفته بود که کانال او تقریباً در همان زمان تحت تأثیر قرار گرفته است.

بنابراین تا حدودی آرامش بخش بود. با دانستن این موضوع، حداقل فقط برای من این اتفاق نمی افتد. من با فرانچسکو تماس گرفتم تا بفهمم چه خبر است، و آن موقع بود که فهمیدم ارتباطی با ترافیک نامعتبر YouTube دارد. چیزی که من در آن زمان نشنیده بودم. به نظر می رسد که ترافیک نامعتبر در یوتیوب اساساً ترافیک جعلی است. اینها ربات هایی هستند که … تماشای ویدیوها، حدس می زنم.

به نظر می رسد مشکل بیشتر در یوتیوب باشد. از آنچه اکنون در توییتر دیده‌ام… با دیدن آنچه که سایر یوتیوب‌برها می‌گویند و زمان‌بندی، همه ما در صف می‌رویم که این تغییر در اوایل آگوست رخ داد و به نظر می‌رسد که همه ما به یکباره ضربه خوردیم. و امروز نیز ادامه دارد. خوشبختانه برای من، درآمد من از تبلیغات YouTube منبع اصلی درآمد من نیست. برای من، یوتیوب بیشتر یک تولید کننده سرنخ است. من ویدئوهایی را در یوتیوب ارسال می کنم تا خودم را تبلیغ کنم و به خدمات مشاوره خود علاقه مند شوم. و سپس مردم به من مراجعه می کنند و سپس من برای پشتیبانی مشاوره ای که ارائه می دهیم هزینه می کنم. این واقعاً جایی است که ما درآمدزایی می کنیم.

اشتباه نکنید، درآمد تبلیغات YouTube درآمد جانبی خوبی است. همانطور که گفتم، به داشتن یک کسب و کار متنوع برمی گردد. اما خوشبختانه برای من منبع اصلی درآمد من نیست. اما همانطور که گفتم، افرادی هستند که من بعد از مدتی نگاه کردن به توییتر آنها را دیده‌ام، سازندگانی در یوتیوب وجود دارند که اساساً نان و کره آنهاست.

آنها هستند، منبع اصلی درآمد آنها از YouTube است. و سپس به طور ناگهانی کاهش 80 درصدی درآمد را تجربه کنند، درآمد برای آنها بسیار زیاد است. بنابراین این نشان می دهد که چرا شما واقعا نمی خواهید به عنوان یک صاحب کسب و کار یا به عنوان یک کارمند به یک منبع درآمد تکیه کنید. از آنجا که شما هرگز نمی دانید که آیا به یک منبع درآمد متکی هستید یا نه، هرگز نمی دانید که چه زمانی ممکن است فقط، فرش از زیر پای شما بیرون کشیده شود و اکنون شما در حال مبارزه باقی خواهید ماند.

خوشبختانه برای من، خوب، این بد بود، اما… تا زمانی که روی سایر زمینه ها تمرکز کنم و سایر منابع درآمد خوب هستند، حالم خوب است. واقعا وقتی این مشکل پیش اومد خوابم کم نشد. و امیدواریم این مشکل ترافیک نامعتبر با یوتیوب حل شود و امیدوارم همه چیز به زودی حل شود.

اما من واقعاً برای سازندگان در YouTube احساس می کنم که اکنون، می دانید، چند ماه پیش هستند و … درآمد آنها ضربه بزرگی را وارد می کند. بنابراین حدس می‌زنم بیش از هر چیزی، از اینکه کسب‌وکارم را دارم، دارم، و کسب‌وکارم را در موقعیتی قرار داده‌ام که واقعاً منابع درآمدی متعددی دارم.

حتی روزهای اولیه ای که کسب و کارم را شروع کردم را به یاد دارم. فکر می کردم واقعاً نمی خواهم به یک پلت فرم تکیه کنم. یا یک مرجع متمرکز، می دانید، یک شبکه اجتماعی وقتی صحبت از تبلیغ کسب و کار من می شود.

وب سایت من یک وب سایت وردپرسی است. گزینه های مختلفی برای ایجاد یک وب سایت وجود دارد. Squarespace و Wix وجود دارد. من وردپرس شماره یک را دوست دارم، زیرا پشتیبانی زیادی از توسعه دهندگان وردپرس وجود دارد. این احتمالاً محبوب ترین CMS وب سایت در جهان است. اما این همه نرم افزار منبع باز است. من خودم می توانم وب سایت را روی پلت فرم میزبانی خودم میزبانی کنم. من واقعاً به کسی برای میزبانی وب سایت خود متکی نیستم. در مورد دوره های من هم همینطور زمانی که دوره های آنلاین خود را توسعه دادم، آنها را در یک پلتفرم آموزشی مانند Teachable قرار ندادم، می خواستم خودم آنها را در وب سایتم میزبانی کنم.

قبلاً در پادکستم در مورد این موضوع صحبت کرده ام، اما از بیت کوین برای ذخیره بخشی از پس انداز شخصی و مقداری از سود شرکتم استفاده می کنم. زیرا در این صورت من مقداری از پس انداز خود را خارج از سیستم بانکی نگه می دارم، جایی که شما اساساً به کسی اعتماد دارید که از او مراقبت کند.

و اگر به این فکر گوش می‌دهید، اوه، می‌دانید، احتمالاً از آن دوری می‌کنید. خوب، ببینید اوایل امسال در ماه مارس چه اتفاقی افتاد، زمانی که بانک سیلیکون ولی اساساً سقوط کرد و آنها پول کافی برای پرداخت به همه را نداشتند.

حتی آسانا که من خدمات مشاوره ای به او ارائه می دهم، از آسانا ایمیلی دریافت کردم که به این حساب بانکی هیچ فاکتوری پرداخت نکنید زیرا SBB است، ما دیگر نمی توانیم به این حساب بانکی اعتماد کنیم. بنابراین، این یک مسئله اصلی در آن زمان بود و دقیقاً دلیل آن را نشان می دهد. حتی با بانکداری خود، احتمالاً نمی خواهید، اگر درآمدهای انباشته زیادی و سودهای کلان دارید، نمی خواهید آنها را در یک سبد نگه دارید.

پس این داستان هشدار دهنده من است. امیدوارم این مفید باشد. اگر فردی مانند یوتیوبر یا اینفلوئنسر هستید، اگر کارهای زیادی در اینستاگرام انجام می دهید، TikTok، اگر برای بازاریابی کسب و کار خود، برای کسب درآمد شدیداً به نوعی از پلتفرم متکی هستید، به دقت فکر کنید که اگر فرش بود چه اتفاقی می افتاد. از زیر پاهایت بیرون کشیده شده؟

آیا هنوز هم می توانید از خود حمایت کنید؟ آیا کسب و کار شما به فعالیت خود ادامه خواهد داد؟ امیدوارم باشم، واقعا هستم. باز هم، متشکرم که برای من چیز مهمی نبود، اما می‌دانم که روی دیگران تأثیر گذاشته است. بنابراین امیدوارم این داستان هشدار دهنده جالب بوده باشد.





Source link