You are currently viewing تمام سوالات سرم شما پاسخ داده شد

تمام سوالات سرم شما پاسخ داده شد


احتمالاً بیشتر شما می دانید که من از علاقه مندان به مراقبت از پوست هستم، اما همیشه اینطور نبود. در اوایل دهه بیستم، تعریف من از مراقبت از پوست این بود که به یاد داشته باشم که آرایش چشمم را پاک کنم و صورتم را قبل از خواب بشویم. اوه، بله، و کرم ضد آفتاب باید در جایی وجود داشته باشد. حالا که بزرگتر شده ام، مراقبت از پوستم به اندازه مراقبت از فرزندانم برایم مهم است. خوب شاید نه فقط بسیار مهم است، اما در پایین تر از آن قرار دارد.

مراقبت مناسب از پوست نه تنها به شما اعتماد به نفس می‌دهد تا چهره‌ای بدون فونداسیون را در مکان‌های عمومی تکان دهید، بلکه باعث می‌شود به جای نادیده گرفته شدن، احساس تغذیه‌ای به چهره‌تان بدهید. وقتی برای اولین بار تصمیم گرفتم در مورد رژیم مراقبت از پوست خود جدی باشم، تسلط بر همه محصولات و درک اینکه چگونه همه مراحل با هم هماهنگ می شوند، گیج کننده بود. جدا کردن مد از واقعیت سخت بود و به نظر نمی رسید که اصطلاحات تخصصی مراقبت از پوست را ترجمه کنم.

بنابراین امروز می خواهیم یکی از اصول مراقبت از پوست را بررسی کنیم: سرم. اگر صادقانه بگوییم، درک اینکه چگونه باید از صورت خود مراقبت کنید و واقعاً چه کاری انجام می دهد دشوار است مگر اینکه یک متخصص مراقبت از پوست شخصی در شماره گیری سریع داشته باشید. در حال حاضر، من متخصص نیستم، اما یک یا دو چیز در این صنعت یاد گرفته ام. همچنین، من به اندازه کافی از شما خوشم می آید که در مورد موضوع تحقیق کنید و مطمئن شوید که همه چیز را درست متوجه شده ام.

و حالا. بیا سرم صحبت کنیم.

تمام سوالات سرم شما پاسخ داده شد

اصلا سرم چیست؟

سرم یک فرمول سبک وزن حاوی غلظت بالایی از مواد فعال است که برای تغذیه و جوانسازی پوست خود استفاده می کنید. سرم ها حاوی بالاترین غلظت مواد فعال بدون نسخه هستند که آنها را به یکی از گران ترین محصولات مراقبت از پوست در بازار تبدیل می کند. به طور سنتی، سرم ها بر پایه آب هستند و برای افرادی که پوست چرب دارند ایده آل هستند. آنها از مولکول های کوچکی تشکیل شده اند که به جای اینکه فقط سطح را مسواک بزنند، به عمق پوست نفوذ می کنند. یک سرم بسته به نوع انتخابی شما می تواند مرطوب کننده باشد یا خیر، و شما می توانید سرم با ترکیب خاصی از مواد را انتخاب کنید که با نگرانی های خاص مراقبت از پوست شما مقابله کند.

چه زمانی باید از سرم استفاده کنم؟

سرم را باید دو بار در روز با یک یا دو انگشت استفاده کنید و پوست خود را ماساژ دهید. از آنجایی که سرم ها حاوی مواد فعال قوی هستند، شما باید فقط بتوانید چند قطره (1-3) را بمالید تا اثر مورد نظر را به دست آورید. صبح ها باید بعد از پاکسازی صورت و استفاده از تونر از سرم استفاده کنید. شب بعد از تمیز کردن صورت و سپس قبل از رفتن به رختخواب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

آیا من یک سرم مبتنی بر آب می خواهم یا روغن؟

به طور سنتی، سرم ها بر پایه آب هستند و برای افرادی که مبتلا به آن هستند ایده آل است پوست چرب. سرم های مبتنی بر آب بافت ژل مانندی سبک دارند و سریعتر جذب پوست می شوند. سرم های مبتنی بر روغن برای افرادی که پوست خشک دارند بهتر است و چهره ای درخشان برای شما به ارمغان می آورد. این بدان معنا نیست که اگر پوست چرب دارید به سرم های مبتنی بر آب محدود می شوید. فقط مطمئن شوید که مواد مورد نظر در سرم انتخابی شما وجود دارد. شما می توانید به دنبال روغنی بدون انسداد (غیر کومدون زا) برای هماهنگی با روغن های طبیعی خود مانند روغن آرگان باشید.

اما سای، مرطوب کننده ها، اسانس ها، روغن های صورت و غیره چطور؟

آه، بله، می دانم. محصولات زیادی وجود دارد و این بسیار بزرگ است. بنابراین بیایید تفاوت بین همه این محصولات را بشکنیم.

سرم در مقابل اسانس:

سرم ها و اسانس ها به جز بافت هر محصول بسیار شبیه به هم هستند. یک سرم چسبنده تر است و معمولاً دارای غلظت بیشتری از مواد است، در حالی که یک اسانس آبکی تر است. اساساً این محصولات فقط به طور متفاوتی به بازار عرضه می شوند، به طوری که کلمه “سرم” بیشتر در ایالات متحده استفاده می شود و “اسانس” در کشورهای آسیایی محبوبیت بیشتری دارد. بسته به موادی که به دنبال آن هستید می توانید به همان اثرات دست پیدا کنید.

سرم در مقابل روغن های صورت:

روغن های صورت برای افرادی که پوست خشک دارند عالی هستند و چهره ای درخشان برای شما به ارمغان می آورند. روغن صورت اساساً یک مرطوب کننده فوق العاده است که آبرسانی، درخشندگی و تغذیه شدیدتری را ارائه می دهد. این درست قبل از مرطوب کننده اعمال می شود یا می توانید در چند قطره مخلوط کنید.

سرم ها در مقابل مرطوب کننده ها:

مرطوب کننده ها مولکول های بزرگتری نسبت به سرم ها دارند که لایه بالایی پوست را آبرسانی کرده و از آن محافظت می کنند. آنها همه چیز را در خود می بندند، در حالی که سرم ها بیشتر شبیه ویتامین روزانه پوست شما هستند و عمیق تر به بافت پوست نفوذ می کنند.

چگونه یک سرم انتخاب کنم؟

خبر خوب این است که سرم هایی وجود دارند که بر انواع مختلف نگرانی های مراقبت از پوست تمرکز دارند، بنابراین می توانید همسر روح مراقبت از پوست خود را در یک بطری پیدا کنید. ماده اول بیشترین حضور را در هر سرم دارد و با ورود مواد از قدرت آن کاسته می شود. بنابراین می توانید نگرانی های پوست خود را اولویت بندی کنید و بهترین سرم را برای خود پیدا کنید. در اینجا برخی از مواد تشکیل دهنده بر اساس نگرانی های اصلی پوست شما آورده شده است.

خشکی | ویتامین E، نیاسینامید، اسید گلیکولیک و اسید هیالورونیک


کسالت | عصاره چای سبز، اسید فرولیک، رسوراترول


مستعد آکنه | ویتامین C، رتینول، روی، اسید سالیسیلیک

سای

امضا



Source link