جولیا بابین: دوخته شده کت دو سینه قسمت 1


من دارم روی یکی دیگر از بلیزرهای دست دوز سفارشی کار می کنم و این بار اولین کت دوز را دارم می سازم!

کار زیادی برای ساخت این بلیزرهای سفارشی انجام می شود و با بیشتر طرح های من فقط محصول نهایی را می بینید! همانطور که یک کت دوزی با دست خیره کننده است، چیزی که به نظر من زیباتر از همه مهندسی و ایجاد خود کت است. این فرآیندی است که باعث موفقیت محصول نهایی می شود. این بار تصمیم گرفتم در حین انجام این پروژه بزرگ جزئیات را در وبلاگم به اشتراک بگذارم.

تمامی پست های تا کنون در این سری خیاطی:

  1. منابعی برای دوخت کت دست دوخت سفارشی – چگونه از طریق کتاب ها و وبلاگ ها چیزهایی را که تاکنون می دانم آموختم.
  2. قسمت 1 – مسلین، آماده سازی یقه و بوم
  3. قسمت 2 – جیب با بند و بال + آستین با دهانه اریب



الگو

من از الگوهای McCall’s Patterns #2341 نسخه C با جیب های دوتایی در اندازه 12 و با تغییرات کمی استفاده می کنم.

در اینجا من در یکی از اولین لباس های کالیکو با تمام شکوهش هستم:

این چنین نیستاز این سکسی تر نشو ¯\_(ツ)_/¯

در عکس بالا خواهید دید که بازوی سمت راست تغییر کرده است، با خطوط درز در خارج. این ژاکت در دهه 90 برای شانه های بزرگ با بالشتک روی هم ساخته شد. تصمیم گرفتم کمی او را آرام کنم. تغییرات تناسب زیر را نیز انجام دادم:

آستین:

  • با عرض 2 سانتی متر از وسط آستین، از وسط سر شانه تا سجاف شروع می شود.
  • باز شدن آستین تا 11.5 سانتی متر از سجاف
  • افزایش قد شانه 2.5 سانتی متر. داشتن بازوی خیلی بزرگ یا خیلی پایین در واقع حرکت شما را محدود می کند. بیشتر لباس‌ها با الگوهای بازوهای بزرگ ساخته می‌شوند، به این معنی که وقتی دست‌هایتان را بالا می‌برید، کل ژاکت‌تان با آن‌ها بالا می‌آید. هر چه دست به زیر بغل شما نزدیکتر باشد، راحت تر است، وقتی به آن فکر می کنید، منطقی است. ورزشکارانی را ببینید که به دامنه کامل حرکتی نیاز دارند. لباس‌هایشان به بدنشان چسبیده است، نه آویزان. با این حال، می‌خواهید مطمئن شوید که دست از یک اینچ به مرکز زیر بغل نزدیک‌تر نمی‌شود.
من به جای بریدن یک توالت جدید، یک نوار پارچه به موسلین در ناحیه بازو اضافه کردم.
هنگامی که آستین را بالا می آورید، باید قد الگوی آستین را نیز بالا ببرید. می توانید تنظیمات را در اینجا به رنگ آبی ببینید که در بریدگی ها به هیچ می رسد.
الگوهای آستین های تغییر یافته من که روی کاغذ قهوه ای دوباره طراحی کردم.

یقه و برگردان:

من دوست نداشتم که بین قسمت بالای یقه و یقه شکاف وجود داشته باشد (عکس اصلی توالت فرنگی را ببینید)، بنابراین قسمت بالای یقه نوک تیز را دوباره کشیدم تا با یقه هماهنگ شود، که در ادامه مشاهده می کنید. عکس زیر

خیلی بهتر! اکنون یقه و یقه با هم تماس دارند

تغییرات در تنه:

علاوه بر تغییرات آستین، من همچنین:

  • شانه به اندازه 2.5 سانتی متر مخروط شده است، تا سوراخ بازو در جلو و پشت.
  • کمر را در درزهای جلو، پشت و پهلو 1 سانتی متر باریک کردم و در مجموع کمر را به 8 سانتی متر رساندم. من می‌خواستم تناسب شکل‌تری داشته باشم، نه سبک باکس‌تری که الگو برای آن ساخته شده بود.
  • سایز 14 باسن را تغییر دادم
  • من یک تنظیم چرخش پشت 2 سانتی متری را انجام دادم که 1 سانتی متر زیر کمرم قرار داشت.

نکته: هنگام ایجاد تغییرات متعدد، من دوست دارم الگو را روی کاغذ یا کاغذ قهوه ای دوباره بکشم تا کار با آن آسان تر شود. همچنین تغییراتی را که در هر قسمت از قالب ایجاد کرده‌ام یادداشت می‌کنم، که درک فوری تغییرات را برای آینده بسیار آسان‌تر می‌کند!

آماده سازی زیر یقه

یقه پایینی a را بریدم نمد پشمیو استفاده کرد بوم با یقه فرانسوی برای تعامل هر دو قسمت به صورت مورب برش داده شد.
بوم یقه فرانسوی کمی سفت تر از بوم بدن معمولی است و اغلب از کتانی سنگین ساخته شده است.

سپس در امتداد خط رول دوختم و با استفاده از شکل خط رول به عنوان راهنما شروع به دوخت آستری روی کل زیر یقه کردم.

توجه: به طور سنتی، خیاطان استفاده می کنند پشم را ذوب کنید برای یقه پایین، اما من نمد پشمی را به خاطر ضخامت و شکلش دوست دارم، که فکر می کنم یقه مرتب و صافی دارد. فقط مطمئن شوید که 100٪ پشم است!

خط غلتکی که با نخ ابریشم پوشیده شده و سپس با پشت دوخته شده است.
تا دا! بخیه های کوچک تری در گوشه ها ایجاد می شد تا یقه را تشویق کند تا به آرامی به سمت بدن بچرخد.

سپس یقه را در امتداد خط رول تا کردم، آن را به ژامبون فشرده وصل کردم، آن را بخارپز کردم و اجازه دادم یک شب خشک شود. عکس بالا نشان می دهد که بعد از سفت شدن و خشک شدن چه شکلی به نظر می رسد.

درز یقه پایین مانند یک ژاکت سفارشی که در آن یقه با دست به خط گردن وصل می شود، برداشته شده است.

این قسمت زیرین یقه پایین است. آیا هیچ یک از لنت ها را می بینید؟ هنگامی که به درستی سجاف می کنید، به سادگی یک “نیش” کوچک از پارچه را از سمت راست بگیرید. در نمد پشم ضخیم حتی قابل تشخیص نیست.

آماده سازی رابط Canvas

برای بلیزر دو سینه ام، برای اولین بار از کل رابط پارچه جلویی استفاده می کنم. من از بوم نقاشی که قبلاً در انبارم داشتم استفاده کردم چندی پیش از Spotlight خریداری شد.

با دو بلیزر قبلی من، (اینجا! و اینجا!) آنها تا حدی به هم متصل شدند تا از زیر بازو شروع کنند، روی نیم تنه و در قسمت جلوی وسط ژاکت حرکت کنند (پست قبلی من را اینجا ببینید برای دیدن عکس مقایسه بادبان کامل و بادبان جزئی در جلو). می‌خواستم قسمت جلوی ژاکت هم مانند کتاب باشدتکنیک های خیاطی کلاسیک برای لباس مردانهبه عنوان راهنما جلوی بوم را کشیدم.
دارت ها را بریدم و با پارچه جیبی و کوک زیگ زاگ بستم.

سپس PLASTRON را با استفاده از بوم و بوم یقه فرانسوی ساختم و سپس با پارچه پشمی پوشانده شدم. سپس پلاسترون را آزادانه به رابط بوم دوختم.
این قسمت هم توسط پارچه و هم با آستر پوشانده می شود، بنابراین درز آستر از دو طرف دیده می شود.

هدف پلاسترون حفظ شکل ژاکت در سراسر قفسه سینه است که در آن به طور طبیعی فرورفتگی داشته باشد. روکش پشمی نزدیک ترین طرف به بدنه است و بوم اضافی را می پوشاند تا برای پوشنده ناراحت کننده نباشد.

می‌توانید در زیر سمت راست بوم را ببینید، درزهای پشتی که در بالا و پلاسترون‌ها در زیر نشان داده شده‌اند.

قسمت جلویی ژاکت که توسط دارت های زیگزاگی به هم متصل شده است بسته شده و زیر آن پد پلاسترون دوخته شده است.

زیر یقه تکمیل شده و رابط پارچه تمام شده به فرم لباس متصل شده است.

و این همه در حال حاضر مردمی! ممنون که خواندید 🙂

بعدی: قسمت 2 – دوخت جیب فلپ و فلپ + آستین (با گوشه های چرخدار!)

تمامی پست های این سری خیاطی:

  1. منابعی برای دوخت کت دست دوخت سفارشی – چگونه از طریق کتاب ها و وبلاگ ها چیزهایی را که تاکنون می دانم آموختم.
  2. قسمت 1 – مسلین، آماده سازی یقه و بوم
  3. قسمت 2 – جیب های جوش دار و بالدار + آستین با دهانه های اریب دار



Source link