You are currently viewing درست روی پوینت – رسانه سبک زندگی

درست روی پوینت – رسانه سبک زندگی


داون اتکینز در ماه فوریه با لباسی خشن و سفید تا زمین با گل سفیدی که پشت گوش راستش قرار گرفته بود روی صحنه رفت تا باله معاصر مارتا گراهام «Diversion of Angels» را برای باله شهر میامی (MCB) اجرا کند. این نمایشنامه، داستانی که از طریق سه مرحله از عشق رمانتیک – که هر مرحله توسط زنانی با لباس‌های رنگارنگ مختلف نمایش داده می‌شود – با توجه به ریشه‌های سنتی‌تر این شرکت در جورج بالانچین، برای MCB نامطلوب بود.

جوراب شلواری، دمپایی و رپرتوار کلاسیک اتکینز از بین رفته است. در عوض، او با پاهای برهنه اجرا می‌کرد، دست‌هایش به شکل تکرار زوایای راست هندسی. حرکات پلکانی و سنجیده تر، با لحظاتی از سیالیت بدون زحمت بود. سبک مدرن تر و خام گراهام بر تطبیق پذیری و روح اتکینز به عنوان یک رقصنده تأکید داشت.

هنگامی که اتکینز از صحنه خارج شد، لوردز لوپز، مدیر هنری باله شهر میامی، او را در آغوش گرفت. به طور معمول، تبادل پس از اجرا مانند این شامل یک اظهارت تبریک یا یک انتقاد ملایم است. اما این بار متفاوت بود. لوپز دست های اتکینز را گرفت و فشار داد و مستقیم به چشمان او نگاه کرد.

سپس یک کلمه به زبان آورد: “کارگردان.”

او از تک نواز اصلی به بالاترین مقامی که یک مجری می‌تواند در یک شرکت باله حرفه‌ای دست یابد – رقصنده اصلی، از فصل 2023-2024 ارتقا یافت. این همان چشمی بود که داون از زمانی که برای اولین بار در 5 سالگی پا به یک استودیوی رقص گذاشت، برایش تلاش می کرد، اوج دهه ها تمرین خستگی ناپذیر، نظم روزانه و گهگاه انگشت خونی پا که در دمپایی فرو می رفت.

با یک کلمه، لوپز چشم انداز زندگی اتکینز را به واقعیت تبدیل کرد.

اتکینز به یاد می آورد: «این یکی از جالب ترین لحظات زندگی من بود.

بعد از اینکه گریه اش تمام شد، اتکینز زمان خواهر و مادرش را تعیین کرد. آن‌ها اتکینز را تماشا کرده بودند که از کودکی به دنبال رویای خود با عزم جدی بود.

خواهرش گفت: “تو انجام دادی.”

به عنوان یک دختر جوان، اتکینز در خانه آموزش دید و شروع به رقصیدن در یک استودیوی کوچک در ورمونت کرد. سپس، در حدود 10 سالگی، خانواده او به ویرجینیا نقل مکان کردند، جایی که او به یک مدرسه دولتی با 2000 دانش آموز فرستاده شد. او در یک استودیوی رقص بدن بسیار بزرگتر به نام باله ریچموند ثبت نام کرد. به زودی، اتکینز هر روز می رقصید، از جمله آخر هفته ها در فصل فندق شکن، و گاهی قبل از مدرسه.

اتکینز که اکنون 29 ساله است به یاد می آورد: «تعادل بین رفتن به مدرسه و سپس رفتن به مکان دیگری برای رقصیدن دشوار شد. من تمام تکالیفم را در ماشین انجام دادم. من با دوستانم از مدرسه بیرون نمی رفتم. من نمی توانستم هیچ کاری مرتبط با مدرسه انجام دهم. هر روز برای باله زودتر مدرسه را ترک می‌کردم.»

مادر اتکینز دید که شاید دخترش به رویکرد دیگری نیاز دارد.

مدرسه هنرهای دانشگاه کارولینای شمالی (UNCSA) برنامه ای با هدف دانش آموزان دبیرستانی در رشته رقص داشت. مدیر مدرسه، اتان استیفل، یک رقصنده کاریزماتیک و مشهور جهانی است که به خاطر نقش یک معلم رقص غیور در فیلم پرفروش مرکز استیج در سال 1990 شناخته شده است. او یک رقصنده اصلی در تئاتر باله معتبر آمریکایی و مدیر هنری باله سلطنتی نیوزلند بود. انتخاب اتکینز برای تست بازیگری برای استیفل، علاقه و تعهد او به رقص را تغییر داد.

“من فکر می کنم [Stiefel] اتکینز می‌گوید که می‌توانست بلافاصله پس از آزمون به من این بورسیه را پیشنهاد دهد. “من فکر کردم، “مطمئنا! این دیوانه است! او معلمی خواستار بود، اما در عین حال بسیار الهام بخش بود.

استیفل در رقصندگان خود سختگیری ریشه‌ای را القا می‌کند.

“یک روز او گفت: “همیشه به این فکر می کنم که اگر هر روز یا فقط یکی از روزها کمی سخت تر کار می کردم، الان کجا بودم؟” و یادم می آید فکر می کردم: “این مسخره است. او یکی از بهترین رقصنده های کل جهان است. اما واقعاً یک اخلاق کاری را برای من شکل داد. همیشه جا برای کار بیشتر هست.»

کار سخت او در UNCSA در سال 2011 سود زیادی را به همراه داشت، زمانی که اتکینز درست در دوران دبیرستان به عنوان یک کارآموز در باله بوستون تحت نظر مارگارت تریسی (رقصنده اصلی سابق باله نیویورک سیتی) پیشنهاد شد. این مدرسه به‌خاطر پایه‌های کلاسیک خود در بالانچین، که دقت فنی اتکینز را به سطح بالاتری می‌برد، شناخته شده است. این بعداً زمانی که او برای MCB تست داد به کار آمد. در بوستون بود که اتکینز از دانش آموز به حرفه ای تبدیل شد. او در سال 2013 یک هنرمند شرکت و در سال 2019 به عنوان دومین سولیست تبدیل شد.

در حالی که هدف اتکینز برای تبدیل شدن به یک رقصنده حرفه ای در حال انجام است، داستان دیگری آشکار می شود. او هر شب در راه بازگشت به خانه از استودیو رقص، در آسانسور ساختمان آپارتمانش با همسایه ای مهربان و جذاب برخورد می کرد. آنها چت می کردند. در امور مالی کار می کرد. مدت زیادی نگذشته بود که آنها شروع به ملاقات کردند. اتکینز توری را با باله بوستون آغاز می کند، از جمله برنامه ای در پاریس. مستقیماً از یک عاشقانه هالیوودی، همسایه ای که دوست پسر شده است به او می پیوندد. او نزدیک برج ایفل را پیشنهاد کرد. در ژوئن 2022، تقریباً 10 سال پس از آشنایی، اتکینز و نامزدش ادسال هیلتی در کنار رودخانه سن ازدواج کردند.

هیلتی که در اولین ملاقات این زوج چیزی از باله نمی‌دانست (او ابتدا ناامیدانه با همسر یکی از دوستانش تماس گرفت و از او خواست که هر آنچه در مورد رقص می‌داند به او بگوید)، از آن زمان تاکنون در 16 اجرای “فندق شکن” حضور داشته است.

اتکینز با خنده می گوید: «او شگفت انگیز است. “شنیدن چیزهایی که او متوجه می شود بسیار عالی است [about dance] که من آن را بدیهی گرفته ام.

این زوج در سال 2021 به فلوریدا جنوبی نقل مکان کردند، جایی که اتکینز برای MCB تست داد. او تنها در دو سال از سولیست به سولیست اصلی به رقصنده اصلی تبدیل شد.

تقریباً هر روز، اتکینز شوهر و دو سگ («موضوع مورد علاقه‌اش») – یک رتریور طلایی به نام دوک و یک ترکیب تریر بوستون به نام چاپی – را در خانه‌شان در وست پالم بیچ ترک می‌کند تا قطار برایت لاین را بگیرد و برای رقص به میامی سفر کند. مشق. یک کلاس تکنیک نود دقیقه ای قبل از شش ساعت تمرین با یک استراحت کوتاه ناهار در میان است. اتکینز می‌گوید، شرکت 2023-2024، که متشکل از 12 رقصنده اصلی، سه تک‌نواز اصلی، پنج تک‌نواز و 28 هنرمند گروه باله است، “مانند یک خانواده” شده است.

او می‌گوید: «فضای بین رقصندگان اینجا در باله شهر میامی واقعاً خاص است. «به نظر می رسد مردم واقعاً از یکدیگر حمایت می کنند. اگر کسی در حال انجام یک قطعه واقعاً سخت است و این قسمتی است که واقعاً خسته می‌شود، می‌توانید تشویق‌های حمایت را از هر دو طرف اتاق بشنوید. … فکر می کنم این خیلی مهم است. خیلی کار سختی است ما کارمان را واقعا جدی می‌گیریم، اما از آن لذت می‌بریم.»

چیز دیگری که او در مورد MCB دوست دارد: مدیر هنری لوپز.

او می گوید: «کار کردن برای یک مدیر هنری زن خاص است. “او [Lopez] مدیر باله شهر نیویورک بود، بنابراین او می تواند با رقصنده به گونه ای صمیمی ارتباط برقرار کند که فکر می کنم به نحوه اداره شرکت کمک می کند. و این احتمالاً بخشی از دلیل این است که فرهنگ به همان اندازه مثبت است.”

اتکینز می‌گوید، فرهنگ پرورشی، به‌ویژه برای شکل هنری که چنین تأثیری بر هر جنبه‌ای از زندگی یک فرد دارد، ضروری است. او می گوید که مراقبت از خود نیز اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا او زندگی خود را در دراز مدت تصور می کند.

«این حرفه زودگذر است. باید از خودم می‌پرسیدم: «آیا من فراتر از این یک فرد هستم؟» [dance] فداکاری زیادی می خواهد به راحتی می توان همه چیز را در تاریکی رها کرد.” من واقعاً شروع کردم به اولویت دادن به یک فرد کامل. من در دانشگاه نورث ایسترن ثبت نام کردم، در آنجا مدرک گرفتم و مجوز املاک را گرفتم. رشد اجتماعی و داشتن یک سیستم پشتیبانی خارج از استودیو بسیار مهم است.»

با این حال، برای امسال، اتکینز در نقش جدید خود به عنوان رقصنده اصلی، بر طعم میوه های شیرین زندگی خود تمرکز خواهد کرد.

“شما به این فکر نمی کنید که وقتی به رویای خود برسید، واقعاً چگونه خواهد بود. شما فقط برای رسیدن به آن کار کنید،” او می گوید. “بنابراین اکنون فقط می خواهم در این لحظه باشم و بدانم که به هدفم رسیده ام.”

عکس: الکساندر ایزیلیایف

فصل 2023-24

فصل آینده باله شهر میامی، طیف کاملی از باله را نوید می دهد – آثار مدرن، برنامه های معاصر و شاهکارهای سنتی. نمایش های جهانی متعددی از آثار جدید در کنار آثار کلاسیک محبوب برگزار خواهد شد. اجراها در سه مکان در سراسر فلوریدا جنوبی برگزار می شود – مرکز هنرهای نمایشی کراویس در غرب پالم بیچ (701 بلوار Okeechobee)، مرکز Broward برای هنرهای نمایشی در فورت لادردیل (201 SW Fifth Ave.) و مرکز Adrienne Arsht. برای هنرهای نمایشی در میامی (بلوار بیسکاین 1300).

برنامه 2023-24 شامل:

فندق شکن اثر جورج بالانچین: بیش از 100 رقصنده این کلاسیک تعطیلات را در پس زمینه ای از موسیقی چایکوفسکی، ست های زمستانی و لباس های خیره کننده اجرا می کنند. تاریخ: 8-10 دسامبر در Broward Center; 15 تا 24 آذر در مرکز ارشت; 28 تا 30 دسامبر در مرکز کراویس.

مخلوط زمستانی: دو نمایش جهانی توسط طراحان رقص با ارتباطات محلی این برنامه را برجسته می کند. «آنالوگو» اثر مارگاریتا آرماس متولد میامی و «پاگانینی، در بازی» توسط دورانته ورزولا، طراح رقص مقیم مدرسه MCB، در کنار «فایربرد» (تصویر مجدد یک موفقیت 2019-20) و «کنسرتو DSCH» (اثری تحسین‌شده از الکسی) برای اولین بار به نمایش درآمدند. ). تاریخ: 3-4 فوریه در مرکز کراویس; 9-21 بهمن در مرکز عرش; 17-18 فوریه در مرکز Broward.

مخلوط بهار: همراه با اولین نمایش جهانی Delight توسط ریکاردو آمارانته، طراح رقص برزیلی، MCB آگون جورج بالانچین (با موسیقی پیشگامانه از استراوینسکی) و دنبال کردن جریان ظریف بالادست آلونزو کینگ را ارائه می کند. تاریخ: 17 الی 20 اسفند در مرکز عرش; 23 تا 24 مارس در مرکز کراویس.

“دریاچه قو”: تفسیر جدید الکسی راتمانسکی از این کلاسیک شامل بیش از 50 رقصنده MCB و موسیقی افسانه ای چایکوفسکی توسط یک ارکستر زنده است. تاریخ: 18 الی 21 فروردین در مرکز عرش; 25-28 آوریل در Broward Center. 10-12 می در مرکز کراویس.

بازدید کنید miamicityballet.org/2324season برای اطلاعات بلیط و جزئیات برنامه





Source link