You are currently viewing دستور غذا: فرنی جشن با فیلینگ ترد

دستور غذا: فرنی جشن با فیلینگ ترد


ترکیب بندی:

برای ماشا

2 عدد کدو تنبل دلیکاتا (یا 1 عدد کره)

5 عدد سیب زمینی قرمز

2 عدد جعفری متوسط

4 شاخه آویشن تازه

6 حبه سیر

1 پیاز (زرد یا سفید)

1 چوب کره بدون نمک

خامه غلیظ 1 پیمانه

2 عدد برگ بو تازه

روغن زیتون

نمک و فلفل سیاه تازه خرد شده

برای پر کردن

5 فنجان آرد سوخاری (من عاشق خمیر ترش هستم!)

تره فرنگی 1 عدد

6 حبه سیر

2 قوطی نخود (من اضافه شمردم چون برای صبحانه می خواهید)

2 پیاز رازیانه کوچک یا 1 پیاز بزرگ

5 عدد فیله آنچوی

1 فنجان آب مرغ

1/2 دسته جعفری برگ تخت (برای تزئین)

روغن زیتون

نمک و فلفل سیاه تازه خرد شده

دستورالعمل:

مرحله 1: نخود ترد را درست کنید

فر را از قبل با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید.

نخود را آبکش کرده و خشک کنید.

نخودها را به یک ورقه پخت با کاغذ روغنی منتقل کنید. آنها را با روغن زیتون بریزید و به مقدار زیاد نمک بپاشید. آنها را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و شروع به بررسی آنها برای حدود 20 دقیقه کنید، اما صبور باشید. ممکن است تا 30 دقیقه طول بکشد تا آن کرانچ عالی ایجاد شود.

پس از اتمام آن را بردارید و کنار بگذارید.

مرحله 2: مخلوط سبزیجات معطر را آماده کنید

تره فرنگی را از طول نصف کنید و انتهای آن را ببرید و داخل تره فرنگی را خوب بشویید. هر نیمه را از طول برش دهید. سیر را له کنید، پوست بگیرید و ریز خرد کنید. پیاز رازیانه را خرد کنید.

کمی روغن زیتون را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. آنچوی ها را در روغن بریزید و هم بزنید تا حل شود، سپس تره فرنگی، سیر، شوید را اضافه کنید و با کمی نمک مزه دار کنید. مرتب هم بزنید، مخلوط را بپزید تا کمی جم شود، حدود 20 دقیقه. پس از اتمام، این مخلوط را در یک کاسه بزرگ همزن کنار بگذارید.

مرحله 3: فیلینگ را با هم مخلوط کنید

فر را با دمای 375 درجه فارنهایت روشن کنید.

نان خرد شده را با مخلوط تره فرنگی و رازیانه ترکیب کنید. نخود را اضافه کرده و آب مرغ را داخل آن بریزید. هم بزنید تا همه چیز به طور یکنواخت مخلوط شود.

مرحله 4: زمان پخت است!

مخلوط را به طور مساوی روی یک ورقه پخت پخش کنید، روی آن کمی روغن زیتون بپاشید و نمک و فلفل تازه خرد شده را مزه دار کنید.

به مدت 25 دقیقه در فر بپزید تا ترد، جویدنی و خوشمزه شود. در پایان دستور پخت چند دقیقه دیگر در فر می ماند.

پس از اتمام، آن را کنار بگذارید و سعی کنید تمام آن را نخورید.

مرحله 5: سبزیجات را بجوشانید و خامه را بجوشانید

کدو تنبل را از طول نصف کنید. با یک قاشق تمام دانه ها و قسمت های سفت را از قسمت های میانی نصف کدو تنبل جدا کنید. پس از تمیز کردن، کدو تنبل را با روغن زیتون مالیده و داخل گوشت را به مقدار زیاد با نمک و فلفل مزه دار کنید. گوشت کدوها را به سمت پایین روی یک ورقه پخت قرار دهید و آنها را بالا بیاورید تا هر کدام یک حبه سیر له شده را در شکم گود شده زیر آن فرو کنید. آنها را به مدت حدود 40 دقیقه در فر قرار دهید تا گوشت به راحتی با قاشق خارج شود.

سیب زمینی ها و جعفری ها را پوست بگیرید و به قطعات متوسط ​​برش دهید و در قابلمه ای سرد با آب نمک فراوان بریزید. حرارت را زیاد کنید تا قابلمه بجوشد و سپس شعله را کم کنید تا بپزد تا زمانی که تکه ها نرم شوند – حدود 30 دقیقه.

در حالی که سیب زمینی ها در حال خورش هستند، زمان پختن مخلوط خامه است.

پیاز را بشویید و سپس از وسط نصف کنید. لازم نیست پوست ها را دور بریزید. 2 حبه سیر باقی مانده را له کنید. خامه غلیظ، کره، برگ بو، شاخه های آویشن، پیاز و حبه های سیر له شده را در یک قابلمه سس کوچک بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. حتما حواستان به آن باشد تا نجوشد.

مرحله 6: فرنی را درست کنید

گوشت کدو را از داخل یک قابلمه بزرگ یا فر هلندی بتراشید. سیب زمینی و جعفری را آبکش کرده و به مخلوط کدو حلوایی اضافه کنید. یک صافی توری ریز روی قابلمه بگذارید و شروع به ریختن مخلوط خامه کنید. متناوب اضافه کردن کمی خامه، توقف مخلوط کردن و مخلوط کردن همه چیز با هم قبل از اضافه کردن خامه بیشتر. هدف این است که تمام سبزیجات را به طور کامل در یک مخلوط ترکیب کنید. اینکه چه مقدار از کرم استفاده می کنید به شما بستگی دارد.

مخلوط را بچشید و اگر فکر می کنید لازم است چاشنی آن را با نمک و فلفل تنظیم کنید.

مرحله 7: آن را تمام کنید!

فر را روی 425 درجه فارنهایت تنظیم کنید.

پوره را در یک تابه بزرگ پخت یا تابه چدنی قرار دهید. در صورت لزوم از دو استفاده کنید. مخلوط پرکننده را سخاوتمندانه روی فرنی بریزید و به مدت 3 تا 5 دقیقه در فر قرار دهید تا روی آن قهوه ای طلایی و ترد خوشمزه شود.

آن را از فر خارج کنید، جعفری خرد شده را روی آن بپاشید و بایستید و این غذای شگفت انگیزی که خودتان درست کردید را تحسین کنید.

لذت ببرید!



Source link