You are currently viewing راه های تربیت فرزندان قدرشناس

راه های تربیت فرزندان قدرشناس


خوانندگان عزیز، من مادر دو نوجوان هستم و می دانم که بسیاری از خوانندگان من نیز پدر و مادر هستند. دنیای پرشتاب امروزی بسیار متفاوت و دشوار از زمان ما است. من همچنین یک مربی هستم، بنابراین با نگاه کردن از دریچه‌های هر دو نقش، واقعاً آرزو می‌کنم که امروز به بچه‌ها گفته می‌شد که آهسته قدم بردارند و صبر و شکرگزاری را بیاموزند. در پست امروز، من در مورد 5 روش ساده برای تلاش برای تربیت کودکان سپاسگزار می نویسم. پس ادامه مطلب را بخوانید.

زمینه

منظور ما از بچه های قدرشناس چیست؟ چرا می خواهیم بچه ها شکرگزار باشند؟ در یکی از پست های قبلی من در مورد داشتن نگرش سپاسگزاری، نوشتم که چگونه قدردانی می تواند منجر به شادی و رضایت در زندگی شود. زندگی کامل نیست، اما می‌توانیم لحظات بی‌نظیری در زندگی خلق کنیم که برای یک عمر در خاطره‌هایمان باقی بماند. بهترین بخش این است که ما می توانیم تصمیم بگیریم که کدام لحظات را بسازیم و آن ها را گرامی بداریم. قدردانی به کودکان می آموزد که به جای اینکه همیشه دنبال چیزی که می خواهند بدوند، برای چیزهایی که در زندگی دارند سپاسگزار باشند. قدردانی بردباری، صبر و فروتنی را می آموزد.

کودکان سپاسگزار ممکن است شادتر باشند، کمتر وارد مشاجره شوند، سخت‌تر کار کنند، توجه بیشتری داشته باشند و به دیگران کمک کنند. قدردانی منجر به رها شدن، کینه نگذاشتن، ارتباط بهتر، عزت نفس بالا، آگاهی و حضور برای دیگران می شود. این کودکان (و بزرگسالان) ممکن است در درک دیدگاه های دیگران، حل تعارض، بهره مندی دیگران از شک و مثبت اندیشی ماهرتر باشند.

تصویر از کارا سوینی از جانب پیکسابای

سپاسگزار بودن و قدردانی را می توان به جای یکدیگر به کار برد، اما می تواند به معنای کمی متفاوت باشد. قدردانی، شکرگزاری و قدردانی است. از سوی دیگر، قدردانی می‌تواند حالت سپاسگزاری دائمی باشد. دلیل واحدی برای شکرگزاری وجود ندارد، بلکه شکرگزاری برای همه چیزهای کوچک و بزرگ است.

5 راه برای تربیت کودکان سپاسگزار:

  1. رفتار مدل

کاری که ما به عنوان والدین انجام می دهیم، تأثیری پایدار بر روی فرزندان دارد. اگر ما قدردانی کنیم و با مهربانی در مورد دیگران صحبت کنیم و به جای گفتار، رفتار انجام دهیم، کودکان این رفتارها را درک می کنند و از آنها پیروی می کنند. رفتار یکسان و منصفانه با همه نشان دهنده ثبات و تعادل کودکان است.

2. به کودکان فرصت دهید تا به دیگران کمک کنند.

داوطلب شدن یا وقت گذاشتن در هر مکانی که انتخاب می کنند، یک عادت مادام العمر برای پس دادن به دیگران است. خواه یک پناهگاه حیوانات، بانک غذا یا مرکز اجتماعی محلی باشد، آموزش دادن به کودکان که چگونه می توانند در سنین پایین به دیگران خدمت کنند، شخصیت و نگرش قدردانی آنها را توسعه می دهد.

تصویر از لوئیس گومز از جانب پیکسابای

3. برای هر فصل یا علتی نامه های تشکر بنویسید

لازم نیست فقط برای خانواده باشد. یادداشت های تشکر در طول روز شکرگزاری، کریسمس یا هر زمان دیگری از سال عالی هستند. آنها را می توان به سازمان ها، موسسات خیریه، دوستان، خانواده، همسایگان یا اعضای جامعه داد. سعی کنید به دنبال چیزهای خوب باشید و آنها را تصدیق کنید.

تصویر از فونگ لو از جانب پیکسابای

4. به طور منظم به جامعه پس بدهید

این می تواند به صورت زمان، پول یا مهارت باشد. کمک به دیگران بدون دلیل به کودکان نشان می دهد که این عادت را می توان در اوایل زندگی پرورش داد و در آینده نیز ادامه داد.

5. وظایف و مسئولیت هایی را در خانه به کودکان می دهد

باید به کودکان آموزش داد که امتیازات خود را در خانه و بیرون کسب کنند. کودکانی که در خانه به آنها وظایف و مسئولیت هایی داده می شود، اهمیت سخت کوشی و ارزش کار دنیوی را می آموزند. دادن حق انتخاب به کودکان و نوجوانان می تواند آنها را به تصمیم گیرندگان خوبی تبدیل کند. آموختن اینکه اعمال عواقبی دارد می تواند آنها را وادار کند که مسئولیت اشتباهات و خطاهای خود را بپذیرند. این به آنها نشان می دهد که به راحتی تسلیم نشوند و شجاعت خود را توسعه دهند.

تصویر از سیمون کادولا از جانب پیکسابای

پست های مشابه:

5 فواید نگرش مثبت

پذیرش با لطف

جملات انگیزشی:

در زیر چند نقل قول انگیزشی برای نشان دادن یا خواندن با فرزندانتان آورده شده است تا به آنها کمک کند تا معنای سپاسگزاری و قدردانی را درک کنند:

اگر می خواهید خوشبختی پیدا کنید، قدردانی را بیابید

استیو مارابولی

شکرگزاری تمام زندگی را باز می کند. آنچه را که داریم به اندازه کافی تبدیل می کند

ملودی بیتل

شادی ساده ترین شکل شکرگزاری است

کارل بارت


قدردانی و نگرش چالش نیستند، انتخاب هستند

رابرت برات

بزرگترین کاری که امروز می توانید برای تغییر زندگی خود انجام دهید این است که از همین الان شکرگزار باشید

اپرا وینفری

ذهن سپاسگزار ذهن بزرگی است که در نهایت چیزهای بزرگ را به سمت خود جذب می کند

افلاطون

همیشه چیزی برای شکرگزاری وجود دارد

روندا برن

وقتی با شادی می دهیم و با شکرگزاری دریافت می کنیم، همه برکت می یابند

مایا آنجلو

وقتی شروع به شمردن نعمت‌هایم کردم، تمام زندگی‌ام چرخید

ویلی نلسون

هر چه بیشتر سپاسگزار باشم، زیبایی بیشتری می بینم

مری دیویس

ممنون بهترین دعایی است که هر کسی می تواند بخواند. تشکر بیانگر قدردانی شدید، فروتنی، درک است

آلیس واکر

این شادی نیست که ما را سپاسگزار می کند. شکرگزاری چیزی است که ما را خوشحال می کند

دیوید استایندل روست

اعتراف به خوبی هایی که در زندگی خود دارید، پایه و اساس همه چیزهای فراوانی است

اکهارت توله

پیچش کن

در پایان، من 5 راه ساده برای کمک به تربیت کودکان سپاسگزار را به اشتراک گذاشته ام. الگوبرداری از رفتار خود، فراهم کردن فرصت‌هایی برای کمک به دیگران، نوشتن یادداشت‌های سپاسگزاری، کمک به جامعه و واگذاری کارهای خانه به کودکان از جمله راه‌هایی است که می‌توانیم به رشد قدردانی و تربیت فرزندانمان کمک کنیم.

خوانندگان عزیز، ما دوست داریم از شما بشنویم. هر نکته یا راهکاری را که برای تربیت کودکان سپاسگزار (و بزرگسالان) دارید به اشتراک بگذارید.

پست های مشابه:

5 راه برای کاهش استرس در نوجوانان

نکاتی برای بازگشت به مدرسه بعد از کووید

5 راه برای تربیت فرزندانی با اعتماد به نفس

6 خصلت که باید در کودکانمان ایجاد کنیم

برای بعد پین کنید
برای بعد پین کنید





Source link