You are currently viewing سه راه که هوش مصنوعی بر بهره وری کسب و کار تاثیر می گذارد

سه راه که هوش مصنوعی بر بهره وری کسب و کار تاثیر می گذارد


توسط Laura Stack، MBA، CSP، CPAE

برخی از مردم به این هوش مصنوعی می گویند، اما واقعیت این است که این فناوری ما را بهتر خواهد کرد. بنابراین به جای هوش مصنوعی، فکر می کنم هوش خود را افزایش دهیم. – جینی رومتی، تاجر آمریکایی

هوش مصنوعی (AI) رپ بدی در فرهنگ پاپ دارد. به ازای هر جارویس یا دیوید خیالی، نیم دوجین Skynets یا Ultron وجود دارد. در دنیای واقعی، اکثر کارگران بر این باورند که هوش مصنوعی چیزی است که ما هنوز منتظر آن هستیم. اما در حال حاضر در شرکت‌های سراسر جهان راه‌اندازی شده است، اگرچه لزوماً به شکلی نیست که مردم با شنیدن اصطلاح «هوش مصنوعی» به آن فکر می‌کنند. برخی از نویسندگان رویایی آنچه را که ما داریم “احمق های مصنوعی” می نامند، اما هر چه شما آنها را بنامید، می توانند کار را انجام دهند.

کار، در این مورد، با سپردن زمام کارهای تکراری و خسته کننده به همتایان سیلیکونی، باعث بهره وری کارگران انسانی می شود. من در مورد ربات ها صحبت نمی کنم و هیچ کس قصد ندارد این هوش مصنوعی ها مشاغل انسان ها را به دست بگیرند. این هوش مصنوعی از نرم افزار افزایش بهره وری شخصی پیشرفته و پیچیده تشکیل شده است که عمدتاً مبتنی بر یادگیری ماشینی است که از داده های گذشته به دست آمده است.

بیایید به چند روشی که هوش مصنوعی قبلاً کمک کرده است نگاه کنیم:

  1. پیش بینی. با ارزیابی داده های گذشته از کسب و کار یا بخش شما و آزمایش صدها یا هزاران مدل با استفاده از داده های شما، هوش مصنوعی می تواند به پیش بینی نتایج هر راه حل یا رویکرد بالقوه کمک کند. همچنین ممکن است نوآوری ها، اختلالات احتمالی، یا تغییرات در عرضه و تقاضا را بر اساس شرایط موجود یا بالقوه در نظر بگیرد. این ممکن است برای سازندگان گجت مفیدتر از دفاتر یقه سفید کلاسیک به نظر برسد، اما به خاطر داشته باشید که ما همچنان انواع محصولات خود را برای کاربران نهایی خود تولید می کنیم، چه کاغذهای سفید یا برنامه های کامپیوتری. علاوه بر این، شرکت‌های تولیدی استاندارد نیز دارای دفاتر یقه سفید هستند تا با فناوری مورد استفاده در تولید همگام باشند و برای سال، سه ماهه و دهه آینده پیش‌بینی کنند. با توجه به محدودیت‌های مناسب، هوش مصنوعی می‌تواند از اشتباهات گذشته خود درس بگیرد، داده‌های خود را بر اساس آموخته‌های خود بهینه‌سازی کند و بر اساس نتیجه‌گیری‌های جدید خود – 24/7- به جلو برود. همچنین می‌تواند از این اطلاعات برای توسعه الگوریتم‌هایی برای پیش‌بینی زمان نیاز به تعمیر و نگهداری و ارتقاء سیستم خود استفاده کند.
  1. امنیت. این روزها تنها راه برای جلوگیری از سرقت اطلاعات استفاده از رایانه هایی است که به طور کامل از شبکه جهانی وب جدا شده اند. اگر مدل کسب و کار شما نیاز به حضور آنلاین داشته باشد، این به سادگی مناسب نیست. حتی اگر اینطور نباشد، اکثر مشاغل یقه سفید به دسترسی اختصاصی به اینترنت نیاز دارند تا کارگران بتوانند راحت تر کارهای خود را انجام دهند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. بسیاری از کسب‌وکارها برای محافظت از دارایی‌های فیزیکی و افراد خود، سطحی از امنیت انسانی را در اختیار دارند، اما به طور فزاینده‌ای به سطح بالایی از امنیت سایبری برای محافظت از داده‌ها، مالکیت معنوی و سایر دارایی‌های نامشهود نیاز دارند. هوش مصنوعی یک چشم بی خواب را برای محافظت از همه اینها فراهم می کند: با یادگیری تشخیص حملات سایبری بر اساس الگوریتم های توسعه یافته پس از حملات قبلی، با نظارت دقیق بر ورودی از خارج، و با بستن دسترسی به فایل ها/سیستم های حساس در صورت لزوم. آنها حتی می توانند به ردیابی مهاجمان به منبع خود برای جلوگیری از حملات بیشتر کمک کنند. در حالی که بچه های اسکریپت و سایر هکرها همچنان یک مشکل جدی هستند، با وجود امنیت سایبری مناسب هوش مصنوعی، آنها به اندازه گذشته نگران کننده نیستند.
  1. تحقیقات و دستیاران شخصی. دستیارهای دیجیتال دقیقاً جدید نیستند، اما با توسعه هوش مصنوعی در سال های اخیر، استفاده از آنها بسیار آسان تر و قابل اعتمادتر شده است. اکنون، با چند دستورالعمل، آنها می توانند ایمیل شما را مدیریت کنند، تقویم شما را در دسترس نگه دارند و سایر فرآیندها را با پیشنهادات ساده ساده کنند. اینها کارهای ساده ای هستند که توسط Clippy و Microsoft Bob از دوران قبل از Y2K توسعه یافته اند (آنها را نگاه کنید). اما مفیدترین چیز در مورد این دستیارها این است که آنها می توانند حجم عظیمی از داده ها را به راحتی غربال کنند و به شما امکان می دهند تحقیقاتی را انجام دهید که ممکن است یک دهه پیش امکان پذیر نبود. درست قبل از موتورهای جستجو، تحقیق کار بسیار دشوارتری بود که می‌توانست به ماه‌ها کار کتابخانه‌ای و در برخی موارد سطوح طاقت‌فرسا سفر نیاز داشته باشد.

به عنوان یک نرم افزار خالص، هوش مصنوعی نه تنها نیازی به استراحت ندارد، بلکه می تواند داده های اولیه را بسیار سریعتر از هر انسان دیگری پردازش کند. در نتیجه، آنها می توانند ما را از دردسرهای زیادی نجات دهند و به ما اجازه دهند تا ارتباطاتی را پیدا کنیم که به ما در توسعه یا بهبود محصولات کمک می کند و به توسعه فناوری خود ادامه می دهیم. مثال‌های اینجا تنها چند روش است که هوش مصنوعی می‌تواند کارایی و در نتیجه بهره‌وری را در دنیای تجارت امروز افزایش دهد. ما به زودی بسیاری دیگر را خواهیم دید.


© 2022 لورا استک. Laura Stack، MBA، CSP، CPAE به عنوان The Productivity Pro شناخته می شود. او یک سخنران کلیدی برنده جایزه، نویسنده پرفروش و مرجع مشهور در زمینه بهره وری شخصی است. به مدت 30 سال، او سخنرانی ها و سمینارهای کلیدی در مورد افزایش بهره وری در محیط کار در محیط های پر استرس ارائه کرده است. استک نویسنده هشت کتاب از جمله کتاب پرفروش است وقتی کار زیاد است چه باید کرد. او رئیس سابق انجمن ملی سخنرانان و عضو تالار مشاهیر سخنرانان برجسته است. برای رزرو لورا برای صحبت در یک جلسه یا رویداد آینده، با او تماس بگیرید www.TheProductivityPro.com.



Source link