You are currently viewing ضد کمال را در آغوش بگیرید

ضد کمال را در آغوش بگیرید


کارگر کامل روی کمال تمرکز نمی کند

این عنوان وبلاگ ممکن است غیرمتعارف به نظر برسد زیرا همه اغلب چیز دیگری به ما گفته اند. اما کمال دشمن شماست نه دوست شما. کمال می تواند به طور جدی حرکت مثبت را خفه کند و اغلب اتلاف وقت بیهوده است. به همین دلیل است که نینجاهای بهره وری به هر قیمتی از کمال اجتناب می کنند. پس چرا کمال دشمن بهره وری است و چگونه می توانید طرز فکر خود را تغییر دهید؟

ابتدا بیایید در مورد ایده کمال صحبت کنیم. اگر به یکی از ما رفته اید کارگاه های مدیریت زمان، خواهید فهمید که وقت و توجه شما چقدر ارزشمند است. همه ما آنجا بوده‌ایم – سه جمله را خوانده‌ایم، اصطلاحنامه را برای «روشی هوشمندانه‌تر» برای بیان یک ایده بارها و بارها بررسی کرده‌ایم… اما آیا واقعاً این بهترین استفاده از توجه ماست؟ به جای اینکه ساعت ها وقت صرف کنید تا امتیاز خود را کامل کنید، وضعیت جریان را در آغوش بگیرید و صد چیز جدید فرستاد. در پایان روز، این تغییرات لحظه آخری به ندرت تفاوتی ایجاد می کند، بنابراین می توانیم ناقص را بپذیریم.

صحبت از ناقص – اجازه دهید با آن روبرو شویم، همه ما هستیم!

یک مرد، نه یک ابرقهرمان


یک نینجا سازنده، نه یک ابرقهرمان

اگرچه گاهی اوقات به نظرمان می رسد، اما نینجاهای بهره وری در واقع مافوق بشر نیستند. به عنوان یک نینجا، شما به عنوان فردی که نتیجه می گیرد، کسی که قابل اعتماد است، تصمیمات خوبی می گیرد و کار خود را جدی می گیرد، شهرت خواهید داشت. اما نه به عنوان فردی که کامل است. همه ما گهگاهی تمایل داریم که به اشتباه بیفتیم – مهم نیست چقدر سازماندهی شده، چقدر باهوش هستیم، یا چقدر کامل به نظر می رسیم (یا سعی می کنیم که باشیم). و این اشکالی ندارد.

یکی از بخش‌های مورد علاقه ما از کتاب پرفروش چگونه نینجا بهره‌وری باشیم این یادآوری است:

ما می توانیم برای کمال تلاش کنیم و شکست بخوریم. یا می‌توانیم برای آرامش نینجا ذن، بی‌رحمی، مهارت‌های اسلحه، پنهان کاری و استتار، غیرمتعارف بودن، چابکی، هوشیاری و آمادگی تلاش کنیم و موفق شویم.»

انتخاب با شماست، اما چرا خودتان را برای شکست آماده می کنید؟

شکست به عنوان انگیزه

اشتباه کردن و درس گرفتن از آنها

همه جا متفاوت سمینارهای بهره وری، ما مدام می شنویم که مردم خطا را با شکست مرتبط می کنند. همه ما هر از گاهی اشتباه می کنیم – این بخشی از انسان بودن است. این اشتباهات ما و کار ما را تعریف نمی کنند، بلکه نحوه واکنش ما به آنها و حرکت رو به جلو را مشخص می کند.

اشتباه کردن

زمان آن فرا رسیده است که طرز فکرمان را نسبت به اشتباهات تغییر دهیم. اشتباهات لزوماً دریچه بستن به روی فرصت های آینده نیستند. اکنون، بدیهی است که اگر به تکرار یک اشتباه تکراری و بدون تعویض دنده ادامه دهید، در نهایت برخی از درها شروع به بسته شدن خواهند کرد. اما اشتباهات در واقع به ما این فرصت را می دهند که روی اصلاح آنها کار کنیم و آن را بهتر از برنامه ریزی اولیه کنیم. اگر همه چیز اشتباه پیش می رود، برنامه های خود را صرفاً به این دلیل که به نتیجه نرسیدند رها نکنید. از این زمان عدم اطمینان به عنوان راهی برای توسعه خود و مهارت های خود استفاده کنید. چه چیزی اشتباه پیش رفت؟ چرا این اتفاق افتاد چه کاری می توانستم متفاوت انجام دهم؟ چقدر مشکل حل شد؟ علاوه بر درک خود خطا، می‌توانیم ببینیم که آیا مناطق، فرآیندها یا رویه‌هایی که ممکن است نیاز به بهبود داشته باشند را روشن کرده است یا خیر. در مجموع، این یک موضع عالی است – پذیرش اشتباهات، مایل به تمرین چابکی نینجا، و آماده شدن برای حرکت به جلو مجهزتر پس از حل شدن.

بهره وری نینجا چابکی

اگر به اشتباهات خود فکر کنید، از آنها درس بگیرید و از تکرار آنها اجتناب کنید، به راحتی می توانید ادامه دهید. از اشتباهات خود به عنوان راهی برای نشان دادن میزان تعهد خود برای غلبه بر آنها استفاده کنید. به مردم – اما مهمتر از همه، به خود و اعتماد به نفس خود – ثابت کنید که به اندازه کافی قوی هستید، ادامه دهید. این صرفاً به ما یادآوری می‌کند که ما انسان هستیم، نه بازتابی بر فقر مهارت‌هایمان.

اتخاذ طرز فکر ضد کمال

بسیاری از ما در طی یک دوره زمانی طولانی متوجه شده ایم که تنها چیزی که باید برای آن تلاش کنیم کمال است. چگونه چالش دور شدن از آن را بپذیریم و در عوض انسان بودن را در آغوش بگیریم؟ در اینجا نحوه شروع شما آمده است…

1) اهداف واقع بینانه تعیین کنید

یک پروژه یا مجموعه ای از اقدامات، هر چه شفافیت بیشتری پیرامون آن داشته باشید، کنترل بیشتری به شما دست می دهد، نه هر چه بیشتر آن را انجام داده باشید. قبل از شروع هر کار یا پروژه ای، یک قدم به عقب بردارید و از خود بپرسید: “آیا من در مورد آنچه باید در اینجا انجام دهم واضح هستم؟” اگر حتی سایه ای از شک وجود دارد، به مدیر خود بروید یا با تیم خود مشورت کنید. غواصی در کار و تلاش ناامیدانه برای سرپا ماندن و دستیابی به اهداف بدون اینکه ابتدا به وضوح مشخص شود، دستور العملی برای فاجعه است.

2) کاهش سرعت

در دنیای امروز، ما دائما در ارتباط هستیم، همیشه ایمیل را چک می کنیم و از جلسه ای به جلسه دیگر در حال حرکت هستیم. چه در مال ما باشد آموزش ایمیل، تسهیل یادگیری یا مال ما آموزش بهره وری – ما همیشه هنگام بحث در مورد سرعت نیروی کار امروزی یک آه جمعی می شنویم. زمان کم کردن سرعت به محض اینکه وقت بگذاریم و واقعاً با افراد اطرافمان و کارهای پیش رویمان درگیر شویم، بلافاصله کمتر احتمال دارد که اشتباه کنیم. همچنین به احتمال زیاد ما واقعاً از ساعاتی که در محل کار می گذرانیم لذت می بریم.

3) کمک بخواهید

شما نیازی به دانستن همه پاسخ ها ندارید. لازم نیست همه مهارت ها را داشته باشید. افرادی در اطراف شما هستند که می توانند دست یاری یا مغزی برای انتخاب به شما بدهند. به جای سکوت و استرس در مورد کارهایی که نمی توانید انجام دهید یا سوالاتی که نمی توانید به آنها پاسخ دهید – از اطرافیان خود بپرسید. وقتی کمک را بپذیرید، شگفت زده خواهید شد که زندگی شما چقدر آرام تر است. بدیهی است، به یاد داشته باشید که وقتی زمانش رسید، لطف کنید!

حالا نوبت شماست! نیاز به کامل بودن را از خود دور کنید و به جای آن نینجا بهره وری بودن را بپذیرید.

نوشته هانا اوربانک
هانا رئیس بازاریابی Think Productive UK و صدای بسیاری از رسانه های اجتماعی جهانی و محتوای سرمقاله ما است. می توانید مستقیماً با Think Productive Australia تماس بگیرید اینجا.

این پست در اصل در آگوست 2014 منتشر شده است و برای تازگی، دقت و جامعیت به روز شده است.





Source link