You are currently viewing مدت کوتاهی؟  در اینجا نحوه بازیابی روز کاری خود آورده شده است.

مدت کوتاهی؟ در اینجا نحوه بازیابی روز کاری خود آورده شده است.


در اوایل کارم، به یاد می آورم که یک کارآفرین باتجربه را در آن سوی شهر شنیدم من انجام دادم منحنی چیزی را توصیف می کند که او بیشترین ارزش را دارد – انعطاف پذیری. سالها تلاش سخت نتیجه داد و او سرانجام این توانایی را داشت که انتخاب کند چه کاری انجام دهد (یا نکند) و چه زمانی و کجا کار کند.

من مجذوب شدم. در آن زمان، انعطاف‌پذیری آرزوی نهایی به نظر می‌رسید. آزادی انتخاب اینکه روی چه چیزی و چه زمانی کار کنید. اجازه نده کسی از بالای شانه شما نگاه کند. هیچ کس ضرب الاجل تعیین نمی کند. همه چیز بسیار الهام بخش به نظر می رسید.

اما مانند بسیاری از چیزهای زندگی، انعطاف پذیری فقط در حد اعتدال بهترین کار را دارد.

بله، مزایای انعطاف پذیری مهم است: توانایی تغییر برنامه خود برای کمک به بهترین مشتری. زمانی که دوستان برای مدت کوتاهی در شهر هستند، ناهار بخورید. در یک سخنرانی نیمه بعد از ظهر مدرسه شرکت کنید.

که در محل کار امروزشرکت‌های باهوش مزایای دادن انعطاف‌پذیری به افراد برای تصمیم‌گیری در مورد کار در دفتر یا مجازی را تشخیص می‌دهند. انعطاف پذیری برای تیم ها و افراد فراهم می کند خودمختاری برای تعیین چه چیزی بهترین کار را می کند تا نیازهای ترکیبی تجاری و شخصی خود را برآورده سازند.

اما انعطاف پذیری به ما کمکی نمی کند چه زمانی ما کار خود را انجام می دهیم

در واقع، انعطاف پذیری اغلب دعوت کننده است به تعویق انداختن. هیچ چیز بیشتر از زمان بی پایان برای تکمیل یک کار، پیشرفت را متوقف نمی کند. از قضا، روشن ترین روزهای ما گاهی اوقات می تواند روز ما باشد کمترین سازنده. حالا که بعدازظهر من کاملاً باز است، چرا باید این کار را انجام دهم?

وقتی منابع بسیار زیادی از جمله زمان خود در اختیار داریم، به نحوه استفاده از آنها دقت نمی کنیم. هنگامی که از یک ضرب الاجل برای افزایش بهره وری خود استفاده می کنیم، به وضوح مشخص می کنیم که قرار است چه کاری انجام دهیم و چه زمانی آن را انجام خواهیم داد.

در عمل، ساختار چیزی است که به ما تعادل و آزادی می دهد که می خواهیم.

اگر زمان کافی برای اولویت های اصلی خود ندارید، راه حل این است که ساختار بیشتری به روزهای خود اضافه کنید.

البته، گاه به گاه روزهای باز مانند روزهایی که در تعطیلات تجربه می کنیم، می توانند به طرز شگفت انگیزی با طراوت باشند. اما به طور روزانه، انعطاف‌پذیری بیش از حد باعث می‌شود که ما در تلاش برای یافتن زمان کافی برای انجام همه کارها باشیم.

نیازی نیست به شما یادآوری کنم که زمان شما دائماً مورد حمله است. اوقات فراغتی که به دنبال تمرکز بر اولویت های اصلی خود هستید، هرگز به شکل جادویی ظاهر نمی شود. ساختن یک ساختار مستحکم که بتوانید از آن برای محافظت از زمان و انرژی خود استفاده کنید، یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که می‌توانید برای اولویت‌بندی موارد مهم انجام دهید.

من این ساختار را مال شما می نامم روال پیشگیرانه. روال پیشگیرانه ابزاری است که می توانید از آن برای ایجاد مرزهای اطراف خود استفاده کنید سه اولویت اصلی، بنابراین آنها توجه متمرکز، ثابت و متمرکز شما را به خود جلب می کنند. و در این دنیای حواس‌پرتی، اگر می‌خواهید به نتایج مطلوب برسید، توجه ارزشمندترین منبع شماست.

تصور کنید هر روز را با یک پازل پیچیده شروع کنید. تلاش شما این است که قبل از اینکه به سراغ چیزهای دیگر بروید، خانه ای برای هر قطعه پیدا کنید. آیا حتی قبل از شروع روز خود احساس خستگی می کنید؟ این چیزی است که زمانی اتفاق می افتد که ما سعی می کنیم تعداد زیادی از وظایف را با انعطاف پذیری لجام گسیخته ترکیب کنیم.

وظایف و فعالیت های روزانه ما کمی شبیه به تکه های یک پازل است. قرار دادن وظایف خود در بازه های زمانی محدود، هر چه کارهای بیشتری را تکمیل کنیم، سخت تر و سخت تر می شود. انجام این کار هر روز بی نهایت چالش برانگیزتر است و ایجاد می کند برنامه همیشه در حال تغییرکه باید هر روز با دقت بازسازی شود.

انعطاف پذیری مستلزم آن است که تصمیمات زمان بندی یکسانی بگیرید – چه زمانی روی یک پروژه کار کنیم، چه زمانی با یک همکار ملاقات کنیم، چه زمانی ورزش کنیم – دوباره و دوباره. هرچه تصمیمات بیشتری بگیرید، تلاش بیشتری برای آن انجام می دهید. همچنین زمانی که خستگی تصمیم‌گیری شروع می‌شود، احتمالاً تصمیم‌های غیربهینه‌تری می‌گیرید. نتیجه این است که زمان بیشتری را صرف مرتب سازی و زمان کمتری برای انجام کار می کنید. این منجر به اضافه بار کار، تاخیر در نتایج، اهمال کاری و عوارض می شود.

در مقابل، یک روال ساختار یافته حول اولویت های اصلی شما ساخته شده است ساده می کند روزهای شما روال‌ها، تلاش روزانه را برای یافتن زمان برای چیزی که بیش از همه ارزش دارید، خودکار می‌کند.

به فضای زندگی خود فکر کنید. درست مانند داشتن «خانه‌های» کاملاً مشخص برای وسایلتان ساده می کند زندگی، همین امر برای زمان شما نیز صدق می کند. روال‌ها به شما کمک می‌کنند خانه‌هایی را در برنامه‌های خود برای انواع مختلف کار ایجاد کنید و زمان را برای مهم‌ترین چیزها محدود کنید قبل از کارهای دیگر با شما تداخل دارند. به این ترتیب از زمان خود بهترین استفاده را می کنید.

قدرت روتین

یکی از بهترین راه هایی که می توانم نشان دهم قدرت روتین وقتی نوبت به یکی از اولویت های خودم می رسد: نوشتن است. نوشتن یکی از اولویت های اصلی من برای حدود دو دهه بوده است، اما جزو اولویت های دیگر است، اولویت هایی که اگر به آنها اجازه بدهم به راحتی می توانند بر زمان من غلبه کنند. من برای سالهای زیادی انعطاف پذیر بودم چه زمانی نوشتم. با واگذاری این وظیفه اصلی به اوقات فراغت خود، او با این کار کنار نمی آمد. من در رختخواب کنار کودکی می‌خوابیدم که با لپ‌تاپ کار می‌کرد و تلاش می‌کرد چشمانم را باز نگه دارد. روزهای دیگر، فقط وقتم تمام شد. می دانستم که برای رسیدن به اهداف نویسندگی خود وقت کافی صرف نمی کنم. من بیش از حد مشغول تلاش برای غلبه بر ضرب الاجل های فوری، تغییر اولویت ها و برنامه ریزی بیش از حد بودم.

در نهایت به مشکل اصلی که مانع از نوشتنم می شود اعتراف کردم: رویکرد منعطف.

برای سالها، من مربی نویسندگی، دافنه گری گرانت، مرا تشویق کرد تا زمانی را در ابتدای روز به نوشتن اختصاص دهم، مهم نیست که آن روز چه کارهای دیگری انجام می دادم. “با مهم ترین کار خود شروع کنید، نه فوری ترین کارتان

وقتی یک روال نوشتن صبحگاهی ایجاد کردم، انرژی صبحگاهی تازه ای را به این کار مهم آوردم و بسیار سازگارتر شدم. زمان پیدا نکردم. من حفاظت شده زمان. وقتی برنامه‌ام را سخت‌تر کردم، شروع به دیدن نتایج کردم.

در مورد سایر وظایف حساس زمان؟ من توانستم آنها را در بقیه روز جا بدهم. به نظر می رسد همیشه برای کارهای فوری وقت پیدا می کنیم. از قضا، اینها کارهایی هستند که کمتر حساس به زمان هستند و ما برای یافتن زمان برای آنها تلاش می کنیم.

این علم نیست. من به شما پیشنهاد نمی کنم که یک برنامه تزلزل ناپذیر اتخاذ کنید. که با استحکامی تزلزل ناپذیر به آن می چسبی. این فقط کار نمی کند (و همه اطرافیان شما را آزار می دهد). در عوض، راز این است که با افزودن ساختار به روزهای خود و دانستن اینکه چه زمانی برای انعطاف پذیری آماده هستید، تعادل مناسبی بین انعطاف پذیری و ثبات ایجاد کنید.

در نهایت، استفاده از ساختار به‌عنوان یک روال پیشگیرانه تضمین می‌کند که می‌توانید برنامه خود را تقویت کنید و در زمان خود برای آنچه بیشتر ارزش دارید، صرفه‌جویی کنید. و که ارزش آن را دارد که کمی انعطاف پذیری را کنار بگذاریم.

______

کار شما هرگز مثل قبل نخواهد بود.
جنگجوی روز کاری یک رویکرد جدید برای غلبه بر چالش های زمان امروز است.
کپی خود را سفارش دهید اینجا و با این راه حل اثبات شده که برای شلوغ ترین افراد جهان طراحی شده است، کنترل روز کاری خود را دوباره به دست بگیرید.
اگر به اندازه ما عاشق بهره‌وری هستید، لطفاً نظر خود را در مورد آن بنویسید آمازون، Goodreads یا نیل. ممنون بخاطر وقتی که گذاشتید!



Source link