You are currently viewing مقابله با پیچیدگی ما را قوی تر می کند – با ناب، چابک و دیجیتال

مقابله با پیچیدگی ما را قوی تر می کند – با ناب، چابک و دیجیتال


مقابله با پیچیدگی ما را قوی تر می کند – با ناب، چابک و دیجیتال

تولیدکنندگان کانادایی در سرتاسر جهان به دلیل شیوه های تجاری خوب شهرت بسیار خوبی دارند. ما همچنین موقعیت منحصر به فردی برای عرضه محصولات به بازارهای محلی داریم. این شامل تمام SMB هایی است که در آمریکای شمالی می فروشند. با این حال، ارائه خدمات به یک پایگاه مشتری بزرگتر با سفارشات کوچکتر، پیچیدگی قابل توجهی را اضافه می کند، مانند ایجاد تعادل بین نیاز به عملیات کارآمد و نیاز به توسعه سریع محصولات جدید.

اینجاست که درک و متعادل کردن روش‌های مهم می‌تواند تولیدکنندگان کانادایی را واقعاً با مزیت رقابتی متمایز کند.

حرکت به سمت ناب، چابک و دیجیتال

متدولوژی ناب بر روی روان و کارآمد ساختن فرآیندها تا حد امکان متمرکز است. روش‌شناسی انعطاف‌پذیر فرآیندها را قادر می‌سازد تا به تقاضاهای بازار و شرایط زنجیره تامین در زمان واقعی پاسخ دهند. استفاده از هر دو مجموعه متدولوژی برای طراحی و مدیریت عملیات خود و استفاده از فناوری های دیجیتال در صورت امکان، ارزش تحویل، سودآوری و پاسخگویی را که از تولیدکنندگان Industry 4.0 انتظار و تقاضا دارید، به حداکثر می رساند.

هر روش مستقل است اما مکمل هم است که در زیر خلاصه می شود:

چهار ستون Agile را در نظر بگیرید که از دیدگاه تولید استفاده می شود

1 – طراحی محصول مدولار و تکرار شونده

محصولات را می توان برای استفاده از اجزا و عملکردهای مدولار طراحی کرد که امکان پیکربندی های متعدد را فراهم می کند. هنگامی که یک پیکربندی انتخاب شد، ترکیب ویژگی به یک محصول سفارشی با هزینه و صورتحساب مواد (BOM) تولید شده به طور خودکار اضافه می شود. این فرآیند را می توان در تولید از طریق جریان های تولید سریالی یا سیستم های مهندسی به سفارش (ETO) پیاده سازی کرد. دومین کاربرد چابک تاثیرگذار، اعمال چارچوب اسکرام در فرآیند تغییر مهندسی در بهبود فرآیند و توسعه محصول است. ایده‌های بهبود را می‌توان در نظر گرفت، اولویت‌بندی کرد و سپس به یک سرعت تغییر مهندسی که در فواصل زمانی تعیین‌شده برای اطمینان از تمرکز و چابکی رخ می‌دهد، اختصاص داد. در نهایت، پرینت سه بعدی و نمونه سازی سریع می تواند بازخورد را سخت تر کند و این سرعت های محدود به زمان را ممکن کند.

2 – فناوری اطلاعات / دیجیتال

داشتن محصولات سفارشی تر و به سرعت در حال بهبود می تواند به معنای داده های زیادی باشد. بنابراین، در تولید چابک، ساده کردن فرآیندهای سنگین داده مانند فروش، خرید، ساخت، تدارکات و غیره مهم خواهد بود. این را می توان از طریق اتوماسیون، دیجیتالی کردن فرآیندها و استفاده از راه حل های نرم افزاری یکپارچه و همچنین برنامه های کاربردی سفارشی به دست آورد. یکپارچه‌سازی داده‌ها و اعمال کنترل‌های فرآیند مبتنی بر سانسور می‌تواند فناوری اطلاعات را در قلب همه عملیات قرار دهد، و به فناوری‌های دیجیتال اجازه می‌دهد نقشی کلیدی در پاسخ‌دهی و سازگاری این فرآیندها ایفا کنند. زیرک

3- شرکای شرکتی / اتحادهای استراتژیک

دیدگاه سنتی یک ترتیبات برون سپاری معاملاتی را پیشنهاد می کند، دیدگاه انعطاف پذیر روابط مشترکی را نشان می دهد که از نقاط قوت و قابلیت های گروهی از شرکت ها استفاده می کند. این شامل توافق و حفظ یک مشارکت واقعی با به اشتراک گذاری داده ها و ارتباطات منظم است. این عناصر اساسی در قراردادهای تیمی یا منشورهای اتحاد نوشته شده اند که نحوه برقراری ارتباط و کار با یکدیگر را مشخص می کند. ارتباطات همچنین می‌تواند تا حد زیادی از طریق استفاده از فناوری‌های دیجیتال بهبود یابد، مانند ایجاد یک منبع واحد مشترک از داده‌ها بین شرکا، حذف موثر رفت و آمد پرهزینه‌ای که معمولاً بین هر پیوند در زنجیره تأمین رخ می‌دهد.

4- فرهنگ دانش

فرهنگ یادگیری و نوآوری برای حفظ فرآیندهای چابکی که دائماً در حال تغییر هستند، حیاتی خواهد بود. این ممکن است شامل تعامل بیشتر با مشتری برای جذب و پاسخ به نیازهای در حال تغییر و سپس اعمال فرآیند مهندسی تغییر به سبک اسکرام برای پشتیبانی از بهبود محصول یا فرآیند در فواصل زمانی منظم باشد. این امر مستلزم آموزش برای کسانی است که در عملیات هستند تا در مورد تغییر بدانند و آن را به طور مؤثر اجرا کنند. در نهایت، مهارت‌ها و شایستگی‌ها را می‌توان به صورت پویاتر در پاسخ به پیشرفت‌های مداوم با استفاده از فناوری‌های آموزشی مانند سیستم‌های مدیریت یادگیری (LMS) ترسیم کرد.

اگر کسب و کار شما در تلاش است تا توسعه محصول جدید را با تثبیت و بهبود فرآیندها متعادل کند، در نظر داشته باشید که در مورد Agile Manufacturing اطلاعات بیشتری کسب کنید یا در مورد نحوه شروع بحث با ما شروع کنید.

این مقاله از منابع زیر الهام گرفته شده است:

https://tulip.co/resources/agile-manufacturing/

https://www.monarchmetal.com/blog/the-basics-of-agile-manufacturing/

https://www.optiproerp.com/in/blog/what-is-agile-manufacturing-and-how-can-it-help-you-succeed/

https://www.planettogether.com/blog/4-principles-within-agile-manufacturing

https://www.bcg.com/en-ca/capabilities/operations/embracing-industry-4.0-rediscovering-growth

https://www.leanproduction.com/agile-manufacturing.html



Source link