You are currently viewing موی بافت‌دار در فرانسه: در کانون توجه قرار گرفته است

موی بافت‌دار در فرانسه: در کانون توجه قرار گرفته است



رشد بیش از 565 درصدی در سال 2022 برای اسرار لولیچهار افتتاحیه در کمتر از چهار سال برای بارابوکلجدیدترین آنها به زودی در لیل، ایالات متحده و برندهای بریتانیایی مانند دختر کارول و کمربندت رو ببند: بازار فرانسوی محصولات مراقبت طبیعی برای موهای بافت دار رونق گرفته است!

اصطلاح “موی بافت” در واقع کاملاً جدید است. انواع موهای غیر صاف از جمله مواج، مجعد، مجعد و گره خورده را پوشش می دهد. “نه چندان دور، اصطلاح “موی قومی” هنوز استفاده می شد. ما راه درازی را آمده ایم! ما در دهه 2000 در هایپر مارکت های Carrefour با چیزی که به عنوان یک عملیات “گرمسیری” شناخته می شد، شروع به کار کردیم و برای مدت طولانی در بخش “محصولات جهان” باقی ماندیم و بعداً وارد بخش مراقبت از مو شدیم.“او به یاد می آورد ژان کلود شفر، رئیس Actilong نام تجاری، بخشی از گروه Labomai (Laboratoires Miss Antilles International) که در سال 1953 توسط مادرش Yannick Chefre تأسیس شد. [1].

برای مدت طولانی در سرزمین اصلی فرانسه، موهای بافت‌دار تقریباً به طور کامل از قفسه‌های فروشگاه‌ها خارج شده بودند، و حتی در بین آرایشگرانی که نمی‌دانستند چگونه این نوع موها را حالت دهند.“، اشاره می کند Sآمیل اسکورنک، مدیر محصول در میوه انرژی زا.

از فرهای جیری مایکل جکسون گرفته تا فرهای “گشاد”.

از اواسط دهه 1970 به بعد، اتباع فرانسوی از بخش ها و مناطق خارج از کشور فرانسه (DOM-TOM) شروع به نقل مکان به سرزمین اصلی فرانسه کردند. در آن زمان اولین سالن های تخصصی ظاهر شد. برخلاف سالن‌های امروزی، تکنیک‌های مد در آن زمان شامل اصلاح بافت با صاف کردن اجتناب‌ناپذیر مو، فرهای مصنوعی که توسط مایکل جکسون در ایالات متحده محبوب شد و رنگ‌آمیزی شیمیایی…

این نگاه‌های دناتوره‌کننده همه جا بود: در تلویزیون فرانسه، در صفحات زیبایی مجلات، و به تدریج برای مردم آشنا شد. بنابراین وقتی موهایمان را طبیعی می‌گذاریم یا آن‌ها را می‌بافیم، انگار موهایمان درست نشده است.” او توضیح می دهد Josiane Ologbi، بنیانگذار برند مینیمالیستی ایوالوا.در ایالات متحده و در حال حاضر در اروپا، ما به تدریج از این ایده های از پیش تعیین شده فاصله می گیریم و این فوق العاده است! در برخی از کشورهای آفریقایی، مانند سنگال، که من به طور منظم از آن بازدید می کنم، هنوز دشوار است. به سختی می توان استانداردهای زیبایی را که برای دهه ها ریشه دوانده است کنار گذاشت، اما این اتفاق می افتد،با لبخند می گوید

علاوه بر فشارهای ناشی از استانداردهای زیبایی شناختی – یا حتی اجتماعی – بر خلاف ماهیت موهای ما، روش های صاف کردن و سایر اصلاحات بافت ثابت شده است. بسیار تهاجمی است و مشکلات سلامتی را ایجاد می کند: موهای سوخته، شکسته، بیش از حد حساس. یک آمریکایی اخیرا بازداشت شده است یک مطالعه توسط موسسه ملی بهداشت (NIH) حتی ارتباط بین استفاده از محصولات صاف کننده و ایجاد سرطان رحم را نشان داد..

صعودی که در ابتدا کاملا محتاطانه بود

وقتی ایجاد کردم اسرار لولی در سال 2009، طیف محصولات موی بافت دار در فرانسه کاملاً محدود بود، اما قبلاً علیه محصولات حاوی سیلیکون و نیاز فوری به محصولات مراقبت از مو با مواد طبیعی واکنش منفی وجود داشت.“او به یاد می آورد کلی ماسول، بنیانگذار Les Secrets de Loly نام تجاریکه اکنون هر هشت ثانیه یک محصول را در فرانسه می فروشد!

با توجه به میشل اسکات لینچ، موسس این برند بریتانیایی کمربندت رو ببندکه از ابتدای سال به تدریج وارد بازار فرانسه شده است، توضیح می دهد که همه چیز از زمانی شروع شد که دخترش از او خواست موهایش را صاف کند. “من تمام دوران نوجوانی و بیست سالگی ام را با مبارزه با موهایم گذراندم و سعی کردم ظاهر آن را تغییر دهم و صاف کنم و در نتیجه به آن آسیب می رساندم. شکی وجود نداشت که تاریخ در حال تکرار استبه همین دلیل است که او در سال 2014 یک برند مراقبت از هر نوع فر را با درمان های سفارشی برای تمیز کردن، حالت دادن و تعریف آنها راه اندازی کرد.

درک این نکته مهم است که هر چه مو فرفری تر باشد، طول آن خشک تر و نیاز به آبرسانی بیشتر است.کمیل اسکورنک تاکید می‌کند. این به این دلیل است که سبوم در ریشه‌ها جمع می‌شود، از سطح مو کند می‌شود و طول و انتهای مو را کم‌آبی می‌کند.در میوه انرژی زا، شعار ما ارائه محصولات تمیز و شفاف برای همه بدون لطمه زدن به لذت یا کارایی است. از زمان ایجاد این برند در سال 2012، ما شامپو و ماسک موهای مجعد را با نام “کوکو کرل” ارائه می دهیم. با صحبت با جامعه آنلاین خود، متوجه شدیم که این روال به اندازه کافی جامع نیست. به همین دلیل امسال ژل حالت دهنده و روغن سابلیم کننده ضد وز و چروک را روانه بازار کردیم. علاوه بر این، ما همچنین طیف Nutri-Intense را با سه محصول راه اندازی کرده ایم: شامپو، ماسک و شیر حالت دهنده، برای موهای مجعد تا مجعد،Kamii Skwarnek توضیح می دهد.

شبکه های اجتماعی، قرنطینه، رونق طبیعی: اثر گلوله برفی

با گسترش محصولات ارائه شده، خرده فروشان در حال حاضر توجه بسیار زیادی به بخش موهای بافت دار دارند.ژان کلود شفر با لبخند می گوید. تا پیش از این، فرانسوی‌ها با موهای مجعد و مجعد چاره‌ای نداشتند جز اینکه محصولاتی را از آن سوی دنیا سفارش دهند یا آن‌ها را با قیمت‌های بالا تنها از چند توزیع‌کننده که اغلب فقط در شهرهای بزرگ یافت می‌شد، خریداری کنند.

با اسرار لولی، جاه طلبی من همیشه این بوده است که از یک طرف مجموعه ای از محصولات طبیعی را برای مراقبت از موهای مجعد ارائه دهم و از طرف دیگر این برند را در دسترس همه قرار دهم! به همین دلیل است که من و مدیر فروش به شدت روی شبکه توزیع کار می کنیم. ما در Monoprix، هزاران داروخانه، فروشگاه های بهداشت و زیبایی، آرایشگاه ها حضور داریم و از 18 سپتامبر در Sephora در دسترس هستیم.کلی ماسول توضیح می دهد [2].

این برند همچنین در شبکه های اجتماعی خود کار قابل توجهی انجام داده است و از 20000 فالوور در پایان سال 2017 به بیش از 250000 در سپتامبر 2023 افزایش یافته است، به ویژه به لطف ایجاد جعبه های کریسمس با تأثیرگذارانی مانند La Petite Gaby، Babyatoutprix، Kaaymbl. ، دیوانه سالی… این برند حتی جرأت کرد اولین کمپین تبلیغاتی تلویزیونی خود را در نوامبر 2020 در میان زندان در کانال های گروه TF1 پخش کند. 2.5 میلیون نفر این تبلیغ را خواهند دید. یک نبوغ واقعی از طرف اسرار لولی، که ادعاهایش این است که بالاخره جرأت می کند موهای طبیعی خود را بپوشد. در طول این زمان بازگشت به اصول، روند “زیبایی طبیعی” هم در مراقبت از مو و هم در مراقبت از پوست شروع به اوج گرفت.

مورگان بریسون، بنیانگذار بارابوکل سالن های مو، می گوید واقعا وجود دارد “دوره برگزاری “قبل” و “بعد” در گذار به فرهای طبیعی. من معتقدم مردم متوجه شده اند که چه حس خوبی دارد که موهای خود را مرتب و مرتب نبندند.پس از سه افتتاحیه در پاریس بین سال های 2020 و 2023. بارابوکل به زودی چهارمین سالن خود را در ماه نوامبر در لیل افتتاح می کند و فرصتی را برای هدف قرار دادن بلژیک، جایی که تقاضا در آن بالا است، فراهم می کند و نیازهای افرادی را در لیل که فقط برای اصلاح موهای خود و دریافت مشاوره به پاریس سفر کرده اند، برآورده می کند. به طور متوسط ​​شش هفته طول می کشد تا در یکی از سه سالن فعلی این برند وقت بگیرید، که نشان دهنده نیاز به دموکراتیک کردن طیف درمان های ارائه شده، و همچنین افزایش تعداد مکان هایی است که می توان از فرهای مو مراقبت کرد.

آموزش و پرورش آرایشگران: این حرفه در حال ساماندهی است

از آغاز سال تحصیلی جدید، پنج مرکز آزمایشی معتبر (در مناطق Ile-de-France، Herault، جنوب فرانسه، موزل و نرماندی) برنامه گواهینامه ای را که به طور کامل به موهای مجعد، مجعد و گره خورده اختصاص داده شده است، با سایر مؤسسات ارائه می کنند. به زودی برای پیوستن به لیست این برنامه که 217 ساعت (31 روز) طول خواهد کشید، از 8 ماژول تشکیل شده است.

اجرای این گواهینامه یک گام واقعی رو به جلو برای صنعت است و هیاهوی اطراف آن چیز خوبی است و نشان می دهد که شکاف مهارتی واقعی در آرایشگری و حالت دادن به موهای بافت دار وجود دارد. از سوی دیگر، توسعه آن سال ها طول خواهد کشید و این فقط برای افرادی که هنوز در مدرسه هستند صدق می کند.کلی ماسول تاکید می کند.حقیقت امروز این است که کمتر از دویست آرایشگاه در فرانسه وجود دارد که می دانند چگونه با این نوع موها رفتار کنند. این سوالی است که Les Secrets de Loly مدتی است که توجهات را به خود جلب کرده است، به ویژه با رشد تلاقی در کشور ما. ما نمی دانیم چه تعداد از مادران سفیدپوست دختران موهای مجعد خود را برای اولین بار به آرایشگاه معمولی خود می برند و خود را رو به دیوار می بینند. هزاران نفر از آنها وجود دارد،او توضیح می دهد. به همین دلیل است که بنیانگذار اسرار لولی تصمیم گرفته است آکادمی مو خود را با تخصص در زمینه موهای بافت دار در سه ماهه اول سال 2024 در منطقه 7 پاریس افتتاح کند. این مرکز صرفاً به آموزش متخصصان مو اختصاص داده خواهد شد.

در همان زمان، در سال 2019، L’Oréal به همراه متخصصان صنعت، بازتابی در مورد چگونگی ارتقاء بخش آرایشگری ترتیب داد که باعث شد گروه فرانسوی پردیس Real را ایجاد کند. “بخشی از آن دانشکده آرایشگری، بخشی از دانشکده بازرگانی است و مدرک لیسانس می دهد. این بالاترین مدرکی است که می توانید در آرایشگری کسب کنید. کمپ های بوت موی فرفری، مجعد و گره خورده در پردیس رئال برگزار می شود که به شرکت کنندگان تکنیک های مختلف مربوط به مراسم مراقبت از مو، ماساژ، حالت دادن و کوتاه کردن مو را آموزش می دهد.“او نتیجه می گیرد مارگاریدا کوندادو، معاون مدیر عامل توسعه بین المللی بخش محصولات مصرفی لورآل.



Source link