You are currently viewing نحوه انتخاب بهترین چوب هنگام ساخت کابینت آشپزخانه

نحوه انتخاب بهترین چوب هنگام ساخت کابینت آشپزخانه


نحوه انتخاب بهترین چوب هنگام ساخت کابینت آشپزخانه

کابینت های آشپزخانه اغلب قلب خانه هستند و شما می خواهید آن ها را درست بسازید. در این راهنما در مورد نحوه انتخاب بهترین چوب هنگام ساخت کابینت آشپزخانه صحبت خواهیم کرد. ما به جوانب مثبت، منفی و همه چیز در این بین نگاه خواهیم کرد.

برای انتخاب بهترین چوب برای ساخت کابینت آشپزخانه خود، باید با فکر کردن به آنچه می خواهید شروع کنید. چیزی ارزان می خواهید؟ چیزی صنعتی می خواهید؟ چیزی روستایی می خواهید؟ هنگامی که به این سوالات پاسخ دهید، در بهترین موقعیت برای انتخاب بهترین درخت خواهید بود. بیایید در مورد گزینه های مختلف و مزایای آنها صحبت کنیم.

تا پایان این مقاله، برخی از رایج ترین مواد چوبی برای کابینت آشپزخانه را با شما به اشتراک می گذارم. همچنین، چرا برخی از مردم عاشق برخی از چوب ها هستند و از دیگران متنفرند. حالا بیایید وارد آن شویم!

بهترین چوب برای ساخت کابینت آشپزخانه چیست؟

بیایید نگاهی به این قسمت های کابینت آشپزخانه بیندازیم. به طور کلی، شما باید در مورد قاب، درها (جلو) و عناصر داخلی – مانند کشوها فکر کنید. بستگی دارد کابینت ها شما می خواهید، هر یک از این اجزا ممکن است به درخت متفاوتی نیاز داشته باشد.

در اینجا سه ​​مؤلفه است که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

چوب برای قاب کابینت

  • چوب برای درب کابینت
  • چوب برای کشوهای کابینت داخلی

در بخش‌های بعدی، مزایا و معایب انواع چوب را برای هر قسمت از کابینت بررسی خواهیم کرد.

بهترین چوب برای قاب کابینت آشپزخانه

بیایید با صحبت در مورد چارچوب شروع کنیم. وقتی نوبت به قاب بندی کابینت های آشپزخانه می رسد، باید به اهداف خود فکر کنید. اگر به دنبال یک کابینت فوق‌العاده سطح بالا هستید، می‌توانید از چوب سخت برای هر قسمت از قاب استفاده کنید.

توجه داشته باشید که از آنجایی که قسمت زیادی از قاب یا جعبه نامرئی است، بسیاری از افراد از تخته سه لا استفاده می کنند. با این حال، برخی از افراد از ام دی اف یا نئوپان برای ارزان نگه داشتن چیزها استفاده می کنند. بیایید در مورد مزایا و معایب هر کدام صحبت کنیم.

MDF یا نئوپان برای قاب کابینت آشپزخانه

اگر بودجه کمی دارید، احتمالاً نئوپان را برای جعبه و ام دی اف را برای قاب صورت در نظر خواهید گرفت. واقعیت این است که اینها ارزان ترین گزینه ها هستند. در حالی که این یک امتیاز است، باید نگران آسیب احتمالی آب و احتمال عدم دوام قاب باشید.

با این حال، دلایل خوبی برای انتخاب MDF وجود دارد – به خصوص برای قاب صورت. ام دی اف، زمانی که به درستی درمان شود، به خوبی رنگ می کند. بنابراین اگر می دانید که می خواهید نقاشی کنید کابینت ها به هر حال، پس می توانید ام دی اف را در نظر بگیرید.

تخته سه لا برای قاب کابینت آشپزخانه

تخته چندلای کابینت شاید محبوب ترین گزینه برای قاب کابینت آشپزخانه باشد. چرا؟ خوب، یک قاب محکم و بادوام ایجاد می کند، شکل خود را حفظ می کند و به خوبی به گردن چوب سخت می چسبد.

برخی از افراد ممکن است نگران لبه های تخته سه لا باشند، به خصوص اگر می خواهند یک کابینت بدون قاب داشته باشند. با این حال، آنها را می توان به راحتی برای پنهان کردن الگوی لایه گره زد.

حالا بیایید در مورد چوب سخت صحبت کنیم.

چوب سخت (بلوط، افرا، شاهین و غیره) برای قاب کابینت آشپزخانه

وقتی صحبت از چوب سخت می شود، واقعاً به ترجیحات شخصی بستگی دارد. در حالی که برخی از افراد ممکن است استفاده از ورق های چوب سخت را برای جعبه و قاب کامل انتخاب کنند، بسیاری از افراد آن را برای قاب صورت و درها ذخیره می کنند.

هیکوری و افرا قوی و مقاوم در برابر خراش خواهند بود، در حالی که بلوط، گیلاس یا چوب ماهون نیز می توانند قدرت و الگوی جالبی را ارائه دهند. با چوب سخت، واقعاً به آن بستگی دارد که به آن نگاه کنید و ببینید چه لحنی را دوست دارید.

اگر به فکر ساخت یک کابینت بدون تخته سه لا (همه چوب های سخت) هستید، از تاثیرات تغییرات فصلی بر روی چوب آگاه باشید. چوب طبیعی منبسط و منقبض می شود که به اندازه تخته سه لا جای نگرانی نیست. همچنین با ام دی اف / تخته خرده چوب اصلاً لازم نیست نگران آن باشید.

بهترین چوب برای درب کابینت آشپزخانه

درها نمایان ترین قسمت کابینت آشپزخانه هستند. توجه داشته باشید که وقتی در مورد درها صحبت می کنیم، در مورد جلوی کشوها نیز صحبت می کنیم – اساساً هر چیزی که قابل مشاهده است. همانطور که خواهید دید، برای مردم عادی است که از خیال پردازی کوتاهی کنند چوب سخت برای نمایان ترین قسمت کابینت. اینجاست که شما می توانید بیشتر از این الگوهای دانه قدردانی کنید.

خوب، اجازه دهید در مورد سه گزینه اصلی برای درب کابینت صحبت کنیم.

چوب سخت برای درب کابینت آشپزخانه

برای چوب سخت، همه چیز در مورد یافتن سبکی است که برای شما مناسب است. گیلاس و افرا از مقاوم‌ترین خراش‌ها هستند، اما گیلاس رنگ غنی و جالبی دارد.

همچنین، ممکن است الگوی بلوط را دوست داشته باشید. اینجاست که ماهیت زیرکانه چوب سخت وارد بازی می شود – شما واقعاً باید بروید و به آنچه دوست دارید نگاه کنید زیرا همه آنها عملکرد خوبی خواهند داشت.

توجه: اگر قصد رنگ آمیزی کابینت ها را دارید، بیشتر مردم از چوب های سخت گران قیمت اجتناب می کنند زیرا دانه ها به طور کامل مورد توجه قرار نمی گیرند. همچنین، مطمئن شوید که می دانید چوب سخت انتخابی شما چگونه با لکه مورد نظر شما واکنش نشان می دهد.

چوب نرم برای درب کابینت

می‌توانید از چوب‌هایی مانند صنوبر، کاج و چرم استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که وقتی برای کابینت استفاده می‌شوند ظاهری روستایی‌تر خواهند داشت.

همچنین، برخی از این چوب‌ها بیشتر در معرض فرورفتگی و فرورفتگی هستند، بنابراین میزان سوء استفاده کابینت‌های آشپزخانه را در نظر بگیرید.

تخته سه لا برای درب کابینت آشپزخانه

تخته سه لا را می توان برای کابینت آشپزخانه استفاده کرد، اما معمولاً تخته سه لا درجه بالاتری دارد و می توان آن را با روکش چوب سخت پوشاند تا به آن الگوی دانه غنی برسید.

استفاده از تخته سه لا انتخاب خوبی است اگر می خواهید چیزی بادوام داشته باشید و می خواهید در آینده بدون احساس بدی نسبت به پوشش چوب سخت، آن را لکه دار یا رنگ کنید. برای تخته سه لا، شما باید درجه بالایی بخرید و مطمئن شوید که به درستی مهر و موم شده است تا در برابر لایه لایه شدن، تاب برداشتن و آسیب آب مقاومت کند.

ام دی اف برای درب کابینت آشپزخانه

اگرچه MDF اغلب به عنوان یک “گزینه کم کیفیت و کم هزینه” دیده می شود، دلایل عملی زیادی برای انتخاب ام دی اف برای درب وجود دارد که فراتر از قیمت است.

اول، اگر می‌دانید که می‌خواهید کابینت‌های آشپزخانه را رنگ کنید و چیز فوق‌العاده‌ای نمی‌خواهید، ام دی‌اف احتمالا بهترین گزینه است. هنگامی که ام دی اف به خوبی تمام شد، براق و صاف به نظر می رسد.

دوم، اگر می خواهید از یک روتر برای ایجاد یک طراحی جالب درب کابینت استفاده کنید، ام دی اف می تواند به خوبی کار کند. MDF به خوبی با روترها کار می کند.

با این حال، اگر MDF بریده شود یا خراشیده شود، بسیار مستعد آسیب آب است و تقریباً بلافاصله منفجر می شود.

بهترین چوب برای قفسه ها یا کشوهای کابینت آشپزخانه داخلی

را داخل کابینت شامل جعبه/قاب کشو و هر قفسه ای که ممکن است در پروژه بگنجانید. باز هم، شما باید مواد را با کیفیت و طراحی آشپزخانه مطابقت دهید، اما چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

چوب سخت برای کشوهای کابینت آشپزخانه

برای قاب کشو می توانید از چوب سخت استفاده کنید که با باز شدن کشو قابل مشاهده خواهد بود. استفاده از چوب سخت ساده و بادوام را برای قاب در نظر بگیرید. اکثر مردم دیوارهای کشوی باز را لکه دار نمی کنند، بنابراین شما می خواهید آن را کاربردی و در عین حال برای چشم دلپذیر باشد.

واضح ترین انتخاب این است که به چوبی که برای درب استفاده کرده اید نگاه کنید. این باعث می شود کابینت یکسان به نظر برسد، حتی اگر تفاوت جزئی در قاب وجود داشته باشد.

تخته سه لا و ام دی اف برای کشوهای کابینت آشپزخانه

استفاده از تخته سه لا برای پایین کشو معمول است. تخته سه لا در برابر ترک خوردن و شکافتن مقاوم است و پایه کشو کمترین دید را دارد. همچنین، بسیاری از افراد انتخاب می‌کنند که کشوهای خود را با مواد مختلفی بپوشانند، پس این را در نظر داشته باشید.

تخته سه لا نیز اغلب برای قاب کشو استفاده می شود. فقط توجه داشته باشید که به نوارهای لبه نیاز دارد – در غیر این صورت مستعد آسیب آب است.

بسیاری از افراد از استفاده از ام دی اف برای کل کشو اجتناب می کنند. آنها ممکن است از آن برای جلوی کشو (که قابل مشاهده است) استفاده کنند، اما در غیر این صورت بسیاری چیزهای محکم تری را انتخاب می کنند.

خوب، حالا اجازه دهید یک لحظه به چند فکر نهایی بپردازیم.

کلمات پایانی: چگونه از انتخاب بهترین چوب برای ساخت کابینت آشپزخانه مطمئن شویم

هنگام ساخت کابینت آشپزخانه خود، با این سوال شروع نکنید که “بهترین چوب ها کدامند؟” بلکه با این سوال شروع کنید “اهداف من چیست؟” زیرا بر اساس اهداف شما، “بهترین چوب” تغییر خواهد کرد.

اگر هدف شما این است که به هر قیمتی در حد بودجه باقی بمانید، ام دی اف و نئوپان بهترین گزینه های شما هستند. اگر هدف شما ایجاد یک کابینت با کیفیت بالا است، می توانید چوب سخت بادوام را برای هر جزء انتخاب کنید.

انواع چوب آنقدر زیاد است که نمی توان تمام مزایا و معایب هر کدام را در یک مقاله پوشش داد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که شروع به آزمایش انواع چوب برای کابینت آشپزخانه خود کنید. همچنین، نگاهی به کابینت های تکمیل شده ای بیندازید که تحسین می کنید و دریابید که هر جزء از چه نوع چوبی استفاده می کند.



Source link