You are currently viewing چه زمانی، چرا و چگونه اسطوخودوس را هرس کنیم

چه زمانی، چرا و چگونه اسطوخودوس را هرس کنیم


این پست و عکس ها ممکن است حاوی آمازون یا سایر پیوندهای وابسته باشد. اگر چیزی را از طریق هر پیوندی خریداری کنید، ممکن است کمیسیون کمی بدون هیچ هزینه اضافی برای شما دریافت کنم. تمام لوازم مورد استفاده ممکن است به صورت رایگان در اختیار من قرار گیرد، اما همه طرح ها و نظرات متعلق به من است.

چه زمانی، چرا و چگونه اسطوخودوس را هرس کنید، به علاوه شما خواهید دید که اسطوخودوس بیش از حد رشد کرده هرس نشده چگونه به نظر می رسد تا مرتکب این اشتباه نشوید.

تصویر اسطوخودوس با متن چگونه اسطوخودوس را هرس کنیم

این مقاله به زمان، چرا و نحوه هرس کردن اسطوخودوس می پردازد. بحث خواهم نمود چه زمانی از سال برای هرس اسطوخودوس بهتر است همچنین چرا هرس اسطوخودوس مهم است.

بعد دقیقا توضیح میدم چگونه اسطوخودوس را در چند مرحله آسان هرس کنیم.

بالاخره بهت نشون میدم اسطوخودوس هرس نشده و بیش از حد رشد کرده با ساقه های چوبی بسیار بزرگ – یک مثال عالی از آنچه شما نمی خواهید!

چه زمانی اسطوخودوس را هرس کنید

بهترین زمان برای هرس اسطوخودوس چه زمانی است؟ شما در واقع چندین انتخاب دارید.

یکی از بهترین زمان ها برای هرس اسطوخودوس اواخر تابستان یا اوایل پاییز استحداقل شش هفته قبل از وقوع اولین یخبندان در منطقه شما. برخی از باغداران هرس خود را در اواسط تابستان انجام می دهندهنگام برداشت اسطوخودوس برای خشک کردن.

برای من، اینجا در منطقه 7، جنوب نیوجرسی، می توانم در پاییز هرس کنم، زیرا هوا معمولا تا اواخر پاییز گرم می ماند. گلها اکنون شکوفه می دهند و من می توانم آنها را برش دهم تا برای فصل زمستان آماده شوند.

اگر در حال حاضر در پاییز پنجره هرس را پشت سر گذاشته اید، زیرا اولین یخبندان شما به سرعت نزدیک است، نگران نباشید!

زیرا زمان مناسب دیگر برای هرس اسطوخودوس در بهار است، به خصوص اگر در یک منطقه سردتر و شمالی زندگی می کنید. مراحل هرس بهاره شبیه به هرس پاییزه است و این را در یک لحظه توضیح خواهم داد.

یادم می آید: به همان اندازه که وسوسه انگیز است که اجازه دهید اسطوخودوس شما رشد کند و بزرگتر شود، مهم تر است که حداقل یک بار در سال آن را اصلاح کنید. زمانی را انتخاب کنید که می خواهید اسطوخودوس خود را هرس کنید و در صورت نیاز آن را در تقویم خود علامت بزنید.

چرا باید اسطوخودوس را هرس کنید

اگر اسطوخودوس هر سال قطع نشود، ساقه ها می توانند ساق پا شوند و به زمین بیفتند. اگر گیاه در آفتاب کامل نباشد، ساقه های ساق پا نیز ظاهر می شوند.

ساقه های ساق بلند اسطوخودوس
ساقه بلند و چوبی اسطوخودوس که در امتداد زمین رشد می کند

همچنین، اگر گیاه بزرگ و بوته ای شود، هر یک از ساقه هایی که آفتاب نمی گیرند – معمولا ساقه های پایینی – نیز ساق پا می شوند. این ساقه های ساق پا نیز یک پایه چوبی ایجاد می کنند و رشد اسطوخودوس جدید رخ می دهد نه از این چوب رشد کنید

بگذارید منظورم را به شما نشان دهم.

در اینجا یک ساقه اسطوخودوس با پایه بسیار چوبی است. این واقعاً همان چیزی است که در آنجا خواهید دید است رشد زنده ای که رشد کرده است از جانب درخت. اما هیچ رشد تازه ای برای رشد “در بالای” خود قسمت چوبی وجود ندارد.

ساقه درخت اسطوخودوس

حالا بیایید قسمت سبز مایل به خاکستری ساقه ها را بررسی کنیم.

دست در دست ساقه اسطوخودوس

اگر هیچ یک از این ساقه ها را در زمان بلوغ برش نمی دادم، ساقه های نرم سبز رنگ به مرور زمان قهوه ای و چوبی می شدند. به این ترتیب ساقه های چوبی و ساق پا به دست می آید.

بله، اسطوخودوس شما همچنان به رشد خود ادامه می دهد – و در بسیاری از موارد رشد می کند – اگر در طول سال ها به شدت هرس نشده باشد. اما اسطوخودوس شما وقتی شکوفا نشده است ظاهر خوبی ندارد.

از کجا می دانی؟

زیرا این است دقیقا چه اتفاقی برای گیاهان اسطوخودوس من در رختخواب های باغچه حیاط جلویی ام افتاد.

و با ما همراه باشید زیرا من دقیقاً به شما نشان خواهم داد که آنها در حال حاضر از نظر چوبی بودن چقدر بد هستند. این بسیار شگفت انگیز است و به روش خوبی نیست!

نحوه هرس اسطوخودوس در چند مرحله آسان

من از گیاهان فوق‌العاده اسطوخودوس خود استفاده می‌کنم تا به شما نشان دهم چگونه اسطوخودوس را هرس کنید، و این هرس بدون توجه به نوع اسطوخودوس مقاومی کار می‌کند.

گیاهان فوق العاده اسطوخودوس با دست هایی که گل های خشک را در دست گرفته اند

علاوه بر این، من عاشق اسطوخودوس پدیده هستم زیرا می تواند آب و هوای شدید را بهتر از سایر اسطوخودوس ها کنترل کند. گرما و رطوبت را بی عیب و نقص مدیریت می کند و همیشه سبز – یا به قول بسیاری از باغبانان همیشه سبز – در طول فصل زمستان باقی می ماند. حتی وقتی برف روی آن می ریزند، له نمی شود! همه چیز درباره Lavender Phenomenal را در مقاله من در اینجا بخوانید: اسطوخودوس فوق العاده: اسطوخودوس نهایی برای گرما و رطوبت.

هدف از هرس اسطوخودوس چیست؟

پاسخ: برای حذف ساقه‌های مرده و گل‌های پژمرده به‌علاوه برخی از ساقه‌های زنده، اسطوخودوس را به صورت یک تپه گنبدی زیبا برش دهید.

هرس به این روش احتمال مشکل شدن هر پایه درختی را کاهش می دهد.

بنابراین وجود دارد اراده یک پایه چوبی کوچک در انتهای ساقه ها باشد. برای اینکه ببینید چه شکلی است، اگر گیاه را کمی از هم جدا کنید، آن را خواهید دید.

پایه چوبی ساقه اسطوخودوس
گیاه اسطوخودوس را به آرامی بکشید تا پایه کوچک چوبی در پایین ساقه ها نمایان شود.

این گیاهان اسطوخودوس سال گذشته کاشته شدند، بنابراین آنها فقط چند سال از عمرشان می گذرد و من مصمم هستم که اجازه ندهم که ساقه های چوبی مانند آنهایی که در حیاط جلوی خانه من وجود دارد ایجاد کنند.

ابزار لازم

اگر گیاهان بزرگی دارید – مثل من در حیاط جلویی – حتما آستین های بلند بپوشید تا از خراشیدن جلوگیری کنید، زیرا ساقه ها کاملاً سفت هستند.

چگونه اسطوخودوس را هرس کنیم – مرحله اول

اول – ساقه های مرده را بردارید.

یک دسته از ساقه های مرده را با یک دست بگیرید و به سادگی آنها را جدا کنید، از جمله برخی از رشد سبز سالم.

لازم نیست در برداشتن ساقه ها بسیار دقیق عمل کنید زیرا این اولین قدم برای بریدن اسطوخودوس است.

چگونه اسطوخودوس را هرس کنیم
حذف ساقه های خشک گل اسطوخودوس با استفاده از قیچی باغچه
گیاهان اسطوخودوس بدون گل
کاشت اسطوخودوس پس از برداشتن گل ها و ساقه های خشک شده انجام می شود.

نحوه هرس اسطوخودوس – مرحله دوم

دوم – به هر گیاه نگاه کنید – اگر بیش از یک گیاه دارید – و شکلی را که می خواهید به دست آورید مشخص کنید.

برخی از باغبان ها آنها را به شکل گنبدی برش می دهند – نیم دایره ای فکر کنید، برخی دیگر آنها را به شکل گردتر برش می دهند. به شما بستگی دارد.

من شخصاً نگران این نیستم که بخواهم در فرم کامل باشم. گیاهان در طبیعت به شکل کامل رشد نمی کنند!

هنگام هرس کردن، اسطوخودوس را چقدر باید ببرید؟

من اسطوخودوس را برش دادم و حدود دو یا سه اینچ از سبزترین ساقه های زنده را بالای پایه چوبی آن ساقه ها گذاشتم.

اکنون که بخشی از گیاه را جدا کرده اید، بهتر می توانید ببینید که پایه چوبی به کجا ختم می شود و رشد جدید یا فعلی شروع می شود.

نشان می دهد که چقدر باید اسطوخودوس را هرس کرد

هنگامی که محل را پیدا کردید، ساقه را کمی بالا بیاورید – از یک تا سه اینچ – و بالاتر از آن برش دهید.

نحوه بریدن اسطوخودوس را نشان می دهد
نشان دادن محل برش های اسطوخودوس هنگام هرس

همانطور که می‌زنید، وسط را کمی بالاتر از کناره‌ها نگه دارید و گنبدی را که ذکر کردم هدف بگیرید. محیط بیرونی گیاه ممکن است به اندازه یک اینچ رشد سبز در بالای پایه چوبی ساقه ها باشد.

تصویر دست با قیچی باغی را در حال هرس اسطوخودوس نشان می دهد

به بهترین شکل ممکن به آن شکل دهید و آنچه را که گفتم به خاطر بسپارید: گیاهان در طبیعت به شکل کامل رشد نمی کنند، بنابراین زیاد نگران هرس کردن اشکال کامل نباشید.

مهمترین نکته هنگام هرس اسطوخودوس موارد زیر است: از هرس بیش از حد نترسید، زیرا فکر می کنید ممکن است به گیاه آسیب برسانید. اکثر مردم آنطور که باید اسطوخودوس خود را هرس نمی کنند.

تا زمانی که گیاهان را دوباره به درخت نبرید، خوب خواهید بود.

و تا زمانی که حداقل یک اینچ از ساقه‌های سالم را باقی بگذارید – نه بیشتر از دو یا سه اینچ از ساقه‌های سالم در مرکز – اسطوخودوس شما دوباره رشد می‌کند.

هرس رشد تازه را تشویق می کند و این رشد غلیظ و کامل خواهد بود.

بسته به نوع اسطوخودوس – و تعداد زیادی وجود دارد – اسطوخودوس شما می تواند بزرگ و گسترده شود یا می تواند کوچک و فشرده بماند. در هر صورت، وقتی هرس می کنید، واقعاً می خواهید آن را به سختی برش دهید.

تصویر اسطوخودوس تراشیده شده در مقابل اسطوخودوس اصلاح نشده را در کنار هم نشان می دهد

نحوه بریدن اسطوخودوس در بهار

اگر تصمیم دارید اسطوخودوس را در بهار هرس کنید، باید چند نکته را به خاطر بسپارید.

اسطوخودوس را در اوایل تا اواسط بهار هرس کنید. با این حال، برای اینکه مطمئن شوید چوب های مرده را نمی برید – به خصوص با انواع اسطوخودوس که هستند نه همیشه سبز برای شما در زمستان – صبر کنید تا هرس کنید تا شروع به مشاهده رشد جدید در گیاهان خود کنید.

به این ترتیب می توانید قسمت سالم ساقه ها را از چوب مرده تشخیص دهید تا به طور تصادفی چوب مرده را نبرید.

وقتی رشد جدیدی را دیدید؟ برای هرس پاییزی همان مراحلی که در بالا توضیح داده شد را دنبال کنید.

چه زمانی باید اسطوخودوس را هرس کنم؟

من در پاییز هرس می کنم اما در بهار هم به این گیاهان ظاهر خوبی می دهم. ممکن است در بهار کمی آنها را کوتاه کنم.

در مورد هرس خیلی مقعدی نباشم، اما بعد از اینکه دیدم اسطوخودوس در محوطه جلویی من با هرس محدود چقدر بد شده است – دیگر نمی خواهم این کار را انجام دهم.

بنابراین برای من، هرس سنگین در اواخر تابستان یا اوایل پاییز، و به دنبال آن هرس سبکتر در اوایل بهار در صورت نیاز، کاری است که در آینده انجام خواهم داد.

آیا اسطوخودوس به کود نیاز دارد؟

آخرین قدم تو می توان کاری که می خواهید انجام دهید این است که اسطوخودوس خود را بارور کنید.

اسطوخودوس به کود زیادی نیاز ندارد زیرا در خاک کم چرب بهترین رشد را دارد. با این حال، افزودن کمی کود آلی آهسته رهش در اطراف محیط هر گیاه، خاک را در طول زمان بدون آسیب رساندن به گیاهان اسطوخودوس تغذیه می کند.

من استفاده می کنم اسپوم تن گیاهی برای این منظور، اما چندین گزینه خوب وجود دارد.

اسطوخودوس هرس نشده و بیش از حد رشد کرده با ساقه های چوبی بزرگ

اکنون وقت آن است که چند نمونه عالی از گیاهان چوبی اسطوخودوس را ببینید!

و آنها در باغ های حیاط جلوی من رشد می کنند!

در ویدیوی زیر، تمام مراحلی که در بالا برای هرس اسطوخودوس توضیح داده شد را مرور می کنم و سپس اسطوخودوس بیش از حد رشد کرده وحشتناک را به شما نشان می دهم – و آن را. E. وحشتناک.

برای تماشای ویدیو می‌توانید روی زیر کلیک کنید و اگر فقط می‌خواهید اسطوخودوس درختی را ببینید، می‌توانید ویدیو را در دقیقه 8:53 شروع کنید.



امیدوارم این دستورالعمل های هرس به شما کمک کند. اگر سؤالی دارید، لطفاً آنها را در زیر در نظرات یا در بخش نظرات ویدیو در کانال YouTube من مطرح کنید.

باغبانی مبارک!

تعامل با خواننده

این سایت از Akismet برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. با نحوه پردازش داده های نظر خود آشنا شوید.



Source link