You are currently viewing چگونه از مد لباس کار سریع خودداری کنیم

چگونه از مد لباس کار سریع خودداری کنیم


تابلوی جاده ای آهسته می خواند.  خطوط زرد در بالای آن وجود دارد

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد و Corporatette® ممکن است بابت خریدهای انجام شده از طریق پیوندهای موجود در این پست، کمیسیون دریافت کند. به عنوان یک همکار آمازون، من از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنم.

فست مد بزرگتر از همیشه است، به خصوص با تبلیغ برندهای مد سریع TikTok مانند شین بسیار محبوب، اما اجتناب از مد سریع برای لباس کار چندان سخت نیست. اصل اساسی برندهای مد غیر سریع (که اغلب به آن “مد آهسته” می گویند) این است کیفیت در مقابل کمیت — و اگر به دنبال برندهایی هستید که آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کنند، با کارگران منصفانه‌تر رفتار می‌کنند و لباس‌هایی را می‌سازند که ماندگاری بیشتری داشته باشند، ما این راهنما را برای اجتناب از لباس‌های فست مد آماده کرده‌ایم.

این راهنما تفاوت های خاص بین فست مد و مارک های اخلاقی تر و دوستدار محیط زیست را توضیح می دهد. وقتی می خواهید از مد سریع اجتناب کنید، هنگام خرید به دنبال چه چیزی باشید. و تعداد زیادی (و تعداد زیادی) از “مارک های مد آهسته” را برای شما جمع آوری می کند تا بررسی کنید.

فست مد چیست؟

برندهای فست مد به صورت انبوه مقادیر زیادی لباس را تا حد امکان ارزان تولید می کنند بدون اینکه نگرانی زیادی برای کارگران، محیط زیست یا اتفاقاتی که برای محصولاتشان پس از فروش رخ می دهد، داشته باشند.

برخی از بدترین برندهای مد سریع عبارتند از Shein، Zara، Forever 21، CIDER و H&M – بدون ذکر نام های تجاری تصادفی بی شمار در آمازون با نام هایی مانند SUNTIMEDAY و WONDERPAL (نه مارک های واقعی). (توجه داشته باشید که امسال، به نظر می رسد H&M مجموعه هوشیار خود را که اخیراً “انتخاب آگاهانه” نامیده شده است، کنار گذاشته است. اتهامات مربوط به شستشوی سبز و طرح دعوی در دادگاه. حالا چی.)

فواید اجتناب از فست مد چیست؟

البته دلیل اصلی خرید برندهای باکیفیت تر این است که آنچه می توانید برای کمک به محیط زیست و محافظت از کارگران انجام دهید. (با این حال، با توجه به وضعیت کنونی جهان … به علاوه افزایش قیمت‌ها، در اینجا نمی‌توان قضاوتی کرد، اگر در خرده‌فروشی‌های سریع مد هستید.)

هنگامی که برندهای مد غیرسریع را خریداری می کنید، اقلام بیشتری را از محل های دفن زباله دور نگه می دارید، زیرا فست مد هزاران ضایعات تولید می کند – نه فقط از کارخانه ها (که دقیقاً اهدافی را دنبال نمی کنند که حداقل ضایعات را دنبال نمی کنند). لباس هایی که دور ریخته می شوند، وقتی کهنه می شوند، از هم می پاشند یا دیگر مد نیستند. اینجا چیزی ناراحت کننده است: سیم چین در سال 2021 اشاره کرد که “دانشمندان تخمین می زنند که منسوجات 35 درصد از آلودگی میکروپلاستیک اقیانوس های جهان را تولید می کنند.” خوب، این هشیار کننده است.

یک تاسف دیگر به کنار: متأسفانه، دقیقاً مانند بازیافت پلاستیک، تأثیر مثبت بسیار کمتری نسبت به بسیاری از مردم دارد (به عنوان این داستان NPR اشاره می کند)، اهدای لباس های دست دوم نیز راه حل ایده آلی نیست. ما دوست داریم تصور کنیم که چگونه لباس های ناخواسته ما زندگی دومی پیدا می کند، اما دوست داریم واشنگتن پست (پیوند هدیه) اخیراً خاطرنشان کرد: «در واقعیت، بسیاری از لباس‌های اهدایی معمولاً برای پوشیدن دیگران مناسب نیستند زیرا در شرایط نامناسبی هستند. این لباس‌های ناخواسته ممکن است به خارج از کشور فرستاده شوند یا بدتر از آن سوخته یا دفن شوند.» (علاوه بر این، بسیاری از کشورهای در حال توسعه ما واقعاً نمی خواهیم لباس هایمان را دور بیندازیم.)

یکی دیگر از دلایل مهم برای خرید از برندهای مد غیر سریع این است که اقلام ماندگار هستند. من یکی را می شناسم، واقعاً خسته شدم آن سوراخ های کوچک که چند اینچ بالاتر از لبه های تی شرت ظاهر می شوند — و به عنوان آتلانتیکا اخیراً اشاره شد که کیفیت پلیورها در سال های اخیر واقعاً کاهش یافته است. (هر کسی که 40 سال یا بیشتر داشته باشد، به یاد می آورد که این سوراخ های کوچک در دهه 90 و قبل از آن وجود داشتند؟)

اجتناب از مد سریع گران‌تر است، اما از آنجایی که لباس‌ها نیز ماندگاری بیشتری خواهند داشت (بهتر دوخت شده‌اند). ریاضی مد قطعا اینجا اعمال می شود

برندهای برتر چه تفاوتی با برندهای فست مد دارند؟

ممکن است برای جلوگیری از مد سریع نیاز به تحقیق کمی داشته باشید – اما به همین دلیل است که ما لیست بزرگ مارک های خود را در زیر ارائه کرده ایم!). صنعت مد پر از اصطلاحات مبهم و نسبی است مانند “پایدار“، “دوستانه با محیط زیست”، “تولید مسئولانه” و “تولید اخلاقی”. خوشبختانه، لباس‌ها و پارچه‌هایی با برچسب «ارگانیک» یا «ساخت ایالات متحده آمریکا» یا «OEKO-TEX” به این معنی است که این شرکت استانداردهای خاصی را رعایت کرده است و همچنین به عنوان B Corp طبقه بندی شده است. همچنین به دنبال ذکر موارد باشید می شود (استاندارد جهانی منسوجات ارگانیک) و استاندارد موج مسئول. (فشن یونایتد دارد راهنمای مفید به گواهی مد.)

در اینجا شیوه‌های رایج مد آهسته وجود دارد که مارک‌هایی را شناسایی می‌کنند که مردم و کره زمین را بیشتر از شرکت‌های معمولی در اولویت قرار می‌دهند (یا حداقل این کارها را انجام می‌دهند تا بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند).

سبک های کمتری در سال تولید کنید: برندهای آهسته مد از تولید انبوه اجتناب می‌کنند و مقدار زیادی از سهام خود را حفظ نمی‌کنند، در حالی که برای مثال، شین، 6000 سبک جدید اضافه می کند هر روز به وب سایت شما. (چطور؟!) برای کاهش ضایعات، این برندها اغلب تنها چند مجموعه در سال ارائه می کنند. برخی حتی تا زمانی که سفارشی ندهند لباس های شما را درست نمی کنند.

قطعات با کیفیت/کیفیت بالاتر بسازیدمعمولاً در سبک‌های کلاسیک و جاودانه، باعث می‌شود مشتریان بیشتر آنها را نگه دارند و بپوشند.

مواد مسئولیت پذیرتر را انتخاب کنید: این شرکت ها از پارچه های سازگار با محیط زیست و پایدار استفاده می کنند، مانند پشم، کتان، پنبه، لیوسلبامبو و ویسکوز سازگار با جنگل; و اجتناب از پارچه هایی که میکروپلاستیک ساطع می کنند یا از سوخت های فسیلی می آیند (نایلون، پلی استر و غیره). مواد خام همچنین می‌توانند ارگانیک، بازیافتی، بازیافتی، وگان و دارای گواهی برای رفاه حیوانات باشند (به عنوان مثال. فکر کردنساخته شده از مواد مرده (پارچه استفاده نشده از شرکت های دیگر)، قابل بازیافت و/یا زیست تخریب پذیر.

با کارگران رفتاری اخلاقی و منصفانه داشته باشید: متأسفانه، فقط به این دلیل که یک خرده‌فروش خاص می‌گوید کارخانه‌های خارج از کشورش مرتباً «حسابرسی» می‌شوند، تضمینی برای ایمن بودن آنها یا رفتار خوب با کارگرانشان نیست. این مقاله در مورد مد لباس توضیح می دهد. برندهای آهسته مد گاهی اوقات از کارخانه‌های محلی برای تسهیل نظارت و کاهش ردپای کربن خود استفاده می‌کنند یا به دقت بر تولید خارج از کشور نظارت می‌کنند تا از تولید اخلاقی و سازگار با محیط زیست اطمینان حاصل کنند.

عملیات کارخانه را کمتر مضر برای محیط زیست کنید: در حالی که برخی از برندهای آهسته مد لباس های دست ساز تولید می کنند، برخی دیگر با بازیافت و در غیر این صورت ایجاد ضایعات کمتر، کاهش مصرف آب و انرژی، استفاده از رنگ های سازگار با محیط زیست و موارد دیگر، کارخانه های خود را پایدارتر از برندهای معمولی پوشاک می کنند.

شرکت در تجارت منصفانه: به خاطر داشته باشید که صدور گواهینامه تجارت منصفانه پیچیده تر از آن چیزی است که فکر می کنید، زیرا بیش از یک سازمان گواهی دهنده وجود دارد. علاوه بر این، برخی از کارشناسان می گویند که شیوه های تجارت منصفانه آنقدر که ما فکر می کنیم به کاهش فقر در کشورهای در حال توسعه کمک نمی کند.

{متصل: جایی که لباس کار خود را بازیافت کنید، اهدا کنید یا بفروشید}

تفاوت بین پایدار و زیست محیطی چیست؟

به‌عنوان مصرف‌کننده‌ای که می‌خواهد از مد سریع اجتناب کند، نمی‌توانید روی هر برندی حساب کنید که از اصطلاحات «پایدار» و «سبز» به یک شکل استفاده کند.

“دوستانه با محیط زیست” به این معنی است که یک محصول به محیط زیست آسیب نمی زند، در حالی که “پایدار” یک اصطلاح خاص تر است که نشان دهنده تأثیر طولانی مدت مواد و تولید آن است – در نهایت چگونه بر آینده تأثیر می گذارد. هدف اقدامات پایدار حفاظت از کارگران و محیط زیست از جمله کاهش آلودگی و زباله است.

{متصل: کفش های شیک وگان برای دفتر و مارک های حرفه ای شیک وگان}

گرین واشینگ چیست؟

شرکت‌ها زمانی که ادعاهای گمراه‌کننده یا نادرست در مورد مزایای زیست‌محیطی، اغراق‌آمیز یا صرفاً جعل رویه‌های زیست‌محیطی که مدعی انجام آن هستند، انجام می‌دهند، مقصر «شستن سبز» هستند. همانطور که در بالا ذکر شد، اخیرا H&M دچار مشکل شدن پس از ادعایی درباره مجموعه انتخاب آگاهانه خود (معروف به مجموعه آگاهانه)، که تولید آن را متوقف کرد.

چگونه از مد لباس کار سریع خودداری کنیم

راه های زیادی برای جلوگیری از مد سریع وجود دارد، مانند:

کجا می توان لباس های پایدار و سازگار با محیط زیست را برای پوشیدن در محل کار پیدا کرد

از سال 2023: اگر به دنبال آن هستید لباس های سازگار با محیط زیست برای کارمارک های بزرگی مانند بودن، آیلین فیشر، هابز، ال کی بنت، کارن کین، وزارت تامین، اصلاحات، تد بیکر، تئوریو خزانه و اوراق قرضه (از Nordstrom). برندهای لوکس پایدار شامل استودیو آکنه، کلوئه، گوچی، لوفلر راندال، مارا هافمن، استلا مک کارتنیو ویوین وست وود. نوردستروم دارای بخش بزرگی است که به سبک پایدار!

همچنین آن را امتحان کنید برندهای کوچکتر لباس کار سازگار با محیط زیست مثل این ها:

من تعجب میکنم کجا می توان کت و شلوارهای سازگار با محیط زیست برای زنان پیدا کرد? از سال 2023 چک تئوری، وزارت تامین، ال کی بنتو روز – و برای لباسی که از نظر جنسیت خنثی تر است، آن را امتحان کنید کایرین فینچ و وایلدفنگ، که هر دو اندازه های گسترده ای را ارائه می دهند. NET-A-PORTER گزینه های گران قیمتی مانند Another Tomorrow را در خود دارد بخش NET SUSTAIN.

کجا می توان لباس کار سایز بزرگ پایدار و سازگار با محیط زیست پیدا کرد

پیدا کردن لباس کار سازگار با محیط زیست در اندازه بزرگ حتی سخت تر است! از سال 2023، اینها مواردی هستند که ما درباره آنها می دانیم – ممکن است بخواهید خلاصه ما را نیز بررسی کنید لباس های دوخته شده.

لباس کار و لوازم جانبی تجارت منصفانه را از کجا پیدا کنیم

از سال 2023، ما چندین برند را می شناسیم که لباس و لوازم جانبی تجارت منصفانه را ارائه می دهند و عضو آنها هستند انجمن مد اخلاقی، انجمن بریتانیا فروشگاه های تجارت منصفانهو فدراسیون تجارت عادلانه. برندهای متمرکز بر تجارت منصفانه نیز تمایل دارند بر پایداری تمرکز کنند. نگاهی بیاندازید زمین مبارک، جمعیت بومی، عشایر، مجموعه ظهر، پیمان، شور لیلیو ریون + لیلی.

صرفه جویی، فروش مجدد، بازیافت و موارد دیگر

ما بحث های کاملی در مورد سایر جنبه های اجتناب از مد سریع لباس کار داشته ایم، از جمله موارد صرفه جویی، سایت های فروش مجدد، سایت های اجاره و موارد دیگر. در اینجا تعدادی از آن…

و تا حدودی مرتبط: ما یک پست کامل با آن داشتیم مشاوره در مورد سرمایه گذاری مسئولیت اجتماعی.

حتما دیگران را بررسی کنید راهنمای خرید شرکتی!

عکس استوک از طریق Pexels / آهنگ Kaiyue.





Source link