You are currently viewing چگونه بر سندرم ایمپوستر غلبه کنیم و دستاوردهای خود را در آغوش بگیریم – مغز را انتخاب کنید |  انگیزه و خودسازی مغز را انتخاب کنید

چگونه بر سندرم ایمپوستر غلبه کنیم و دستاوردهای خود را در آغوش بگیریم – مغز را انتخاب کنید | انگیزه و خودسازی مغز را انتخاب کنید


سندرم ایمپوستر به عنوان ناتوانی یا مبارزه در پذیرش و خود را شایسته معرفی کنید یا علیرغم سطح تحصیلات، مهارت ها و دستاوردهای خود موفق باشید. این ذهنیت با شک مداوم در مورد توانایی ها و دستاوردهای خود مشخص می شود، این طرز فکری است که باعث ایجاد اضطراب، شک به خود و باور ذاتی به بی کفایتی می شود که اغلب در افراد با هر پیشینه و سنی کنترل نمی شود.

اگر همه اینها آشنا به نظر می رسد، برای یادگیری چگونگی غلبه بر سندروم فریبنده و در آغوش گرفتن و جشن گرفتن موفقیت های خود، ادامه دهید.

چه چیزی باعث ایجاد سندرم ایمپوستر می شود؟

در حالی که خاص عللی که باعث سندرم ایمپوستر می شوند رشد می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، معمولاً می تواند نتیجه تربیت و دوران کودکی باشد که با ویژگی هایی مانند کمال گرایی، ارزش گذاری بیش از حد موفقیت یا در نهایت، عدم حمایت یا بی تفاوتی نسبت به آن مشخص می شود.

این آسان است که احساس کنید هیچ کاری که انجام می دهید به اندازه کافی خوب نخواهد بود، و اگر رشد کرده باشید یا هرگز پیشرفت خود را به درستی اعتراف نکرده باشید، یا اشتباهات و شکست هایتان به طور مکرر تکرار شوند، هرگز به آن نخواهید رسید.

یکی دیگر از علل شایع شایع است فشار جامعه برای موفقیت و به این شکل نگاه کنید همراه با این یک فرهنگ مقایسه است که تنها با دسترسی به رسانه های اجتماعی رشد می کند و میلیون ها دیدگاه را در مورد اینکه چگونه هنوز آنجا نیستید ارائه می دهد. یک یا ترکیبی از این عوامل کافی است تا فرد قرن بیست و یکم نگران شایستگی خود باشد.

علائم سندرم ایمپوستر چیست؟

ممکن است هیچ تشخیص قطعی وجود نداشته باشد، اما علائم زیر اغلب در افراد مبتلا به سندرم ایمپوستر وجود دارد:

  • اضطراب فراگیر، که شامل ایجاد احساس بی کفایتی در موقعیت های اجتماعی، سخنرانی در جمع، انجام وظیفه و سایر زمینه های عملکردی است. سندرم ایمپوستر اغلب در کنار سایر اشکال اضطراب رخ می دهد.
  • هر جنبه ای از زندگی شما، از گذشته تا حال تا آینده، با شک و تردید آزاردهنده مشخص می شود.
  • با وجود موفقیت های شما در جهان، شما من نمی توانم احساس را از بین ببرم که در نهایت به عنوان یک کلاهبرداری «آشکار» یا افشا می شوید.
  • اگر اتفاق خوبی افتاد، می توانید آن را به عنوان شانس یا تصادف بنویسید.
  • احساس آرامش یا حتی اضطراب می تواند جایگزین آنچه باید غرور و شادی باشد. به این «چرخه فریبکار» گفته می‌شود، که زمانی اتفاق می‌افتد که شما یا بعد از اینکه خیلی برای آن آماده شده‌اید، با آن مقابله می‌کنید یا شروع آن را تا آخرین لحظه به تعویق می‌اندازید. وقتی یک کار به خوبی انجام می شود، احساس آرامش به وجود می آید و وقتی یک کار جدید می آید، چرخه دوباره با اضطراب و عدم اطمینان شروع می شود.
  • شما برای تأیید دستاوردهایتان و دادن قدرت بیش از حد به آنها بر احساس ارزشمندی و موفقیت شما، به کسانی که بر شما قدرت دارند، مانند همکاران ارشد در محل کار یا خانواده، وابسته هستید.

عوارض سندرم ایمپوستر چیست؟

اگر چه تجربه سطوحی از سندرم ایمپوستر معمول است، اما این وضعیت اثرات متفاوتی بر جنبه های مهم زندگی فرد دارد. به عنوان مثال، از آنجا که افرادی که با آن دست و پنجه نرم می کنند، در مورد تردیدها و ترس های خود رازدار هستند، اثراتی مانند اضطراب، ناامیدی، عزت نفس پایین، خستگی جسمی یا عاطفی، استرس مداومو کاهش ایمنی با سندرم ایمپوستر مرتبط است.

سندرم ایمپوستر و کار

در محیط‌های حرفه‌ای مانند محل کار و تحصیلات عالی، معمولاً افراد باهوش و کارآمد از سندروم ایمپوستر رنج می‌برند. اغلب اوقات، افرادی که معتقدند فریبکار هستند، از اعتماد به نفس پایین، اضطراب عملکرد، انتظارات بالا و ترس ناسالم از شکست رنج می برند. خود خرابکاری رفتارهایی مانند اهمال کاریبی میلی به درخواست کمک، بلاتکلیفی و غرق شدن از نتایج رایج چنین احساساتی است.

در نتیجه، بسیاری از افرادی که از سندرم ایمپوستر رنج می برند، مستعد فرسودگی شغلی، خستگی عاطفی، استرس و نارضایتی در محل کار نیز هستند. پیشرفت حرفه ای و توانایی یک فرد برای تحقق بخشیدن به پتانسیل شغلی کامل خود می تواند توسط سندروم ایمپوستر مانع شود.

همه ما برای حرکت به سمت دستاوردهای جدید نیاز به اعتماد به توانایی های خود داریم. به عنوان مثال، اگر شما یک کسب و کار کوچک را اداره می کنید، شبکه سازی و دسترسی به مشتریان بالقوه یا مشتریان جدید برای موفقیت حیاتی است، اما نیاز به سطح بالایی از اعتماد به نفس در کنار شما. سندرم ایمپوستر مانع از اعتماد به نفس و اطمینانی می شود که افراد برای حمله به وظایف یا تعامل با افراد با احساس شایستگی خود به آن نیاز دارند.

سندرم ایمپوستر و روابط

روابط بین فردی و عاشقانه نیز می تواند توسط سندرم ایمپوستر مانع شود. افرادی که از این سندرم رنج می برند، مستعد احساس بی کفایتی و اعتماد به نفس پایین هستند، بنابراین تمایل دارند از موقعیت هایی که در آن خطر طرد شدن در صورت بی توجهی خود را کم کنند، اجتناب کنند.

بنابراین، افراد مبتلا به سندرم ایمپوستر ممکن است مستعد خود خرابکاری باشند، روابط را از بین ببرند و ایجاد روابط واقعی را دشوار کنند. در نتیجه، انرژی احساسی ممکن است به دلیل مرزهای ضعیف بین کار و زندگی شخصی که برای برآوردن نیازهای خانواده و روابط مورد نیاز است، تحلیل رفته و در نتیجه روابط موجود آنها را تحت فشار قرار دهد.

چگونه بر سندرم ایمپوستر غلبه کنیم؟

آگاه تر شوید

بدبینی مزمن یکی از نشانگرهای سندرم ایمپوستر است، بنابراین آگاهی از آن اولین قدم برای غلبه بر آن است. انجام یک تلاش آگاهانه و آگاهانه برای مشاهده عینی جهت افکار خود و نحوه رشد آنها به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه با آنها برخورد کنید. این تمرین می تواند به شما کمک کند آن را راحت تر پیدا کنید باورهای محدود کننده را شناسایی کنید که به احساس بی کفایتی و ناامنی شما کمک می کند.

روی واقعیت تمرکز کنید

سعی کنید احساسات خود را نادیده بگیرید و فقط روی شواهد شایستگی خود تمرکز کنید. اطلاعات جمع آوری کنید و هر زاویه ای را که می تواند موقعیت شما را تقویت یا تضعیف کند در نظر بگیرید.

جدا کردن احساسات خود از واقعیت ها و نگاه کردن به داده های مربوطه و واقعی به شما کمک می کند تا باورهای خود را دوباره ارزیابی کنید. اکنون، بدون شک ممکن است نمونه هایی از گذشته شما وجود داشته باشد که ثابت کند گاهی اوقات شکست می خورید، اما این نباید مانع از تلاش شما شود.

Outlook خود را تغییر دهید

تغییر چگونه در مورد شکست ها فکر می کنید و شکست ها می توانند برای ذهن شما معجزه کنند. با اتخاذ این روش، می توانید از تجربیات خود برای ایجاد استراتژی های جدید برای رشد، تسلط و تداوم استفاده کنید. این با کم اهمیت جلوه دادن دستاوردهای شما همراه است. در عوض، سعی کنید آنها را بشناسید و از آنها برای آنچه هستند لذت ببرید.

دستاوردهای خود را، مهم نیست که چقدر کوچک هستند، تصدیق کنید. حقیقت این است که موفقیت مستمر نتیجه مستقیم دانش، توانایی و آمادگی شماست. انتخاب کنید تا از این بردها لذت ببرید!

پیگیری پیشرفت شما بوده است نشان داده شده است که انگیزه را افزایش می دهد و عزت نفس تغییر دیدگاه خود در مورد اینکه چه کسی هستید و چه کارهایی انجام داده اید، می تواند به شما در غلبه بر سندروم فریبنده در طول زمان کمک کند.

معیار خودت باش

وقتی خودتان را با دیگران مقایسه می‌کنید، به راحتی می‌توانید روی چیزهایی که کمبود دارید، مانند شغل بهتر یا ماشین زیباتر فکر کنید، که می‌تواند به احساس بی‌کفایتی کمک کند. اما حقیقت این است که شما قادر به انجام چیزی هستید و دلیلی که به اینجا رسیده اید، خود شما هستید. به جای اینکه دائماً خود را با دیگران مقایسه کنید، سعی کنید به آنها به عنوان منبع انگیزه یا الهام نگاه کنید. این نه تنها به شما کمک می کند تا نسبت به خودتان اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، بلکه شما را مجبور می کند به دنبال نقاط قوت پنهان در درون خود بگردید.

نتیجه

تو تنها نیستی؛ اکثر مردم باید روبرو شوند سطحی از پرسشگری درونی در مورد توانایی های خود قبل از شروع چالش جدید. و در حالی که آمار دقیق برای کسانی که با سندرم ایمپوستر دست و پنجه نرم می کنند بحث برانگیز است، شک به خود یک وضعیت شناخته شده انسانی است. هرگز فراموش نکنید که به خودتان فرصتی بدهید تا ثابت کنید برای هر کاری که در نظر دارید شایسته و توانایی هستید. مایل باشید از اشتباهات خود درس بگیرید و موفقیت های خود را در آغوش بگیرید.

نالا دیویس یک توسعه دهنده نرم افزار و نویسنده فناوری است. قبل از اینکه کار خود را به طور تمام وقت به نوشتن فنی اختصاص دهد، موفق شد – در میان چیزهای جالب دیگر – به عنوان برنامه نویس اصلی برای یک سازمان برندسازی با تجربه از Inc. 5000، که مشتریان آن شامل سامسونگ، تایم وارنر، نتفلیکس و سونی هستند


کتاب را از
ارین فالکونر!

ارین به زنان بیش از حد برنامه ریزی شده نشان می دهد که چگونه کارهای کمتری انجام دهند تا بتوانند بیشتر به دست آورند. کتاب‌های بهره‌وری سنتی – نوشته‌شده توسط مردان – به سختی به پیچیدگی فشارهای فرهنگی که زنان در مواجهه با فهرست کارهایی که باید انجام دهند احساس می‌کنند، می‌پردازند. چگونه به مزخرفات پایان دهیم به شما می آموزد که چگونه روی سه حوزه زندگی خود که می خواهید در آنها برتری داشته باشید تمرکز کنید، و سپس به شما نشان می دهد که چگونه از بارگذاری خارج کنید، برون سپاری کنید یا فقط به بقیه اهمیت ندهید.



Source link