You are currently viewing چگونه به طور طبیعی از شر حشرات کدو خلاص شویم

چگونه به طور طبیعی از شر حشرات کدو خلاص شویم


به طور طبیعی، کنترل حشرات کدو تنبل می تواند یکی از بزرگترین چالش ها برای باغداران باشد. در این پست وبلاگ به شما آموزش می دهم که چگونه ساس را به طور طبیعی و بدون مواد شیمیایی از بین ببرید.

چگونه به طور طبیعی از شر اشکال خلاص شویم

حشرات کدو تنبل یکی از دشمنان شخصی من در باغ هستند. با کمال تعجب، به نظر من این آفات از بدترین و سخت ترین برخوردها در باغ به عنوان یک باغبان طبیعی هستند. در طول سال ها، همانطور که من بسیار تماشا کرده ام کدو تنبلکدو حلوایی، هابارد و سایر کدوها توسط این آفات از بین می روند، من چند ترفند کلیدی را یاد گرفتم که واقعاً در کنترل آنها تفاوت ایجاد می کند.

کدو حلوایی معمولاً آفات مختلفی دارد از جمله شته ها. اگر فکر می کنید چگونه با آنها برخورد کنید، می توانید در مورد آن بخوانید کنترل طبیعی شته ها در گیاهان کدو حلوایی شما در اینجا.

چگونه به طور طبیعی از شر اشکال خلاص شویم

کدو سبز چیست؟

حشرات کدو تنبل گاهی اوقات آفت رایج کدو، کدو و سایر خیارها مانند کدو سبز و خیار هستند. آنها حشرات بزرگ و قهوه ای با نوارهای نارنجی روی شکم خود هستند و در صورت مزاحمت، ردیفی بد را رها می کنند. منبع غذایی اصلی حشرات کدو تنبل شیره گیاهی است که می تواند باعث پژمردگی، زردی و حتی مرگ شود. آنها بوی CO2 را می دهند و به طور طبیعی جذب گیاهان در حال رشد می شوند. آنها نه تنها از طریق تغذیه برای گیاهان مخرب هستند، بلکه می توانند ناقل بیماری باشند.

حشرات پرواز می کنند و تخم های آنها تقریباً غیر ممکن است خرد شوند، بنابراین مقاومت زیادی در برابر آنها دارند. حشرات کدو حلوایی به دلیل نظم بدی که هنگام لمس کردن از خود عبور می دهند، بیشتر به عنوان حشرات بدبو شناخته می شوند.

چگونه به طور طبیعی از شر اشکال خلاص شویم

چرخه زندگی حشرات در کدو حلوایی

حشرات اسکواش چرخه زندگی خود را در حدود 6-8 هفته کامل می کنند. در اقلیم شمالی تنها یک نسل در سال وجود دارد. در آب و هوای گرمتر ممکن است دو یا سه نسل در سال وجود داشته باشد. زیرا می توانند در مناطق سرپناه مانند زیر برگ ها، آوارها یا ساختمان ها زمستان گذرانی کنند. در بهار آنها بیرون می آیند و شروع به تخم گذاری می کنند. تخم ها به پوره هایی تبدیل می شوند که پنج مرحله قبل از بزرگسالی را طی می کنند. بزرگسالان می توانند چندین ماه زندگی کنند و در طول تابستان تولید مثل کنند.

در اینجا تمام مراحل چرخه زندگی کدو تنبل آمده است:

  • تخم مرغ: تخم ها به صورت خوشه ای در قسمت زیرین برگ ها گذاشته می شوند. آنها حدود 1/16 اینچ طول و به رنگ قرمز مایل به قهوه ای هستند. بعد از حدود ده روز از تخم بیرون می آیند.
  • پوره 1: اولین مرحله یک پوره خزنده نامیده می شود. طول آن حدود 1/16 اینچ و به رنگ سبز کم رنگ است. بال ندارد و بدنش از پودر سفید پوشیده شده است.
  • پوره 2: مرحله دوم پوره را سن دوم می نامند. طول آن حدود 1/8 اینچ و به رنگ قهوه ای مایل به سبز است. هنوز بال ندارد و بدنش پوشیده از پودر سفید است.
  • پوره 3: مرحله سوم پوره را سن سوم می نامند. طول آن حدود 1/4 اینچ و به رنگ خاکستری مایل به قهوه ای است. دارای پدهای بال کوچک است و بدنش دیگر پوشیده از پودر سفید نیست.
  • بزرگسالان: حشره کدو تنبل بالغ حدود 1/2 اینچ طول و به رنگ قهوه ای تیره یا سیاه است. روی شکمش نوارهای نارنجی رنگ دارد و بال هایش کاملاً رشد یافته است.

درک کل چرخه زندگی و مراحل یک کدو تنبل می تواند به ما کمک کند که بدانیم چگونه و در چه زمانی با آنها برخورد کنیم. از آنجایی که بزرگسالان بدن سفت‌تری دارند، کشتن آنها از پوره‌ها دشوارتر است.

چگونه به طور طبیعی از شر اشکال خلاص شویم

نحوه تشخیص اشکالات موجود در کدو

هر یک از مراحل مختلف کدو تنبل دارای عوامل شناسایی است که می تواند به ما کمک کند تا بیشتر توجه کنیم و کدو را زودتر در چرخه زندگی خود پیدا کنیم. به این ترتیب ما می‌توانیم آنها را تحت کنترل نگه داریم تا گیاهان ما بتوانند قبل از اینکه کدو حلوایی به دست بگیرد، تولید کنند و سالم باشند.

در اینجا مراحل مختلف و نحوه شناسایی واضح آنها آورده شده است:

  • تخم مرغ:
    • تخم حشرات حدود 1/16 اینچ طول و به رنگ قرمز مایل به قهوه ای است.
    • آنها معمولاً به صورت خوشه ای در قسمت زیرین برگ ها قرار می گیرند.
    • تخم ها اغلب در نزدیکی رگبرگ ها یافت می شوند.
  • پوره
    • پوره های کدو تنبل پنج مرحله رشد را طی می کنند.
    • اولین مرحله یک پوره خزنده نامیده می شود. طول آن حدود 1/16 اینچ و به رنگ سبز کم رنگ است.
    • پوره ها بال ندارند و بدن آنها از پودر سفید پوشیده شده است.
    • با بالغ شدن پوره ها، رنگ آنها تیره تر می شود و بدن آنها پودر سفید را از دست می دهد.
  • بالغ
    • حشرات کدو تنبل بالغ حدود 1/2 اینچ طول و به رنگ قهوه ای تیره یا سیاه هستند.
    • آنها نوارهای نارنجی روی شکم خود دارند.
    • بزرگسالان دارای بال های کامل هستند و می توانند پرواز کنند.

شناسایی این مراحل مختلف برای انتخاب روش کنترل اشکال طبیعی کدو حلوایی ضروری است.

چگونه به طور طبیعی از شر اشکال خلاص شویم

شناسایی خسارت

گاهی اوقات علامتی مبنی بر اینکه چیزی اشتباه است به این معنی است که ممکن است برای گیاهان خود خیلی دیر شده باشیم. آسیب معمولاً نشانه این است که گیاه کدو حلوایی ما ممکن است با مشکل جدی مواجه شود. حتی یک گیاه سالم نیز نمی تواند در برابر نابودی کدو تنبل مقاومت کند. این حشرات سمی را به گیاه تزریق می کنند تا بتوانند شیره ساقه و برگ را از طریق دهان خود بمکند، این آسیب می تواند از طریق علائم زیر آشکار شود:

  • لکه های زرد روی برگ ها که در نهایت قهوه ای می شوند
  • برگها حتی با مصرف مواد مغذی و آبیاری کافی پژمرده می شوند
  • برگ هایی که خشک می شوند و سیاه و پوسته می شوند.
  • ساقه های گیاهی که زرد می شوند یا در حال مبارزه هستند
  • گیاهان کوچکتر می میرند و خاکستری سیاه و شکننده می شوند

نشانه آسیب کدو ناامید کننده است، اما اگر بتوانید به سرعت کدو را قبل از خراب شدن آن جدا کنید و سپس از شر هر قسمت گیاهی که مشکل دارد خلاص شوید، معمولاً می توانید گیاه را بدون مشکل بازیابی کنید، اما باید کمی از باغبان تلاش کنید. .

چگونه به طور طبیعی از شر اشکال خلاص شویم

چگونه به طور طبیعی از شر اشکال خلاص شویم

برای خلاص شدن از شر ساس ها به طور طبیعی، باید از روش های زیر استفاده کنید تا آنها را تحت کنترل داشته باشید. نکته کلیدی این است که به گیاهان کدو حلوایی خود در اوایل زندگی خود در باغ خود توجه زیادی داشته باشید. اگر دقت کنید، معمولاً می توانید آسیب احتمالی گیاه را جبران کنید.

  • آنها را زودتر پیدا کنید: تشخیص زودهنگام خطاها و توجه بیشترین تاثیر را خواهد داشت. آنها معمولا در عرض 2-3 هفته پس از کاشت کدو تنبل ظاهر می شوند.
  • پوشش خط: اگرچه گیاهان کدو برای رشد و پرورش میوه نیاز به گرده افشانی دارند، اما می توانید این کار را با دست انجام دهید. اگر واقعاً مشکل اشکال اسکواش دارید، آن را قرار دهید پوشش خط روی بوته های کدو حلوایی شما کمک بزرگی می کند تا از همان ابتدا برگ نشوند.
  • انتخاب دستی: این موثرترین راه برای خلاص شدن از شر حشرات کدو تنبل است. با برداشتن آنها با دست، می توانید آنها را در آب گرم صابون فرو ببرید و غرق کنید. این کار باید تقریباً یک روز در میان در طول تابستان انجام شود تا جمعیت آنها کم شود. انتخاب می کنم استفاده کنم ضرابخانه کاستیلی برونر صابون
  • حذف تخم مرغ: می توانید به راحتی تخم ها را زیر برگ های کدو حلوایی پیدا کنید. وقتی آنها را پیدا کردید، آنها را با برداشتن یک تکه نوار، دور دست خود بپیچید و آنها را جدا کنید. برای دفع در سطل زباله قرار دهید.
  • کاشت ارثی: گاهی اوقات ما گیاهان کدو را از دست می دهیم. این بدان معنی است که بسیاری از آنها را می توان مستقیماً از بذر پیوند زده و دوباره رشد داد. کدو سبز و به طور کلی کدو تابستانی را می توان چندین بار در ماه های تابستان بذرپاشی کرد.

این روش‌هایی هستند که من سال‌ها استفاده می‌کنم و جواب می‌دهند. من نمی توانم آنها را به اندازه کافی برای حفظ جمعیت کم و محصولات کدو تنبل سالم در یک باغ طبیعی توصیه کنم.

چگونه به طور طبیعی از شر اشکال خلاص شویم

استفاده از حشره کش ها

حشره کش ها واقعا در برابر حشرات کدو تنبل کار نمی کنند. این به این دلیل است که حشرات کدو تنبل در واقع در برابر حشره کش ها مقاومت کرده اند. اسپری‌ها معمولاً فقط بالغین را کنترل می‌کنند، نه پوره‌ها یا تخم‌ها. با سرعت تکثیر حشرات کدو تنبل، این می تواند بسیار کم باشد و در عین حال آسیب بیشتری به محیط زیست و سایر حشرات مفید در باغ شما وارد کند.

چگونه به طور طبیعی از شر اشکال خلاص شویم

چگونه از حشرات کدو حلوایی جلوگیری کنیم

  • محصولات تناوب: نگهداری نکردن کدو حلوایی در یک منطقه در هر سال به دور نگه داشتن حشرات کدو کمک می کند یا آنها را از تصرف آنها باز می دارد.
  • نظافت پاییزی: یکی از بهترین راه ها برای دور نگه داشتن کدو سبز این است که مطمئن شوید که بزرگسالان راهی برای زمستان گذرانی پیدا نمی کنند. انگورها را کمپوست نکنید. در عوض، من پیشنهاد می کنم آنها را در یک آتش سوزی در پایان فصل بسوزانید. با تمیز نکردن انگورهای قدیمی و دور ریختن آنها در گرمای زیاد، جمعیت حشرات کدو را افزایش خواهید داد. این بهترین عامل بازدارنده شماست!
  • کاشت همراه: شما می توانید گیاهانی مانند گل همیشه بهار، گربه سانان، نستعلیق، سیر، پیازچه، رازیانه، برنزه، لوبیا و آفتابگردان پرورش دهید. همه این گیاهان می توانند به محافظت و حمایت از سلامت کدو تنبل شما کمک کنند. برخی در واقع کدو سبز را به طور کامل منع می کنند یا به دام می اندازند!

چگونه به طور طبیعی از شر اشکال خلاص شویم

حشرات کدو تنبل بسیاری از باغبان‌های خانگی را آزار می‌دهند، اما اگر توجه کنید، در واقع می‌توانید جمعیت آن‌ها را کم نگه دارید و به راحتی مدیریت کنید، بنابراین امسال چند محصول کدو تنبل بسیار موفق خواهید داشت! طبیعتاً مقابله با حشرات کدو تنبل نه تنها برای سلامتی شما و باغچه شما بهترین راه است، بلکه به این دلیل است که حشره کش ها بر حشرات کدو تنبل تأثیر نمی گذارند.

اگر این پست برای شما مفید بود، ممکن است بخواهید پست های زیر را نیز بررسی کنید:



Source link