You are currently viewing چگونه کاشی های سرامیکی کف دهه 1970 را رنگ کردم تا شبیه تخته سنگ شوند

چگونه کاشی های سرامیکی کف دهه 1970 را رنگ کردم تا شبیه تخته سنگ شوند


بیش از دو سال است که می‌خواهم کاشی‌های سرامیکی اصلی را که در ورودی و راهروی ما (از گاراژ تا آشپزخانه) قرار دارد، رنگ کنم. برخورد کردم این تصویر در پینترست مدت کوتاهی پس از نقل مکان و فهمیدیم که با رنگ و لاک گچ به دست آمده است. من فکر کردم که ممکن است برای کاشی ما کار کند و آن را برای مرجع بعدی سنجاق کردم. خب بالاخره انجامش دادم!

اول، چشمانتان را به خوبی های دهه ۷۰ قرمز-قهوه ای که با آن شروع کردم، بچشید…

در حالی که من واقعاً به پایان کاشی (خیلی راه راه و غیر طبیعی) اهمیت نمی دادم، از قرار دادن و الگوی استخوان ماهی خوشم آمد. کاشی‌های ارتجاعی در ورودی و راهرو معنا پیدا می‌کنند، اما روکش قرمز-قهوه‌ای عمومی بود و خطوط دوغاب روزهای بهتری را دیده بودند. من فکر می کنم خطوط دوغاب در ابتدا خاکستری روشن بودند اما با گذشت زمان با خاک تیره شده اند. (خطوط دوغاب روشن تر را در نزدیکی پله ها می بینید؟) همچنین نقاط تیره کوچک و تصادفی روی کاشی وجود داشت که از بین نمی رفتند. چیزی از گاراژ یا راهرو ردیابی شده است؟

به‌جای اینکه همه چیز را پاره کنم و کاشی‌های جدید بگذارم، به چند دلیل می‌خواستم کاشی‌های موجود را رنگ‌آمیزی کنم: برای جلوگیری از اتلاف غیر ضروری، کاهش هزینه‌ها و حفظ کمی از حال و هوای دهه ۷۰. با رنگ آمیزی کاشی و دوغاب، قصد من این بود که ظاهری طبیعی به کاشی بدهم و نقش را برجسته تر کنم. من واقعاً می خواستم این احساس را داشته باشم می توانست باشد اصلی برای خانه چیزی شبیه به این…

بعد از تحقیقات زیاد در فضای مجازی به این موضوع برخوردم این وب سایت به همه چیز رنگ گچ اختصاص داده شده است. من چندین نمونه از استفاده صاحبان خانه را پیدا کردم رنگ گچی آنی اسلون در گرافیت (روی کاشی) + رنگ گچی Annie Sloan در کتانی فرانسوی (از دوغاب) + لاک ناخن Annie Sloan با روکش مات (به عنوان یک مهر و موم) برای دستیابی به نتایج شگفت آور واقعی مانند دال. من قبلا از رنگ گچی استفاده نکرده بودم، اما امیدوار کننده به نظر می رسید. هیچ پرایمر یا سنباده ای مورد نیاز نیست و اگر به درستی آب بندی شود، بسیار بادوام است. زمانی که متن ریز را خواندم که به معنای واقعی کلمه «8 تا 21 روز صبر کنید قبل از میزبانی یک مهمانی اتاقی»، می‌دانستم که این پروژه قرنطینه عالی است. برای پوشاندن تقریباً 130 فوت مربع کفپوش با یک لایه دوغاب، دو لایه رنگ کاشی و دو لایه لاک، 1 لیتر رنگ گچی گرافیتی، یک ظرف نمونه 120 میلی لیتری رنگ گچی کتان و یک ظرف 750 میلی لیتری سفارش دادم. از لاک رنگ گچی در حصیر شفاف. با حمل و نقل کل 106 دلار بود.

FYI: لوازم رنگ با دستورالعمل های بسیار دقیق ارائه می شود. قبل از شروع پروژه خود باید آنها را بخوانید. نکات بسیار مفید!

برای شروع، کاشی را کاملاً جاروبرقی زدم و تمیز کردم. دستورالعمل ها نشان می دهد که با Fabuloso تمیز کنید، اما من چیزی در دست نداشتم، بنابراین از انتخابم استفاده کردم: سرکه سفید مقطر + پاک کننده چند سطحی معطر خانم ریحان. مایر + مخلوط آب آثار بزرگ! سپس با استفاده از یک قلموی هنری کوچک از لوازم کاردستی ما، خطوط دوغاب را با رنگ گچ کتان رنگ کردم. خیلی دقیق نبودم چون قرار بود از رنگ تیره تری روی کاشی استفاده کنم. هر چند برای همیشه طول کشید. خوب، شاید نه برای همیشه، اما حدود 12 ساعت روی دست و زانو. پشتم از من متنفر بود

من اجازه دادم دوغاب یک شبه ببندد (در عرض 1-2 ساعت با لمس خشک شود) و حتی با راه رفتن گربه ها، کاملاً محافظت نشده بود … احتمالاً به این دلیل که کمی در بین کاشی ها فرو رفت.

صبح روز بعد مجبور شدم دوباره جارو برقی بزنم (در طول این پروژه جاروبرقی و SOFT BRUSH ATTACHMENT را در این نزدیکی نگه داشتم تا موهای سرگردان و گرد و غبار را در صورت نیاز بدون علامت زدن رنگ گچی بگیرم)، سپس با استفاده از رنگ گچی گرافیتی روی کاشی شروع کردم. من سعی کردم از یک فوم غلتک 4 اینچی استفاده کنم اما متأسفانه خیلی پهن بود و به خطوط دوغاب تازه رنگ شده من برخورد کرد:( در نهایت از یک برس فوم 1 اینچی روی کاشی استفاده کردم زیرا این همان چیزی بود که در دست داشتم. فکر می کنم نصف آن را پشت سر گذاشتم. دوجین نفر از آنها قبل از اینکه کل پروژه تمام شود. به طرز آزاردهنده ای کند بود، اما پوشش خوبی داشت و کنترل عالی داشت. در یک نقطه به استیو گفتم: “فقط باید با این موضوع کنار بیایم که خیلی طول می کشد. یک کت روی کاشی 14 ساعت طول کشید. (و دو کت طول کشید.) پشتم دوباره از من متنفر شد. آخر هفته من بود.

در طول هفته برای کار در داروخانه برگشتم، بنابراین حوله‌های قدیمی و ملحفه‌های تخت را گذاشتم تا از اولین لایه رنگ گچی تا حدودی محافظت کنم. (رنگ گچی تا زمانی که مهر و موم نشود واقعاً محافظت نمی شود.) وقتی آخر هفته بعد حوله ها و ملحفه ها را بیرون آوردم، چند لک وجود داشت (مشابه آنچه روی تخته گچی می بینید)، اما هیچ تراشه ای وجود نداشت. من به طرز خوشایندی شگفت زده شدم. تا این لحظه، من به طور خاصی مراقب زمین نبودم. بچه‌ها و گربه‌ها به مدت یک هفته با پای برهنه روی آن راه می‌رفتند و فقط با یک لایه دوغاب و رنگ کاشی روی آن راه می‌رفتند. ولی! (این مهم است.) قبل از اینکه روی لایه دوم رنگ کاشی را برس بکشم، گربه‌ها را در طبقه بالا با جعبه‌های بستر و کاسه‌های غذا/آب قرنطینه کردم و آنها را با یک برس نرم کاملاً جاروبرقی کشیدم. من خانواده ام را هم تهدید کردم که از پیشرفت من دوری کنند در حالی که کت دوم را می زنم. زیرا…خیلی مهم نیست که پوشش اول شما چگونه به نظر می رسد، اما محصول نهایی کاملاً به ظاهر لایه دوم رنگ کاشی بستگی دارد! یک خراش در لایه دوم باقی می ماند مگر اینکه قبل از آب بندی آن را برطرف کنید، که، به من اعتماد کنید، نمی خواهید این کار را انجام دهید.

14 ساعت دیگر طول کشید تا لایه دوم رنگ کاشی و یک شب دیگر پخت. (گربه ها در طبقه بالا خوابیدند.) با نگاه کردن به پولیش، ظرف باز نشده لاک مات را نیز یک شبه زیر و رو کردم. دستورالعمل‌ها توصیه می‌کنند که این کار را انجام دهید تا از نشستن مواد صاف‌کننده یا «مات‌کننده» در کف قوطی جلوگیری شود. ولی! لهستانی را تکان ندهید. عکس های بالا زمین را با دو لایه رنگ کاشی نشان می دهند درست قبل از اینکه شروع به آب بندی آن با لاک مات کنم.

یک بار دیگر، کاشی را با یک ضمیمه برس نرم با دقت جاروبرقی کشیدم. (حتی چرخاندن چرخ خلاء نیز روی لایه دوم آثاری باقی می گذارد!) من کاملاً هنوز به آرامی لاک را به مدت 10-15 دقیقه هم بزنید. شما نمی خواهید حباب هایی در پولیش ایجاد شود! مناطق پر رفت و آمد برای حداکثر دوام نیاز به دو لایه لاک دارند. توصیه می شود لایه اول لاک را کمی با 10 درصد آب رقیق کنید. من 350 میلی لیتر پولیش را در یک ظرف رنگ کوچک ریختم و 35 میلی لیتر آب لوله کشی اضافه کردم، سپس خوب مخلوط کردم. من از یک برس رنگ چند منظوره 4 اینچی برای زدن لاک روی کاشی ها و خطوط دوغاب استفاده کردم. دستورالعمل ها در مورد “بیش از حد” لاک احتیاط می کنند، بنابراین من سعی کردم به سرعت با حرکات قلم مو طولانی کار کنم، اما عقب نشینی نکردن کمی دشوار بود زیرا می خواستم مطمئن شوم که خطوط دوغاب را کاملاً زده ام. لاک خیلی سریعتر از رنگ گچی رفت زیرا همه چیز را مسواک می زدم – درزها و کاشی ها. استفاده از اولین لایه پولیش شاید 2 ساعت طول بکشد. من اجازه دادم به مدت 2 ساعت خشک شود و سپس دومین لایه استحکام کامل (بدون نازک شدن) را اعمال کردم.

اینجا بعد از لایه دوم پولیش است. لایه دوم پولیش حتی سریعتر از لایه اول ادامه یافت زیرا کاشی در واقع از قبل مهر و موم شده بود و مقدار زیادی از پولیش را جذب نمی کرد. اینجاست که من واقعاً می توانم تفاوت ایجاد کنم! قبل از هر لاکی، کاشی شبیه تخته سیاه بود. مهر و موم واقعاً مانند یک سنگ صاف بود. من اجازه دادم هر دو لایه درزگیر یک شبه خوب شوند. (گربه‌ها دوباره در طبقه بالا خوابیدند. فکر می‌کنم استیو در اواخر وقت با پیشنهاد چسباندن قرنیزها درست قبل از استفاده از لاک، احساس بدی نسبت به من پیدا کرد… بعد از اینکه همه چیز را رنگ کردم. احتمالاً لازم نیست، اما قدردانی کردم.)

نکته جانبی: دستورالعمل ها توصیه می کنند که از یک لاک براق (در مقابل مات) استفاده کنید اولین روی یک رنگ گچی تیره بمالید تا از تیرگی جلوگیری شود، اما همانطور که می خواستم ظاهری شبیه تخته سنگ داشته باشم (و تخته سنگ به طور طبیعی کدر/رگه دار است) دو لایه پولیش مات و بدون براقی استفاده کردم.

و این همان چیزی بود که صبح روز بعد به نظر می رسید! من در واقع عاشق ابری و رگه های ظریف هستم. من فکر می کنم که به کاشی ظاهر نرم تر و طبیعی تری می دهد، که دقیقا همان چیزی است که من به آن امیدوار بودم. و الگوی شاه ماهی قطعا بیشتر به چشم می آید!

آن روز صبح گربه ها را رها کردم، اما تا سه روز دیگر فرش یا مبلمان را عوض نکردم.

اکنون کمی بیش از یک هفته است که با کف تازه رنگ شده زندگی می کنیم و از اینکه چقدر خوب شده است شگفت زده هستم! ما چند روز با جوراب روی آن راه رفتیم، اما اکنون با کفش به در ورودی/خروجی می‌رویم و عالی است! گربه های ما چنگال ندارند. چند بار جارو برقی زدم (بدون اینکه برس زمین بچرخد) و آثار کثیف را با یک پارچه نرم مرطوب پاک کردم. من اثاثیه سنگین روی آن نکشیده ام. من هیچ علامت / خراش جدیدی به غیر از آنچه که قبلاً قبل از مهر و موم شدن کاشی وجود داشت، مشاهده نکردم. پوشش ابری کاملا بخشنده است. من انتظار دارم که مدت طولانی دوام داشته باشد، به خصوص که حتی تا 14 تا 21 روز پس از استفاده به طور کامل بهبود نمی یابد. در واقع، لاک مات برای استفاده در فضای باز نیز تایید شده است! محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را فراهم می کند، بنابراین کف ما مجبور نیست به مرور زمان از نور خورشید که از درب ورودی عبور می کند، محو شود. نکته دیگری که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که من متوجه بویی از رنگ یا لاک گچ نشدم – نه الان و نه زمانی که داشتم نقاشی می‌کردم. هیچ یک. VOC بسیار کم برای پیروزی!

ارزشش را داشت؟ بله، من کاملاً آن را دوباره انجام خواهم داد … فقط در یک ماه آینده یا بیشتر هها!

اگر این پروژه را در خانه خود در نظر می گیرید، من چند پیشنهاد دارم:

*دستورالعملها را بخوان. پروژه سختی نبود – فقط آزاردهنده. میانبری وجود ندارد. اگر دستورالعمل ها را دنبال کنید، اشتباه نخواهید کرد.

*می شود زیاد در یک منطقه کوچکتر زمان کمتری می گیرد.

* اهداف پیشرفت روزانه را تعیین کنید. با تمام مراحل و زمان پخت مورد نیاز، نمی توان آن را در یک بعد از ظهر انجام داد. (ممکن است از PTO – مرخصی با حقوق – در شغل واقعی خود استفاده کرده باشم تا یک روز روی زمین کار کنم.)

*گرمایش مرکزی/هوا را خاموش کنید تا از میزان گرد و غبار/موی که در اطراف پرواز می کنند، بکاهید.

*اگر فضای شما یک منطقه پرکاربرد است، لطفاً مقدمات انحراف موقت را فراهم کنید. برای حرکات شدید نینجا آماده باشید!

* حوله ای را زیر زانو/باسن خود در حین کار تا کنید. کاشی جامد است!

* از پنجه های حیوان خانگی از لایه دوم رنگ تا لایه نهایی پولیش محافظت کنید.

* استراحت های کوتاه اما مکرر داشته باشید.

*ارزش.



Source link