You are currently viewing چگونه گروه‌هایی از پرندگان نام‌های خود را به دست آوردند، با تصاویر قدیمی شگفت‌انگیز توسط برایان وایلدسمیت – The Marginalian

چگونه گروه‌هایی از پرندگان نام‌های خود را به دست آوردند، با تصاویر قدیمی شگفت‌انگیز توسط برایان وایلدسمیت – The Marginalian


زبان ابزاری با دقت و ظرافت فوق‌العاده است – بهترین ابزار ما برای اینکه به یکدیگر بگوییم دنیا چیست و ما چیست، برای برقراری ارتباط آبی با آبی و شگفتی زنده بودن. اما این همچنین چیزی از انعطاف پذیری و خلاقیت فوق العاده است – یادآوری واضح این که نحوه نامگذاری ما چیزهایی را که می بینیم تغییر می دهد و بیننده را تغییر می دهد. (البته به همین دلیل است که ما شعر داریم.) همینطور است زادگاه تخیل و تا ابد بازیچه او: لذت بی‌هیجانی خود را به یاد می‌آورم زمانی که یک دوست طبیعت‌گرا برای اولین بار اصطلاحات مختلفی را برای گروه‌های پرندگان به من معرفی کرد، از «فریب لارک‌ها» تا «ترحم لارک‌ها»، و آیا ایده‌ای جذاب‌تر از «طاووس» وجود دارد. شهادت’؟

برخی از این اسم‌های جمعی، که اغلب اصطلاحات شرکتی نامیده می‌شوند، بر اساس ویژگی‌های قابل مشاهده گونه‌ها هستند – “سقوط خرچنگ” به رقص هوایی گیج‌کننده پرندگان خواستگار اشاره دارد، “نگهبان بلبل” ​​به هوشیاری شبانه ادای احترام می‌کند. موزیکال ترین پرنده روی زمین، و “گله غازها” تماس های مهاجرتی آنها را به انوماتوپوی خوشمزه تبدیل می کند. برخی از افسانه‌ها و باورهای عامیانه درباره پرندگان به قرن‌ها قبل از زمانی که شیطان در ذهن انسان واقعی‌تر از گرانش بود، سرچشمه می‌گیرد، مادر کپلر ممکن است چنین بوده باشد. برای جادوگری تلاش کردو خرافات ابزار اصلی برای معنا بخشیدن به علیت است – یک اصل سازماندهی برای زندگی که در زبان منعکس شده است: “کلاغ کشی” به خرافات مختلف در مورد زاغ ها به عنوان پیام آوران مرگ اشاره دارد که تصور می شود قادر به کشتن نوع خود در مجازات هستند. تجاوز؛ “پارلمان جغدها” بر اساس اساطیر یونان باستان است که در آن یک جغد آتنا – الهه خرد و خرد، نماینده آزادی و دموکراسی در سراسر جهان غرب را همراهی می کند.

بسیاری از این اصطلاحات شرکتی از یکی از اولین کتاب‌هایی که پس از اختراع چاپخانه گوتنبرگ به زبان انگلیسی چاپ شد نشات می‌گیرد: بوکه سنت آلبانز [Book of Saint Albans]همچنین به عنوان شناخته شده است کتاب هاوکینگ، شکار و تفنگ. به طور ناشناس در سال 1486 منتشر شد، و به عنوان اثر یک “نجیب زاده با موقوفات عالی” مورد استقبال قرار گرفت – تا اینکه مشخص شد نویسنده زنی به نام جولیانا بارنز است.

پسندیدن سور جوانا دو قرن بعد، جولیانا دچار یک حمله قلبی بزرگ شد که نامش فاش نشد که باعث شد او به صومعه ای که در آن غرق در یادگیری بود، عقب نشینی کند – صومعه ها اغلب تنها راه دسترسی زنان به کتاب در دوره ای بود که آموزش رسمی کاملاً به روی آنها بسته بود. او نیز مانند مونتین به یک روزنامه نگار پرکار تبدیل شد. او که خود را به عنوان یک نویسنده در این صفحات خصوصی به کمال رساند، شروع به نوشتن برای عموم کرد – اقدامی با شجاعت و اعتماد به نفس بسیار برای یک زن قرن پانزدهمی در آغاز، و با توجه به اینکه او تصمیم گرفت برای مردان بنویسد: شکار. ، ماهیگیری ، شاهین.

در وسط کتاب او فهرستی طولانی از شرایط شرکت تحت عنوان “شرکت بیستیز و فاولیز” وجود دارد. از طریق گیج کننده انگلیسی قدیمی، از طریق حرامزاده با حروف سیاه، که به سختی برای چشمان مدرن قابل خوانا است، “گریه خرچنگ” جذاب است (بزرگ کردن لارکیس)، “زمزمه سارها” (زمزمه نگاه ها)، “ساعت بلبل” ​​(Wache of Nightingalis)، “حواصیل حواصیل” (Segue از حواصیل ها)، “گله غازها” (یک گله غاز) و ” نامهربانی زاغ ها ” (unkyndenes از Ravenes)، همه هنوز در حال استفاده هستند.

نیم هزاره پس از مرگ جولیانا بارنز، راهبه ای ناشناس در یک صومعه انگلیسی در سیاره ای بدون ساعت، حساب و دموکراسی که خود را مرکز جهان می دانست، هنرمند انگلیسی و تصویرگر کتاب کودکان برایان وایلدسمیت (22 ژانویه 1930) – 31 آگوست 2016 ) زیباترین این تنظیمات شرکت را در جواهر 1967 زنده می کند. پرندگان اثر برایان وایلدسمیت (کتابخانه عمومی).

همه این اصطلاحات در فضا و زمان یکسان باقی نمانده اند – دوره های مختلف و مناطق مختلف واژگان عجیب و شگفت انگیز خود را برای گروه های مشابه پرندگان ارائه کرده اند. «هرون بلید» جولیانا بارنز جای خود را به محبوب‌تر «محاصره هرون» امروزی داد و تمرکز را از سایه‌های آرام این پرندگان باشکوه که از لبه دریاچه مانند علف‌های بلند بلند می‌شوند به آوازهای بی‌ظرافت و نسبتاً بی‌رحمانه‌ای که در پرواز انجام می‌دهند تغییر داد. ; در پرندگان نقاشی شده وایلدسمیت، جغدها یک «پارلمان» نیستند، بلکه یک «نگاه» هستند، اصطلاحی که اکنون منسوخ شده است و سال قبل از انتشار کتاب به اوج استفاده رسیده است.

نمایی از جغدها
فراوانی استفاده در منابع چاپی

خروج از این اصطلاحات در حال تغییر گواهی بر اصرار تونی موریسون بر این است که زبان به بهترین شکل قابل درک است. “بخشی از سیستم، بخشی از موجود زنده” – اثبات این که زبان فقط یک عالم کوچک از زندگی است که تابع نیروهای تکاملی خود برای سازگاری با زمینه است، شبیه به نیروهایی که دایناسورها را به پرندگان تبدیل کردند.

سقوط چوب چاقو

گوه قوها
جگر هرون
یک قفسه بوقلمون
یک ست چاپستیک

مهمانی ها
راه رفتن با اسنایپ
محاصره خردل

کامل با علم شگفت انگیز حسی جغد و چند مورد خیره کننده تصاویر قرن از پرندگان بهشتی – که اگر به صورت گروهی حرکت کنند، سزاوار نام شرکتی “صورت فلکی” هستند – سپس دوباره به داستان چگونگی ابرها، آن همراهان ابدی پرندگان، نگاه کنید. نام آنها را گرفت.



Source link