یافتن یک ردیاب عادت – لورا ارنست


آیا می‌دانید در انجام کارهایی که عادت‌های خود را در نظر می‌گیرید چقدر خوب عمل می‌کنید؟ آیا از ردیاب عادت استفاده می کنید؟ من به عادات ردیابی اعتقاد زیادی دارم تا اعداد دقیق و سریعی داشته باشم که به من نشان دهند و تعصب ذهنم را در مورد عملکردم از بین ببرم.

همانطور که شروع کردم یک ژورنال جدید بولت این ماه، من به نحوه برنامه ریزی و پیگیری خود نگاه کردم – و چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست. یکی از موانع اصلی من نحوه پیگیری عادات و کارهایی بود که روی پروژه ها انجام می دهم. قبل از رفتن به رختخواب، ژورنال گلوله‌ای را به‌روزرسانی نکردم، و بنابراین در نهایت مجبور شدم روزهایی را که در آن‌ها پیشرفت داشتم، به یاد بیاورم. تکیه بر حافظه‌ام حتی بدتر از این است که باور کنم همه عادت‌هایم را بدون مدرک انجام داده‌ام، بنابراین می‌دانستم که باید همه چیز را تغییر دهم.

ردیاب قدیمی من

من برای هر ماه دو ردیاب جداگانه در ژورنال گلوله‌ام داشتم. یکی برای برنامه صبحگاهی من و دیگری برای پیگیری تعداد دفعات کار بر روی پروژه ها و اهداف بلند مدت بود.

روال صبحگاهی را در یک ردیاب دایره ای قرار دادم که در مسیرهای دایره ای به من نشان می داد که با آن عادت چگونه عمل می کنم، اما پس از آن که روز به سمت مرکز حرکت می کرد، در طول روز چگونه کار می کردم. (مثال زیر)

برای ردیاب پروژه، می‌خواستم ببینم آیا هفته‌ها از پروژه‌ها غفلت می‌کنم، بنابراین یک ردیاب شبکه را انتخاب کردم. من یکی را همانطور که در زیر نشان داده شده است امتحان کردم، اما در بالا به یک عدد روز تبدیل شد و به سمت پایین نمایش داده شد.

هیچ کدام از آنها کار نمی کرد زیرا من آن را روزانه به روز نمی کردم.

با استفاده از یک برنامه؟

دخترم که اخیراً به روزنامه‌نگاری گلوله تبدیل شده است، به من گفت که برخی از عادات خود را به یک برنامه منتقل کرده است. او به من گفت که هر کسی واقعاً آن را بخواهد نمی تواند آن را روی تلفن خود (اندروید) دریافت کند، اما من باید آن را بررسی کنم.

نمی‌دانستم که آیا تغییر به یک برنامه ردیابی عادات و پروژه‌ها را آسان‌تر می‌کند، بنابراین تصمیم گرفتم آزمایش کنم.

برنامه های ردیابی عادت که من امتحان کرده ام

سلب مسئولیت: فقط می خواهم توجه داشته باشم که من یک آیفون دارم، بنابراین فقط به برنامه های iOS نگاه کردم. هدف من این بود که چیزی را پیدا کنم که برای من کار کند، به جای ارائه یک نمای گسترده از یک دسته از برنامه ها.

من برنامه ای می خواستم که کارهای زیر را انجام دهد:

  • ردیابی رگه ها تا بتوانم ببینم در کجا مشکل دارم
  • برای پیمایش آسان باشد
  • قیمت مناسب داشته باشید: ترجیح می‌دهم یک بار بپردازم تا یک مدل اشتراک، اما هر قیمتی باید نسبت به ارزش دریافتی معقول باشد.
  • راهی برای پیگیری عاداتی که می‌خواهم از بین ببرم و همچنین عادت‌هایی که می‌خواهم ایجاد کنم.

من همه این برنامه ها را دانلود و نصب کردم و هر چرخش را انجام دادم. برنامه یا بلافاصله حذف شد یا برای چند هفته مورد ارزیابی قرار گرفت.

عالی

این برنامه بسیار علمی است و من را به یاد برنامه رژیم غذایی Noom با آموزش و آموزش می اندازد. این برای شما چالش هایی ایجاد می کند. برای من غیرممکن بود که از صفحه ارتقای دائمی رد شوم تا ببینم چه کاری انجام می دهد. برای من مهم نیست که چگونه بسازم، فقط می خواهم دنبال کنم. حکم: برکنار شد.

عادت تمرکز

این شبیه یک ردیاب عادت بازی سازی شده بود؟ اما نمی‌توانستم بفهمم که چگونه از آن خارج از جعبه استفاده کنم. حکم: برکنار شد.

خرگوش عادت

این یک ردیاب عادت بازی‌سازی شده است که به شما امکان می‌دهد لباس بپوشید و یک خرگوش را در خود جای دهید. این جذاب است اما هیچ عادت منفی و مکثی وجود ندارد. آموزش کم بود و رابط کاربری گیج کننده بود. حکم: برکنار شد.

ردیابی عادات

ردیاب عادت به عادات منفی و همچنین تکمیل جزئی اجازه می دهد. واحدهای زیادی برای ردیابی عادات به جای بله/خیر معمولی وجود دارد. به عنوان مثال، شما می توانید عادت به انجام 10000 مرحله داشته باشید و اگر 8000 مرحله انجام دهید به شما اعتبار می دهد. همچنین به شما این امکان را می دهد که در مورد عادات و حالت تعطیلات/مکث مطلع شوید. حکم: آن را برای چند هفته امتحان کنید.

هابیتیکا

یکی دیگر از ردیاب‌های عادت بازی، این یکی در امتداد خطوط D&D. گرافیک های کوچک پیکسلی و جوایزی برای تکمیل عادات شما وجود دارد. حکم: آن را برای چند هفته امتحان کنید.

HabitKit

این برنامه برای نشان دادن رگه هایی بسیار شبیه به آنچه من به صورت دستی در ژورنال گلوله انجام دادم طراحی شده است. استفاده از آن آسان بود، اما راهی برای ردیابی عادات منفی وجود نداشت. نسخه حرفه ای گرافیک را باز می کند. حکم: آن را برای چند هفته امتحان کنید.

عادات (نه خسته کننده).

این رابط واقعاً خوبی دارد و یادآورهایی دارد. علم هم پشتوانه آن است، اما با قاشق به آن غذا ندهید. از قولی که اذیتم نکنی خوشم اومد. مشکل این مورد برای من این است که همه عادات روی صفحه نمایش های مختلف بود و برای من واقعاً سخت بود که بفهمم چگونه برنامه را هدایت کنم. حکم: برکنار شد.

NoteCircle

این برنامه ای بود که دخترم از من می خواست آن را بررسی کنم. این بیشتر یک مدیر وظیفه و تقویم با قابلیت تقسیم روال ها است. برای روتین ها، بین روال ها و وظایف به جلو و عقب می پرد – یک فرآیند بسیار آزاردهنده. Guts یک ویژگی پولی است. بدون عادات منفی حکم: برکنار شد.

Sparkle: یک چک لیست مراقبت از خود

عنوان این برنامه همان چیزی بود که من می خواستم. اما همچنین شامل این بود که بپرسم در مورد این عادت ها چه احساسی دارم. راستش را بخواهید نیازی به تحلیل وضعیت روحی خود با نخ دندان ندارم. فقط باید انجام شود. چندین هفته است که رگه هایی وجود داشته است، اما هیچ راهی برای مشاهده پیشرفت طولانی تر از آن وجود ندارد. حکم: برکنار شد.

نمودار: عادات خود را ترسیم کنید

این یک پلت فرم رسانه اجتماعی برای ایجاد و به اشتراک گذاری عادات، کار به تنهایی یا در یک تیم است. می توانید ببینید که دیگران چه می کنند. نوارها را بر اساس روز/هفته/ماه نشان می دهد. این به شما امکان می دهد عادات خود را در پوشه ها قرار دهید. من علاقه ای به انجام این فرآیند با افراد دیگر ندارم. حکم: برکنار شد.


پس از بررسی برنامه ها، سه مورد برای ارزیابی باقی ماندند: Habitica، Habit Kit و Habit Tracker. تا چند هفته دیگر نتایج خود را اعلام خواهم کرد.



Source link